Ihmetteletkö mihin kullannuppusi taskurahat menevät?
Penskat käy jatkuvasti koulun jälkeen Lidlissä, sieltä kauhotaan suuret määrät makeita paistopistepullia ja torttuja + siihen vielä limukkaa ja/tai enegiajuomaa kyytipojaksi. Sitten vielä ihmetellään miksi suomalaiset on jatkuvasti lihomassa ja pylleröitymässä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
So what, jos koulussa ollu huonoa ruokaa niin iltapäivätankkaus on silloin paikallaan.
Voi kun tankkaisivatkin hedelmiä tai kokoviljatuotteita, eikä pullaa ja kaakkua ja limppaa.
Kyllä ne näkyy tuolla mobiilipankissa mihin ne rahat on menneet. Ja niin sitä tuli itsekin nuorena ostettua kaikkea herkkua heti kun rahaa oli. Kasvuvaiheessa ei edes liho.
Kyllä mekin vedettiin 80-luvulla karkkia ja limsaa mutta kun liikuttiin jatkuvasti niin ei päässyt lihomaan.
Ainakin aikuisten kannattaa jättää tuo paistopiste vain herkkupäiville.
Minä olen toimistotyössä ja huonoilla elintavoilla lihonut, en jotenkaan tajunnut millaiseen paistopistekierteeseen olin jäänyt. Töiden jälkeen sielä joku munkki ja/tai croissantti, välillä ennen töitä. Myös suklaapatukkaa ym. Paistopiste on todella salakavala lihottaja!
En. Yleensä säästää rahoja isompiin hankintoihin, joskus annetaan muutama euro ylimääräistä että saa ostaa esim perjantaina jotain kivaa koulun jälkeen kaverin kanssa. Alipainon rajalla mutta normaalipainon puolella eikä yhtään reikää ole vielä ollut (on 16). Herkkuja syödään, muttei joka päivä eikä mitään mega-annoksia.
Lapset syövät kouluaikana sitä, mikä kotona on kielletty. Oman lapsen taskurahat näyttävät menevän rahastoihin.
Jo 10vuotiaatkin ostavat säännöllisesti energiajuomia. Totuus on, että aikuiset ainakin meidän kaupassa vähemmän niitä ostavat.
Minä en toppuuttelemaan enkä saarnaamaan niiden vahingollisuudesta, se asia kuuluu vanhempien hoitaa.
olin joskus kaupas töis energiajuomaa ja pitsaa ostivat usein. energiajuoma juotiin ja pitsa heitettiin laittialle haukkauksen jälkeen väärinpäin ....kävi mieles voisko viikkorahaa pienentää ihan pikkusen
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on sinun ongelmasi?
Haluan katsella hoikkia ihmisiä ympärilläni enkä mitään sipsi-imureita ja Eric Cartmaneja. Fatty-bum-bum
Noi paistopistetuotteet on kyllä nykyään ihan hirveitä. Aiemmin sentään oli jotain syömäkelpoista, mutta nykyään kaikkeen tungetaan sitä halvatun palmuöljyä. Sehän on ihmiselle mitä suurinta myrkkyä, vaikka kasvipohjainen öljy onkin. Se kuitenkin on tyydyttynyttä ja jämähtää heti vyötärölle ja suoniin.
Harmi kun sitä tungetaan niin moneen tuotteeseen. Valmisruokiin, makeisiin, jne. No, tuleepa tehtyä itse enemmän ruokaa.
So what, jos koulussa ollu huonoa ruokaa niin iltapäivätankkaus on silloin paikallaan.