Pitääkö auttaa kaveria?
Ylivelkaantunut kaveri näkee viimeisenä mahdollisuutenaan korjata taloutensa aloittamalla bloggaamisen tai tubettamisen. Lähiaikojen otsikoista innostuneena.
Hän kysyy, mihin blogi kannattaa perustaa. En osaa neuvoa.
Hän ei tiedä, miten Youtubeen ladataan sisältöä ja miten sinne voi perustaa tuottoisan kanavan.
Mihin ohjaan hänet saamaan opastusta?
Hän pyytää myös tietoa siitä, kuinka nopeasti hän alkaa tienata? Tarve olisi 1500-2500 euroa kuukaudessa pienen eläkkeensä lisäksi.
Kommentit (10)
Eläke kyllä loppuu, jos tienaamaan alkaa ellei sitten ole vanhuuseläkkeellä.
Mishitti kirjoitti:
..kaverin puolesta kyselen.. :D
Juu, saattoi avaukseni vaikuttaa siltä :)
Mulla on aika hyvä eläke ja jos tarvitsisin lisätuloja, ei some olisi mun juttu kumminkaan.
Kaverini on koulutukseltaan sosiaalityöntekijä. Hän on ollut lasten kanssa kotona isoimman ajan työiästään. On myös ollut työkyvyttömyyseläkkeellä, syynä mielenterveysongelmat. Hän arvelee, että hänellä olisi paljon annettavaa, sosiaalityöntekijöiden pitämiä blogeja ja tubetuksia ei vissiin monta ole? Ei vaan tiedä, miten päästä alkuun.
Ehkä ennemmin kannattaisi hakeutua velkaneuvontaan ja sitä kautta yksityishenkilön velkasaneeraukseen.
Vierailija kirjoitti:
Eläke kyllä loppuu, jos tienaamaan alkaa ellei sitten ole vanhuuseläkkeellä.
On työkvyttömyseläkkeellä. Vanhuuseläkkeeseen matkaa vielä muutama vuosi.
Osaako kaveri käyttää Googlea? Siihen hakukenttään voi kirjoittaa vaikkapa näin perustat blogin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin kannattaisi hakeutua velkaneuvontaan ja sitä kautta yksityishenkilön velkasaneeraukseen.
Tämän olen hänelle neuvonut. Velkasaneeraus ei tule kysymykseen, koska velkojen takaajina on hänen omia lapsiaan, varsinkin nuorimmainen.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kaveri käyttää Googlea? Siihen hakukenttään voi kirjoittaa vaikkapa näin perustat blogin.
Tämänkin olen neuvonut. Hän ei osaa vaan pyytää, että minä perustaisin hänelle blogin. En halua ryhtyä siihen, koska hän turvautuisi sen jälkeen apuuni monta kertaa viikossa bloginsa kanssa. Mistä mä kirjoittaisin? olisi seuraavat avunpyynnöt.
..kaverin puolesta kyselen.. :D