Käykö matkatyötä tekevä inssi vieraissa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inssi harvoin tekee matkatyötä. Meneeköhän tutkinnot nyt sekaisin
Öö, kuinka niin? Mikä tutkinto sitten pitää olla? :D
Yleensä suorittavaa työtä tekevät tekniikan alan ihmiset eivät matkusta, kun heillä ei ole tarvetta siihen. Diplomi-insinöörit esimiestehtävissä enemmänkin. Nyt hyvin harva edes esimiestehtävissä matkustaa, IT-alalla siihen ei ole edes mitään tarvetta.
Nyt on niin varmaa tietämystä asiasta, että mykistyn. :D :D D
(P*skapuhetta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt olisi aika ennen koronaa niin jokaisen arkipäivänä päivänä kun menisit Helsingin lentokentälle katselemaan lähtöporteilla odottavaa porukkaa niin vähintää 50% heistä on jonkinlaisia inssejä. Maailmalla on normaalisti tuhansia suomalaisia insinöörejä myymässä, ostamassa ja toimittamassa.
Nyt he ovat istuneet puoli vuotta kotona ja teollisuuden uudet tilaukset ovat pudonneet 30%.
Mahtaa kasseja kuvotuksilla kiristää.
Nämä "kuvotukset" sinunkin palkkasi sinne kaupungin toimistolle maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä perustuu täysin huhupuheisiin, mutta kuulemma käyvät. Tuskin ihan kaikki.
Suurin osa käy. On kokemusta ja näkemystä. Olen ollut useinkin Lapin-reissuissa, missä on työporukoita firman piikkiin. Eikä tarvitse olla inssi, kaikki ammatit on edustettuina.
Voi olla päälle päin vaikka minkälaisen kiltiin perheenisän näköinen, mutta tilaisuuden tullen pettää varmasti.
Minä teen töitä tällaisten inssien kanssa (olen ’sihteeri’ heille) ja täytyy sanoa, että en ole vielä sellaista nähnyt jonka uskoisin pysyvän uskollisena. Osa lähentelee minua, suurin osa onneksi ei. Jotkut kertovat minulle ihanasta perheestään, ja sitten baarissa silmieni edessä tekevät kaikkensa seuraa löytääkseen. Osa on passiivisempia, mutta heistäkin uskon että jos tilaisuus tarjottaisiin niin silmää räpäyttämättä tarttuisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa käy. On kokemusta ja näkemystä. Olen ollut useinkin Lapin-reissuissa, missä on työporukoita firman piikkiin. Eikä tarvitse olla inssi, kaikki ammatit on edustettuina.
Voi olla päälle päin vaikka minkälaisen kiltiin perheenisän näköinen, mutta tilaisuuden tullen pettää varmasti.
Tai äidin. Tiedän täältäpäin perheellisiä naisporukoita, jotka lähtee lappiin "tyttöjen reissulle". Siellä on sitten sovittuja tapaamisia muualta tulevien miesporukoiden kanssa. Menee reissu mukavasti pareja vaihdellen ja oma puoliso hoitaa lapsia kotona.
*oksetus*
Kaikki insinööreiksi valmistuneet sukupuoleen katsomatta naivat kaikkia kaksijalkaisia, jättämättä rauhaan edes kanoja ja tikapuita.
Sekä veljeni että hänen vaimonsa ovat insinöörejä. Vaimo on tullut kotiin yltä päältä höyhenissä ja veljeni hartioista tikapuiden askelmiin juuttuneena. Onneksi heillä on moottorisaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei käy, ne typyt tulee ihan itse hotlelihuoneeseen kun tilaa respasta.(ainakin aasiassa )
Aasian viennin miehillä usein pedaritaipumusta. Siksi sinne hakeudutaan.
No niin ap, sait Aasian vienti-inssi (ped@ri) -hullun ulos kolostaan. 10 points!
Jos tekee matkatyötä on lähes pakko käydä vieraissa paikoissa.
No niin ap, sait Aasian vienti-inssi (ped@ri) -hullun ulos kolostaan. 10 points![/quote]
Sama henkilö. Keskustelee itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla päälle päin vaikka minkälaisen kiltiin perheenisän näköinen, mutta tilaisuuden tullen pettää varmasti.Tai äidin. Tiedän täältäpäin perheellisiä naisporukoita, jotka lähtee lappiin "tyttöjen reissulle". Siellä on sitten sovittuja tapaamisia muualta tulevien miesporukoiden kanssa. Menee reissu mukavasti pareja vaihdellen ja oma puoliso hoitaa lapsia kotona.
*oksetus*
Missä tuollainen täälläpäin on? En ole koskaan kuullut naisporukoista/naisista, joilla on hoitoikäisiä lapsia, jotka pääsevät lähtemään yksinään Lappiin lomailemaan. Mistä he näitä miesporukoita itselleen löytää etukäteen?
Itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen ilmiöön. Miesten kalastusreissut ovat kuuluisia, mutta naisten Lapinlomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt olisi aika ennen koronaa niin jokaisen arkipäivänä päivänä kun menisit Helsingin lentokentälle katselemaan lähtöporteilla odottavaa porukkaa niin vähintää 50% heistä on jonkinlaisia inssejä. Maailmalla on normaalisti tuhansia suomalaisia insinöörejä myymässä, ostamassa ja toimittamassa.
Nyt he ovat istuneet puoli vuotta kotona ja teollisuuden uudet tilaukset ovat pudonneet 30%.
Mahtaa kasseja kuvotuksilla kiristää.
Se sietämätön turvotuksen tunne kun lypsylle pitäis päästä.
Inssistä en tiedä, mutta myyntimies käy aina.
Voin omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, että naiset eivät ole yhtään sen uskollisempia. Kun "kuherruskuukausi" on ohi, pienet syrjähypyt tulevat kuvaan. Ja hommat voi hoitaa toimistolla, autossa tai hotellissa ihan arkisinkin. Ei sitä varten tarvita matkoja tai
"firman" juhlia.
Nimim. "Kokemusta on useammastakin näkökulmasta"
Kuseeko taimaalainen marjanpoimija naapurin marikkoon? Ja vetäsöö kerran pari päälle?