Pitääkö työhaastatteluun ottaa työtodistuksia mukaan?
Kommentit (11)
Yks hyvä vinkki on ottaa valokuva-albumi, mistä voitte sitten selailla elämäsi eri vaiheita ja voitte tulla tutuiksi samantien.. ;)
Pitää.
Kaikki eivät kysy niitä, mutta mikäli kysyvät, niin voit melkeinpä hyvästellä ko. työpaikan sillä, että todistukset eivät ole mukana.
varmuuden vuoksi kannattaa ottaa ainakin tärkeimmät.
Mä olen yleensä aina ottanut jos ei ole jostain syystä käynyt ilmi, että ei tarvitse. Mulla on oma kansio työ- ja koulutodistuksille ja sitä on helppo kantaa mukana. Yleensä sitä ei ole kysytty, mutta mä olen ajatellut, että parempi pitää niitä mukana kuin jättää kotiin. Lisäksi toi mun kansio on niin hyvin järjestetty (omissa muovitaskuissa kaikki todistukset), että esittelen sitä mielelläni.
Riippuu varmaan alasta. Itse en ole ainakaan kymmeneen vuoteen, sitten harjoitteluaikojen, mitään todistuksia vienyt eikä niitä ole kukaan kysellyt. Olisi aika hämmentävä tilannekin haastattelussa, jos joku haluaisi ne nähdä. Oletan kyllä että sanaani luotetaan näissä asioissa, suosittelijat tietysti komppaavat osaltaan.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:30"]
Riippuu varmaan alasta. Itse en ole ainakaan kymmeneen vuoteen, sitten harjoitteluaikojen, mitään todistuksia vienyt eikä niitä ole kukaan kysellyt. Olisi aika hämmentävä tilannekin haastattelussa, jos joku haluaisi ne nähdä. Oletan kyllä että sanaani luotetaan näissä asioissa, suosittelijat tietysti komppaavat osaltaan.
[/quote]
Joo, en mäkään ole oikeastaan koskaan esitellyt. hakenut ihan tavallisia toimistotöitä. Eikä ole kukaan kyllä kysellytkään :9
Siis otat kopiot todistuksista, yleensä ne jätetään työnantajalle että voi tutkia tarkemmin kun tekee valintaa.
Joo, tietysti.