Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkahillo tuoksuu kattilassa, mutta yksi on ongelma mulla...

Vierailija
18.07.2006 |

Hillosokeripussin kyljessä sanotaan, että jäähdyttele hilloa kattilassa, kunnes mansikat eivät enää nouse pintaan/30min.

Hillo on jäähtynyt jo 40min., mutta mansikoita on pinnalla kolmisenkymmentä :-(

Mitä tein väärin ja mitä on tehtävissä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan uuniin siitä.

Vierailija
2/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse antanut jäähtyä kauan (tunnin tai ylikin). Sitten sekoittanut varovasti ja tölkittänyt. Valmiit tölkit saavat olla ihan haaleita, ennen kuin laittaa niitä kylmään.

Itse teen mansikkahillon kyllä tavallisesta sokerista keittämällä. Tulee mielestäni parempaa, sellaista kuin mummu teki aikoinaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän purkkeja kyljellään jäähtymässä ja pyörittelen niitä välillä, että mansikat leviävät tasaisesti hilloon. Hyytyminenhän kestää aika kauan, pidämpään kuin tuo 30 min.

Vierailija
4/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo purkkien pyörittely oli tosi hyvä vinkki. En olisi tullut ajatelleeksi mansikoiden tasaista jaottumista hillossa, ellet olisi vinkannut.

Teen hilloa elämäni ensimmäistä kertaa :-)

Ap

Vierailija
5/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä maistaa huomenna, minkämoista siitä tuli!

Ap

Vierailija
6/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin hillo on hyytynyt, isot marjat nousevat pinnalle. Mustikat jaottuvat helpommin, kun ovat pienempiä.

Ja onko sillä sitten loppujen lopuksi niin suurta merkitystä, että onko marjat pinnalla tai purkin kyljessä, kun sitä hilloa voi sekoittaa silloin, kun purkin avaa.

Viitonen

Vierailija:

Tuo purkkien pyörittely oli tosi hyvä vinkki. En olisi tullut ajatelleeksi mansikoiden tasaista jaottumista hillossa, ellet olisi vinkannut.

Teen hilloa elämäni ensimmäistä kertaa :-)

Ap

Vierailija
7/7 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähdytä hillo ja sekoita marjat tasaisesti hilloon. Kun eivät enää nouse pinnalle, on valmista purkitettavaksi.

Jos purkitat hillon kuumana, mansikat ja vadelmat ja muut kokonaiset marjat jäävät pinnalle ja alaosa on marjatonta mehusta tehtyä hilloa.

Ihan hyvää näinkin, mutta marjat ovat jakautuneet purkissa epätasaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän