Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori muuttaa pois kotoa

Vierailija
07.09.2020 |

Sain tietää että nuoreni on hakenut opiskelija-asuntoa, on 17. Tuli ihan yhtäkkiä, olen vielä aivan shokissa. Miten te muut ootte selvinneet kun lapsi lähtee omilleen? Mulla ei ole puolisoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi sitä ilman vanhempien suostumusta hakea? 

Vierailija
2/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huokaissut helpotuksesta kun lentelevät omilleen. Onneksi sen verran vanhempina ettei vanhempana ole enää vastuuta jos jää vuokrat maksamatta tms.

Vierailija
4/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa😂

Sori, meillä kun asuu vielä 20v, ei näytä lähtevän ikinä, mihin hän muuttaisi kun asuntoja ei ole.

Vierailija
5/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi sitä ilman vanhempien suostumusta hakea? 

Hakea voi, mutta vuokrasopimusta ei voi allekirjoittaa.

Vierailija
6/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta pitäisi olla jotenkin järkyttynyt? 17v on erinomainen ikä muuttaa omilleen :)

Onhan se vähän outoa ollut, kun nuori ei ole sitten enää iltaisin kotona, mutta siihen tottuu :)

Vierailija
7/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap

Vierailija
8/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elänyt vain lasten kautta ja se oli ihan luonnollinen osa elämää ja nyt viihdytään hienosti miehen kanssa kahdestaan.

Vierailija
9/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap

Läheisriippuvaisuuteen saa apua.

Vierailija
10/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap[/quote

Siis yksinäisyys on pahinta, en muuten vastusta

Vierailija
11/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jo siinä iässä, että itsenäistytään. Mun teini on myös 17, mietti tuota muuttoa asuntolaan jo peruskoulun jälkeen. Onneksi silloin vielä päätti mennä lähikouluun, siinä kohtaa kyllä vähän jännitin. Nyt minulla on ollut tässä jo hetki aikaa sulatella, kun on lähdössä puolentoista vuoden päästä.

Yritän tässä jo herätellä harrastuksia ja illanviettoja ystävien kanssa, kyllä se koti on sitten tosi tyhjä.

Ihan sen takia kirjauduin myös seuranhakupalstalle, että olisi joku aikuinen seurustelukumppani, jonka kanssa viettää aikaa ja käydä vaikka matkoilla.

Vierailija
12/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan elänyt vain lasten kautta ja se oli ihan luonnollinen osa elämää ja nyt viihdytään hienosti miehen kanssa kahdestaan.

No sä et ole jäämässä aivan yksin, että eri juttu.

-eri

Vierailija
13/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle tärkeää itsenäistyä ja muuttaa omaan huusholliin. Meiltä myös nuorimmainen nyt armeijan jälkeen , opiskelun alettua muutti. Tulipa yllättävän tyhjä ja ikävä olo, mutta näin sen on mentävä ja kaikille osapuolille hyväksi ja luonnonmukaista.

Vierailija
14/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin.

En ole ikinä ollut kanaemo-tyyppiä. Mulla on ollut elämä vaikka lapset ovat asuneetkin kotona. Lasten poismuuttaessa tilanne ei juuri muutu...no ruokaa tarvitsee ostaa vähemmän.

Vierailija
15/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei saa takertua nuoriin.

Vierailija
16/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä et ole jäämässä aivan yksin, että eri juttu.

-eri

Mi-ten te muut oot-te sel-vin-neet kun lap-si läh-tee o-mil-leen?

Vierailija
17/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vastauksista tosi tylyjä. Jaksamista ap:lle.

Vierailija
18/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat vaan lainassa, niinhän sitä sanotaan. Tinderistä apua?

Vierailija
19/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, itse muutin 17v kauas vieraaseen kaupunkiin. Hyvin meni. Pidä huoli ,että sillä on kotivakuutus ja että varautuu vuokravakuuden maksuun.

Älä tuputa sille mitään vahoja astioita ja lekanoita. Ne ei paljon tokmannilla esim maksa. Olisin innoissani.

Kait sillä on sit pyykkikone.

Vierailija
20/22 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa vastauksista tosi tylyjä. Jaksamista ap:lle.

Tylyä olla rehellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme