Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuulua kahteen työttömyyskassaan yhtäaikaa?

Vierailija
17.10.2013 |

jos on liittynyt ytk:hon tammikuussa ja sitten liittyi pau:hun toukokuussa... tyhmää jo mutta kun ei muistanut että oli liittynyt :D

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kuulua, mutta kysymys kuuluu että mitä hyötyä siitä voisi olla koskaan? Veroissa vähennetään työttömyyskassan maksut. Jos jäät työttömäksi, niin et voi saada molemmista kassoista ansiosidonnaista, vaan työkkäristä tehdään maksulausunto vain yhteen kassaan. Muutenhan kaikki alkais kerämään itselleen monikertaisia ansiosidonnnaisia. Eikä se ole lain mukaan mahdollista.

Joten turhaa rahanmenoa maksaa kahta kassanmaksua.

En tiedä enkä usko että kassoilla on mitään yhteisrekisteriä missään, mistä saman sotun omaavia plokattaisiin eri kassoista. Varmaan ovat ajatelleet, että jokainen osaa itse huolehtia omista asioistaan.

Vaan eihän ne osaa. Mulla kävi työkkärissä asiakas ilmottautumassa. Korkeakoulutettu ihminen siis. Kysyin haastattelun lopuksi, että mihin tehdään maksulausunto työttömyysturvaa varten. Asiakas ei tiennyt. Kysyin että onko mahdollisesti kuulunut johonkin ammattiliittoon ja sen kassaan samalla. Tiesi sen verran, että jotain jäsenmaksua on palkasta maksanut. Muuta tietoa ei olluna. En olis uskonut, että joku voi olla niin tietämätön mitä omasta palkastaan maksaa, ellen olis itse nähnyt.

Sovin asiakkaan kanssa, että menee kotiin ja selvittää vähän asioitaan ja palaa sitten takas työkkäriin kertomaan. Kysymyksessä on aika olennainen asia, jos aikoo saada ansiosidonnaista korvausta. Taikka voihan sitä sitten jäädä sille kelan kuppaselle perspäivärahalle, jolla ei tee mitään.

Meitä on moneen junaan joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän