Miten te ihmiset pystytte katsomaan kaikkia epärealistisia kauhuelokuvia? Suurin osa lähinnä vaivaannuttaa ja ne kauhut on lähempänä komediaa
Minulle kolahtaa vielä Texasin moottorisahamurhaaja-leffat ja muutkin sellaiset realistisemmat kauhuelokuvat, mutta eniten tuntuu olevan näitä kaikenmaailman kummituksa sun muita älyttömyyksiä tarjoavia tekeleitä. Sen ymmärrän, jos lapset katsovat noita tusinakauhuja, mutta niihinhän on jostain kumman syystä laitettu ikärajoitukset, jotka taas kieltävät lapsia katselemasta niitä.
Kommentit (22)
Jotkut jopa pelkäävät niitä olentoelokuvia 😂
The Shining-elokuvan jälkeen ei ole tehty kauhuelokuvia joten sen jälkeen valmistuneet laitetaan komedia-kategoriaan.
Evil Dead leffat tuli tosta mieleen. Voisin katsoa ne joskus uudestaan.
No kauhukomedina niihin vissiin suhtaudutaankin?
Vierailija kirjoitti:
The Shining-elokuvan jälkeen ei ole tehty kauhuelokuvia joten sen jälkeen valmistuneet laitetaan komedia-kategoriaan.
Tuokin oli vielä -90 pelottava, kun olin viisivuotias, mutta nykyään tuonkin katsominen vaivaannuttaa. Sitä uutta leffaa katsoin lähes puoleen väliin, jossa Danny on kasvanut isoksi, mutta naurettavuutensa vuoksi jätin sen katsomisen kesken, tietenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Evil Dead leffat tuli tosta mieleen. Voisin katsoa ne joskus uudestaan.
Ne ovatkin kauhukomedioita ja kauhukomediat ovat ihan eri asia. Niistä tykkään usein itsekin, myös Evil dead-leffoista. Ap
Dog soldiers, Evil Dead 2 ja army of darkness.
Kolme kauhuelokuvaa, joiden jälkeen muut ovat scheissea.
The Grudge on ainoa jonka pystyin, mutta se aiheutti kyllä todellista ahdistusta. Yleensä minuun ei toimi jumpscaret mutta ne olivat piinallisesti rakennettuja. Ihan kuin se talossa elävä otus olisi oikeasti elossa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen on full horroria.
Puhun siis 2004 versiosta Sarah Michelle Gellarin kanssa, en 2020.
t. 10
Tykkäisin katsoa kauhuelokuvia, mutta kun ne on niin tylsiä ja naurettavia! Miten jotakin aikuista ihmistä voi PELOTTAA It, Hohto, Kuudes aisti, Ring ja mitä nyt näitä on? Veren lentäminen ei tee kauhua.
Vierailija kirjoitti:
The Grudge on ainoa jonka pystyin, mutta se aiheutti kyllä todellista ahdistusta. Yleensä minuun ei toimi jumpscaret mutta ne olivat piinallisesti rakennettuja. Ihan kuin se talossa elävä otus olisi oikeasti elossa.
Minun on mahdotonta käsittää mikä tuossakin muka pelottaa. Nariseva paha kummitus ei minua kyllä pelota. Ap
Vierailija kirjoitti:
Alien ja aliens.
Alieneita en ole itse koskaan laskenut kauhuelokuva-kategoriaan. Minulle ne ovat scifiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen on full horroria.
Onko noin? Siitä on jo niin kauan kun olen sen katsonut, etten muista siitä mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on mahdotonta käsittää mikä tuossakin muka pelottaa. Nariseva paha kummitus ei minua kyllä pelota. Ap
Ei se ole se konsepti vaan se miten se on elokuvassa toteutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole se konsepti vaan se miten se on elokuvassa toteutettu.
No mutta kun siinä kuitenkin yritetään pelotella narisevalla kummituksella, niin se nyt vaan on kaikin puolin naurettavaa minun mielestäni. Ap
On monia hyviä kauhuleffoja. Suurin osa hyvistä on kauhukomedioita. Sitten on joitain aika pelottavia esim. Ringu, Blair Witch Project tai vaikka It Follows, joista jälkimmäinen oli enempi trillerimäinen. Usein trillerit onkin jännittävämpiä ja pelottavampia kuin kauhugenre, joka perustuu tietynlaiselle kuvastolle, joka puolestaan vie genreä komedian suuntaan. Nykyään tehdään paljon tietokoneilla mielikuvituksetonta massakauhua ja niitä leffoja pitää tosissaan katsoa useita että sieltä lopulta siivilöityisi jotain katsottavan arvoista. Näin taitaa kuitenkin olla koko elokuva-alan tarjonnan kanssa.
I agree. Ainoastaan psykologiset kauhut kiinnostaa. Muut on ajanhukkaa.