Tuntemattomat kaverit Fb:ssä
Joillakin on tapana lisätä kavereikseen sellaisia ihmisiä fb:ssä, joiden kanssa eivät koskaan ole keskustelleet sanaakaan. Lisätään esim. kavereiksi ihmisiä toisten kaveri-listoilta, vaikka ei tiedetä heistä kuin nimi. Te ketkä teette näin, niin miksi haluatte listoillenne tuntemattomia ihmisiä ? : )
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaista harrastaa? Puutteenalaiset peräkammarin Jormat jotka näkee hyvännäköisen naisen facessa ja se pitää saada omaksi?
No esim. yksi naispuolinen kaverini. En tiedä miksi siitä tulee jotenkin erikoinen olo, kun huomaa hänellä olevan listoillaan ihmisiä jotka ovat minun ystäviäni, mutta joita tämä kaveri ei tunne ollenkaan. Tietää heistä oikeasti vain nimen eikä ole koskaan heidän kanssaan tekemisissä.
Kertoohan toi jotain niistä sun ystävistäsikin, kun hyväksyvät tuntemattoman kaveripyynnön.
Olin yhdessä opiskeluvalmennusryhmässä selkeällä valenimellä, ilman kuvaa, mitään muuta sillä profiililla ei ollut tehty. Kavereita nolla, ei mitään tietoja.
Ja sit pamahti kaveripyyntö joltain samasta ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit joilla pitää olla vähintään 300 tuttua, jotta luulisivat olevansa jotain.
Näitä satoja kavereita omaavia on yllättävän paljon. En silti tekisi vielä tuon perusteella narsismi-päätelmää. Joillakin heistä tosin ei sitten tosi-elämässä ystäviä olekaan ja kaikki lähisuhteetkin saattavat olla rikkoutuneita.
Kyllä siihen lähes aina liittyy narsismia tai jotain hyväksikäyttötaipumuksia, jos ihmisellä on sanotaan nyt yli 350 facebook-kaveria. Tämähän on tosiaan aikaa yleistä, varmaan kolmasosalla 20-40v naisista on näin. Ja sehän kertookin tosiaan siitä, millainen henkinen tila on nykyajan naisilla. Narsismi on kunniassaan.
Hohhoijaa. Toiset on olleet siellä facessa yli 10 vuotta. Monilla on myös paljon tuttuja erilaisilta elämänalueilta, opiskeluista, töistä (ehkä useammasta paikkaa), harrastuksista, asiakkaita, sukulaisia. Kyllä siinä niitä fb-kavereita kertyy vuosien varrella jokaiselle normaalille ihmiselle, jos ei ole kovin kranttu valikoimaan, ketä hyväksyy ja jos ei harrasta kaverien pois siivoamista. Itse en ainakaan ole kehdannut poistella turhiakaan, paitsi sellaisia vanhoja verkostoitumisia, joita en oikeasti tunne ja joiden kanssa ei olla yhteydessä ja se verkostoitumisen syykin on jo mennyt ohi. Osasta tämmöisistä on kyllä tullut ihan kavereita, siellä somessa. Lisäksi toiset on sosiaalisempia ja avoimempia kuin toiset. Tämä yleensä näkyy kavereiden määrässäkin. Jokainen saa käyttää just niin kuin haluaa, ei ole oikeaa tai väärää tapaa. Vaikka kyllä itsekin vähän sellaisia ihmettelen, jotka lähettää täysin tuntemattomille pyyntöjä, eikä sitten edes koskaan reagoi mihinkään, vaan keräävät jotain tuhatpäistä yleisöä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jotkut miehet lähettää tuntemattomille naisille näitä kaveripyyntöjä. Viimeksi eilen sain kaveripyynnön joltain vanhalta mieheltä, joka oli vasta liittynyt. Kuva otettu hienosti alaviistosta niin, että nenäkarvat liehui. Kaksi muuta kaveria, molemmat nuoria naisia. Tykkäyksissä sivu "Tapaa kauniita naisia". Nauroin kun poistin.
No kuule. Vanha isäni liittyi facebookkiin, avustuksellani. Näki niitä kaveriehdotuksia facebookissa, joita fb automaattisesti luo. Luuli että ne kaikki on pyytäneet häntä kavereiksi ja oli jo pyytämässä heitä...kunnes näin asian ja estin. Et ihan vahinkoa, ei vanhat ymmärrä noita jekkuja .
Minulla on kaksi fbtiliä. Kummassakin maksimimäärä eli 5000. Fbkaverit tarkoituksella ympäri maailmaa. Olemme kaikki eläinsuojelijoita ja keräämme nimiä vetoomuksiin eläinten olojen parantamiseksi.
On siellä vanhoja koulukavereitakin 65 vuoden takaa. En ole ollut fb:ssa kuin vasta vuoden. Sen kautta voi vaikuttaa todella paljon samanhenkisten kanssa.
Toiset ovat poliitikkoja ja hyvin vaikutusvaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jotkut miehet lähettää tuntemattomille naisille näitä kaveripyyntöjä. Viimeksi eilen sain kaveripyynnön joltain vanhalta mieheltä, joka oli vasta liittynyt. Kuva otettu hienosti alaviistosta niin, että nenäkarvat liehui. Kaksi muuta kaveria, molemmat nuoria naisia. Tykkäyksissä sivu "Tapaa kauniita naisia". Nauroin kun poistin.
No kuule. Vanha isäni liittyi facebookkiin, avustuksellani. Näki niitä kaveriehdotuksia facebookissa, joita fb automaattisesti luo. Luuli että ne kaikki on pyytäneet häntä kavereiksi ja oli jo pyytämässä heitä...kunnes näin asian ja estin. Et ihan vahinkoa, ei vanhat ymmärrä noita jekkuja .
Ei ollut ihan noin vanha kuitenkaan. Tarkoitin, että minulle vanha. Olisko ollut 50-60v.
Tuskin olen hänen kaveriehdotuksissaan ollut. Hän asui Helsingissä ja minä pienessä kaupungissa hyvin kaukana. Ei mitään yhteistä missään. Ja tosiaan se "Tapaa kauniita naisia" -ryhmä kertoi jo paljon.
Kyllä tämä mies oli ihan vaan nuorien naisien perässä, eikä mikään tietämätön.
Se, jos kerää kavereiksi tyyliin kaikenlaiset botit ns. feikkitilit, kauniit naiset ja sotilaat, niin siinä sitten on sitä tietoturvauhkaa myös niille oikeiden ystävien tileille/ tiedoille, mikäli sellaisiakin siellä oli, joten ei todellakaan kiva.
Enemmän olen huolissani niistä jotka avautuvat itsestään, tekemisistään, läheisistään ja elämästään kaikille Facebookissa. Jopa uskaltavat laittaa lastensa kuvia sinne. Mulle tuntemattomat lähettelee kaveripyyntöjä. En ymmärrä miksi siitä pitää tehdä ongelma.