Teknologiateollisuus: alalta häviää 20 000-40 000 työpaikkaa, riittääkö kaikille työttömille enää työttömyyskorvausta?
Viime viikolla Kaipoma 450, Lapin matkailu 8000 ja tapahtuma-ala 20 000 ihmistä.
Pelkästään viime iikka ja tämä maanantai niin Suomessa 50 000 uutta työtöntä.
Kyllä nyt näyttää siltä että Marinin Italialle ja Espanjalle luvatut elvytysrahat joudutaan peruuttamaan ja käyttämään rahat ihan täällä suomessa kun verotusta pitäisi nyt kiristämisen sijaan pyrkiä oikeudenmukaistamaan
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadinlakaosija ilmoittautuu täältä: elokuun lopusta työttömäksi. Ihmiset ei liiku, ei roskia, ei töitä. Kaupunki, siis hesa, lupaa että hiekoituskaudella työtä mut ei hesassa tarvinnut oikein hiekoittaa moneen vuoteen.
Lapista kyselin seaonkitöitä, mitään ei ole tarjolla. Kai se on tehtävä kuten hallitus tahtoo ja oltava työttömänä.
Itse oon tässä asiassa halla-ahon kannalla vaikka onkin vasemmistolainen niin hallan tapaan ajattelen että ihmisen kuuluu itse elättää itsensä. Jos ei kokonaan pysty niin edes osittain ja mitään johtajan paikkoja en ole hakemassa vaan ihan vasemmiston paskaduunejaJuu, kadunlakaisijan näkymästä olikin rahakas talvi :)
Viime talvena jotain Alppipuiston rappuja lähinnä hiejoitettiin kun pakkasen puolelle meni vaan parina yönä.Toissa talvena sai stadissakin hiekottaa jatkuvalla syötöllä, kun lunta oli niin paljon. Olen töissä huoltoyhtiössä ja meillä ei meinannut työntekijät eikä aurauskoneet riittää asiakkaiden tarpeisiin.
En usko että ainakaan metalliteollisuudessa tulee paljoa irtisanomisia.
Kaikki eivät asu lähellä viroa tai venäjää.
Mutta tuo voitaisiin ratkaista niin että jossain stadin sataman lähellä olisi alko johon olisi 50e sisäänpääsy ja sisällä saisi ostaa viinaa ja tupakkaa viron hinnoilla kunhan määrissä pysytään kohtuuden rajoissa.