Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luterilaisissa jumalanpalveluksissa liturgiaa niin paljon

Vierailija
06.09.2020 |

Vai messuissako vain. Kuuntelin tänä aamuna ja jotenkin väsytti ne lauletut liturgiat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä ihmisten perinnäissääntöä. Asiat halutaan hoitaa tietyllä kaavalla ja rutiinilla, helppoa kuin heinän teko. Ja kuvitellaan, että Jumala on mielistynyt näihin kaavoihin ja siten mukamas kuulee paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Jeesuskaan opetuslapsilleen lauleskellut? Minun mielestäni nykyisissä kirkoissa on kaikenmaailman joutavanpäiväistä seremoniaa mistä ei esimerkiksi raamatussa mainita halaistua sanaa.

Vierailija
4/5 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse määrää.

Vierailija
5/5 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Jeesuskaan opetuslapsilleen lauleskellut? Minun mielestäni nykyisissä kirkoissa on kaikenmaailman joutavanpäiväistä seremoniaa mistä ei esimerkiksi raamatussa mainita halaistua sanaa.

Jeesuksen laulamisesta ei puhuta Raamatussa mitään, ei myöskään sanota, ettei olisi laulanut. Laulu kuuluu kyllä kristitynkin elämään.

"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana. Opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikella viisaudella, psalmein, kiitosvirsin ja hengellisin lauluin, laulaen kiitollisina sydämissänne Jumalalle." kol 3:16

Muusta olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi