Nuori muuttaa pois kotoa
Sain tietää että nuoreni on hakenut opiskelija-asuntoa, on 17. Tuli ihan yhtäkkiä, olen vielä aivan shokissa. Miten te muut ootte selvinneet kun lapsi lähtee omilleen? Mulla ei ole puolisoa.
Kommentit (22)
Olen huokaissut helpotuksesta kun lentelevät omilleen. Onneksi sen verran vanhempina ettei vanhempana ole enää vastuuta jos jää vuokrat maksamatta tms.
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa😂
Sori, meillä kun asuu vielä 20v, ei näytä lähtevän ikinä, mihin hän muuttaisi kun asuntoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi sitä ilman vanhempien suostumusta hakea?
Hakea voi, mutta vuokrasopimusta ei voi allekirjoittaa.
Miksi tuosta pitäisi olla jotenkin järkyttynyt? 17v on erinomainen ikä muuttaa omilleen :)
Onhan se vähän outoa ollut, kun nuori ei ole sitten enää iltaisin kotona, mutta siihen tottuu :)
No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap
En ole koskaan elänyt vain lasten kautta ja se oli ihan luonnollinen osa elämää ja nyt viihdytään hienosti miehen kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap
Läheisriippuvaisuuteen saa apua.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on kamalaa koska odotin että menisi opiskelija - asuntolaan mutta aikookin muuttaa kokonaan. T Ap[/quote
Siis yksinäisyys on pahinta, en muuten vastusta
Onhan se jo siinä iässä, että itsenäistytään. Mun teini on myös 17, mietti tuota muuttoa asuntolaan jo peruskoulun jälkeen. Onneksi silloin vielä päätti mennä lähikouluun, siinä kohtaa kyllä vähän jännitin. Nyt minulla on ollut tässä jo hetki aikaa sulatella, kun on lähdössä puolentoista vuoden päästä.
Yritän tässä jo herätellä harrastuksia ja illanviettoja ystävien kanssa, kyllä se koti on sitten tosi tyhjä.
Ihan sen takia kirjauduin myös seuranhakupalstalle, että olisi joku aikuinen seurustelukumppani, jonka kanssa viettää aikaa ja käydä vaikka matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan elänyt vain lasten kautta ja se oli ihan luonnollinen osa elämää ja nyt viihdytään hienosti miehen kanssa kahdestaan.
No sä et ole jäämässä aivan yksin, että eri juttu.
-eri
Nuorelle tärkeää itsenäistyä ja muuttaa omaan huusholliin. Meiltä myös nuorimmainen nyt armeijan jälkeen , opiskelun alettua muutti. Tulipa yllättävän tyhjä ja ikävä olo, mutta näin sen on mentävä ja kaikille osapuolille hyväksi ja luonnonmukaista.
Oikein hyvin.
En ole ikinä ollut kanaemo-tyyppiä. Mulla on ollut elämä vaikka lapset ovat asuneetkin kotona. Lasten poismuuttaessa tilanne ei juuri muutu...no ruokaa tarvitsee ostaa vähemmän.
Vanhemmat ei saa takertua nuoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä et ole jäämässä aivan yksin, että eri juttu.
-eri
Mi-ten te muut oot-te sel-vin-neet kun lap-si läh-tee o-mil-leen?
Osa vastauksista tosi tylyjä. Jaksamista ap:lle.
Lapset ovat vaan lainassa, niinhän sitä sanotaan. Tinderistä apua?
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, itse muutin 17v kauas vieraaseen kaupunkiin. Hyvin meni. Pidä huoli ,että sillä on kotivakuutus ja että varautuu vuokravakuuden maksuun.
Älä tuputa sille mitään vahoja astioita ja lekanoita. Ne ei paljon tokmannilla esim maksa. Olisin innoissani.
Kait sillä on sit pyykkikone.
Vierailija kirjoitti:
Osa vastauksista tosi tylyjä. Jaksamista ap:lle.
Tylyä olla rehellinen?
Miten se voi sitä ilman vanhempien suostumusta hakea?