Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä (riitaa lapsen kanssa)?

Vierailija
18.07.2006 |

Tyttärelläni (3v) ja mulla oli kamala uhmaikäarvovalta-taistelu ennen hänen nukkumaan menoansa. On ottanut tavaksi temppuilla ja keksiä jos jonkinlaista veruketta lykätäkseen nukkumaan menoaan. Nyt olin tapani mukaan tiukkana, mutta mikään ei auttanut. Sorruin siis huutamaan ja uhkailemaankin (lapsen tasolle...). Hetken henkeä vedettyäni menin vielä ennen tytön nukahtamista tekemään sovinnon ja pussattiin ja halattiin vielä. Sitten nukahti.

Mutta nyt " itkee" nukkuessaan, eli hengittää katkonaisesti nyyhkyttäen. Yritin silitellä ja rauhoitella herättämättä, mutta ei auta. Kauheeta kuunneltavaa, muutenkin huono omatunto. Onko kellään muulla käynyt näin? Mikä neuvoksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin otetaan yhteen nukkumaan rupeamisesta lähes joka ilta, enkä edes voi mennä sopimaan asiaa, jos haluan, että lapsi joskus nukahtaa. Nukkuu silti rauhallisesti.

Vierailija
2/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin on käynyt aiemminkin. Tiedossa levoton yö.

Oon mä kyllä ihan paska äiti :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis riidellä eikä tapella ennen nukkumaan menoa, mutta kun ei vaan halua jäädä nukkumaan. Poistun siis huoneesta ja jätän oven auki. Itkee aikansa ja nukahtaa sitten. Niin ja pääsee pois sängystä jos olisi jokin hätänä, perhepedissä nukutaan.

Mitään ongelmaa ei tästä nyyhkyttämisestä ole seurannut ja loppuu kun vaipuu syvään uneen. Aamulla on meillä ainakin aurinkoinen pikkuneiti suukottamssa äitiä heti kun herää=)

Vierailija
4/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot meneväsi vaikka tiskejä laittamaan ja poistut huoneesta. JOs lapsi tulee pian perässä, niin eikun vaan kannat takaisin. Muutaman illan jälkeen tajuaa ettei huuto, tai mikään muukaan auta. Saa siis huutaa sängyssä yksin.

Tämä auttoi siis meillä tuon 2v temppuiluun ja nyt illat ovat todella rauhallisi. Mitä nyt joskus pistää juuri tuolla huutamisella vastaan. Mutta sehän nyt on normaalia!

Vierailija
5/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan samanlaisia iltoja mitä alotuksessasi kuvasit. Huono omatunto oli aina mullakin huutamisesta ja just siitä lapsen tasolle menosta. Joskus vaan on niin väsynyt ettei ajattele selkeästi. Jos nyt yhtään lohduttaa niin tuo on ohi menevää uhmaa ja kohta teilläkin on astetta järkevämpi tyttö ;) Meijän tyttö on nyt 6 v ja ei ikinä uskoisi mitä härdelliä joskus illat ja nukkumaan meno oli. Kyllä se siitä =)

Vierailija
6/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista viesteistä :).

ap

Vierailija
7/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiemurrella nukkumaanmenosta. Suurin ongelma meillä on pesullemeno, sekä aamuisin että iltaisin. Asia hermostuttaa mua niin paljon, että kynnys on nykyään jo tosi matalalla. Pojan ei tarvitse paljoa temppuilla, niin olen ihan raivona (näin kun käy, niin kävelen pois). Sitten kun menee hyvin, niin tulen NIIN iloiseksi ja aina kiitän ja kehun... mutta seuraavana iltana voi taas olla eri meininki!

Jos on pyydetty anteeksi, niin ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa. Eihän ne lapset itsekään tiedä miksi kiukuttelevat. Kun aikuinen katkaisee kohtauksen, on lapsi vaan tyytyväinen.

Jotkut ovat muuten herkempiä tolle nyyhkytykselle. Muistan, että veljenpoika nikotteli unissaan jo pienenkin iltaitkun jälkeen.

Vierailija
8/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole niin vakavaa :) riidat täytyy vaan sopia.

Vierailija
9/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei se ole niin vakavaa :) riidat täytyy vaan sopia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi