Elämäni yksi parhaimmista päätöksistä oli, että uskalsin jättää kiusaavat ja hankalat läheiset
Komentelua, määräilyä, kieroilua, haukkumista...
Vasta sen jälkeen kun jatkaisin välit heihin olen tajunnut, miten raskas taakka he minulle olivat. Hengitys kulkee ja oma elämä menee eteenpäin.
Kommentit (8)
Kuin myös. Minä olin läheisilleni vain hyödyke, jolta tilattiin ilmaiseksi kodin suursiivoukset, pihanhoito jne.
Lisäksi yhtä piti avustaa säännöllisesti rahalla.
Jos erehdyin kyselemään miksei rahat riittäneet seuraavaan palkkapäivään sain osakseni huutoa, arvostelua ja haukkumista.
Onnitteluni sinulle! Niin minäkin olen tehnyt ja sama helpottunut tunne. Ne veivät niin valtavasti energiaani, ettei samaa kokematon voi ymmärtää. Pysy päätöksessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös. Minä olin läheisilleni vain hyödyke, jolta tilattiin ilmaiseksi kodin suursiivoukset, pihanhoito jne.
Lisäksi yhtä piti avustaa säännöllisesti rahalla.Jos erehdyin kyselemään miksei rahat riittäneet seuraavaan palkkapäivään sain osakseni huutoa, arvostelua ja haukkumista.
Minä en ollut hyödyke vaan syntipukki ja heidän pahan olonsa kaatopaikka. Valitettavan tutuksi on tullut mitä projisointi tarkoittaa...
Ap
Itse olen jättänyt osan ihmisistä. Kiinnostavaa.
Yllätti kyllä, miten vähän olen kaivannut ja miten paljon säästyy energiaa, kun ei täydy tavata. Vähän yksinäistä on, mutta ehkä se yksinäisyys täyttyy jollain toisilla vielä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jättänyt osan ihmisistä. Kiinnostavaa.
Yllätti kyllä, miten vähän olen kaivannut ja miten paljon säästyy energiaa, kun ei täydy tavata. Vähän yksinäistä on, mutta ehkä se yksinäisyys täyttyy jollain toisilla vielä.
Jep, sama. Oikeastaan en ole kaivannut ollenkaan
Olen myös siivonnut hankalat ihmiset pois elämästä. Ilkeilyä täysin sopimattomissa tilanteissa, ”minä olen kaikessa parempi” viestintä joka asiassa, määräilyä, kontrollointia jne. Sitten kun näistä sanoo, homma kääntyy niin päin, että vika taas uhrissa.
Minä olen hyväksynyt sen, että en vain ole ihmisorientoitunut. Jos minulle on oltu kusipäisiä niin olen saattanut antaa täyslaidallisen takaisin ja nauttinut siitä. Joten en ole parempi kuin muutkaan. Minun puolesta ihmiset saa olla keskenään. Minun kanssa ei tarvitse olla.
Oikein!