Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskan suomalaiset! Kysyttävää PACSista!

Vierailija
17.10.2013 |

Onko kukaan täällä tehnyt sitä? Mietitään sitä poikaystävän kans, mut en tiedä mitä sosiaalietuja se tarjoaa tarkalleen. Oon yrittäny ottaa selvää mut en oikeen ymmärrä, antaako se oikeuden esim. työmarkkinatukeen tai johonkin "sossun rahaan" tai opintotukeen? Tällä hetkellä en ole oikeutettu mihinkään. Assurance maladien saisin ainaki heti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sil kaikenlaista saa, esim me maksetaan vähemmän veroja sen ansiosta. Sen ite sopimuksen voi muovailla aikalailla oman mielensä mukaisestii. Mitään opintotukia (bourse?) en kyllä usko sun voivan sillä saada, mut kato netistä. Meillä toi veronmaksuasia oli se suurin motiivi pacsautumiselle. 

Vierailija
2/5 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Pitää ottaa selvää. Mulle olis toi sairasvakuutussysteemiin pääsy ja jotain mahdollisia tukia kun en ole töissä. Ranskan kielen taitokin on vaan arkiranskan tasoa enkä oikein noista nettisivuista ymmärrä, enkä tukisysteemeistä muutenkaan. Kiitos kuitenkin! 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pacs oikeuttaa yhteisveroon, mutta muista valtion tuista en tiedä, kun olen hankkinut niihin oikeutuksen ihan itse töitä tekemällä.

Etsi tietoja tuolta: http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F1617.xhtml#OuSAd

Siellä myös lisätietoja, mihin viranomaiseen kannattaa ottaa yhteys.

Vierailija
4/5 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:55"]

Okei. Pitää ottaa selvää. Mulle olis toi sairasvakuutussysteemiin pääsy ja jotain mahdollisia tukia kun en ole töissä. Ranskan kielen taitokin on vaan arkiranskan tasoa enkä oikein noista nettisivuista ymmärrä, enkä tukisysteemeistä muutenkaan. Kiitos kuitenkin! 

ap

[/quote]

Jos et kerran itse ymmärrä, niin kai se ranskalainen poikaystäväsi sentään ymmärtää...?

Vierailija
5/5 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekään ei oikein tiedä kun ei ikinä ole tukia kuulemma hakenut mutta pistän sen tänään tulkkaamaan selkokielelle nuo jutut.. KIiitos linkistä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi