Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia ehkäisykapselista?

Vierailija
16.10.2013 |

Onko kenelläkään kokemusta ehkäisykapselista, ja mielipiteitä puolesta tai vastaan? Minulla on ollut hormonikierukka nyt noin 9 kk, mutta ilmeisesti kuulun siihen minimaaliseen kansanosaan, jolle se ei sovi (pitkittyneitä vuotoja, haluttomuutta, iho rasvainen jne.). Sterilisaatio välkkyy jo mielessä kun lapsiluku on täynnä, mutta sen lopullisuus arveluttaa ehkä sittenkin hieman...

Erityisesti haluaisin tietää, josko jollekin on kapseli sopinut jos hormonikierukka on ollut epäsopiva. Tai olisiko muita ehkäisysuosituksia? Pillereitä en haluaisi alkaa enää syömään, jos vain joku parempi konsti löytyisi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kai joltain löytyy kokemusta?

Vierailija
2/4 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kapseli,menkat kesti aina vaan pidempää ja pidempää.poistatin kapselin kun menkat oli kestänyt 22 päivää.kaikenlisäksi lihoin kapselin aikana 20 kiloa,onneksi se oli vaan turvotusta joka lähti poiston jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kapseli kesäkuun alusta. Sitä ennen kokeilin cerazette-minipillereitä 3 kk, jotta tiedettäisiin miten kapseli mahdollisesti sopisi. Ye-pillerit olivat aiheuttaneet kaikenlaista ikävää, kuten kohonneet kolesteroliarvot ja migreeniä, joten ne eivät olleet vaihtoehto. Lisäksi minulla on ärtyneen suoliston oireyhtymä, joten koin pillerit hieman epäluotettaviksi, kun vatsa saattoi olla välillä sekaisin. 

Tyhjennysvuotoa ei ole ollut sitten minipillereiden aloittamisen, eli joskus maaliskuussa viimeksi, jos oikein muistan. Ei myöskään mitään epämääräisiä turvotuksia tai kipuiluja tai edes tuhnuttelua. Kolesteroliarvot laskivat kuukaudessa takaisin normaaleiksi, eikä migreeniäkään ole esiintynyt toistaiseksi (kopkop).  Oikeastaan ainoat "haitat", jos niin voi sanoa on, että minulla on elämäni ensimmäiset finnit ja hiukset rasvoittuvat hieman nopeammin kuin mitä ye-pillereiden aikana. Ei kuitenkaan mitään aknea, vaan lähinnä pientä epäpuhtautta ja hiukset pitää pestä aiemmin kolmen päivän välein joka toinen päivä. Toivon kovasti, ettei mitään muuta haittaa tulekaan, koska tämä on ihanan helppo ehkäisymuoto, enkä muista koska olisin ollut seksuaalisesti yhtä halukas. Kostunkin aivan eri tavalla kuin aiemmin. 

Laiton jälkeen käsi oli yllättävän pitkään aristava venytyksessä. Itse laitto ei tuntunut missään, eikä käsi kipeytynyt mutta venyessä kyllä vähän vihlaisi. Pienen pieni arpi laitosta jäi mutta muuten ei huomaa päältä päin mitään.

Vierailija
4/4 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten laitettiin ensimmäinen Implanon, silloin oli vähän ylimääräisiä vuotoja, mutta ei nyt tolkuttoman hankloittavasti, niukalti ja kivuttomasti. Ekat puoli vuotta vuoteli miten sattui.

Sen jälkeen jäi miltei kokonaan pois (kahdet-neljät niukat/vuosi). Oli siis 2 Implanonia peräkkäin.

Otatin pois koska halusin lapsen. Lapsen syntymän jälkeen laitatin taas Implanonin.

Oli parit menkat ja jäivät pois taas miltei kokonaan, Implanonin jälkeen laitettiin Explanon jonka aikana on jäänyt kuukautiset kokonaan pois.

Ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Kaikin puolin minulle sopiva ja hyvä ratkaisu.