Ihanaa rötvätä koko sunnuntai kotona pyjamahousut jalassa eikä ole pakko mennä minnekään :)
Heräsin jo kasilta ja oli ajatuksissa mennä sienimetsässä käymään mutten taida jaksaakaan. Kohtahan on jo iltakin :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Pyjamahousut söhrääntyy ikävästi päiväsaikaan pidettäessä, kuka pesee pyjamansa joka päivä.
Oletko siis itse alasti päivällä vai miten olet ratkaissut tämän söhrääntymisongelma? Pyjamahousuja näkee nykyään useimmin myynnissä ilman mitään yläosaa ja silloin kun niitä käytin, ne olivat nimenomaan päiväsaikaiset olohousut, noita toki pestiin. Siirryin merinovillaleggingseihin, jotka ovat vielä mukavampi oloasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, sanopas muuta. Tilasin pizzaa perheelle ja nappasin pari olutta. Nyt rötvään sohvalla ja ajattelin katsoa elokuvan. Vaimo on kuin ampiainen. Pitäisi kuulemma lähteä lasten kanssa vaikka kirjastoon tai siskon perheen kanssa leikkimään. Juu ei kiitos. Meikäläinen toipuu eilisestä elokuvasta ja viinistä mieluummin tässä kotisohvalla. Ei kuulemma käy ja nyt se itse lähti ovet paukkuen tuosta lasten kanssa johonkin... ei kertonut edes minne.
Meillä on tää sama "aktiviteettipelleily" joka sunnuntai. Tykkään kans ottaa pikkuisen lonkeroa lauantaina, niin en mä sunnuntaina todellakaan halua lähteä perheen kanssa falkullaan katsomaan eläimiä, ulkoilemaan nuuksioon tai veljenkaimankummin luokse kahvittelemaan niin että lapset pääsee leikkimään legoilla. Sunnuntairauha!! Mä tykkään makoilla sohvalla, syödä jotain hyvää ja juoda pari lonkkua siinä päivän aikana. Illalla ehkä katson jonkun leffan. Mikä hitto noita naisia vaivaa, kun joka sunnuntai pitäisi jaksaa kuin duracell-pupu?! Koko viikon saa muutenkin olla menossa.
Meillä taas on kahvisunnuntai, tai siis sillä nimellä mä sitä kutsun. Joka ikinen sunnuntai pitäisi lähteä vaimon ja lasten kanssa kahvittelemaan tai jotkut tulee kahvittelemaan meille. Sitten kun välillä sanoo jäävänsä kotiin ottamaan pari bisseä ja katsomaan urheilua, niin aivan hirveät raivokohtaukset. Kyläpaikassa vedät sen pari kuppia mokkaa krapulavatsaan, niin alkaa pierettää aivan äärettömästi. Todella hankala viimeinen tunti, ennen kuin saat päästellä vapaammin. Ihan hirveetä ihmien kiduttamista. Vaimon mukaan ratkaisu on tietenkin: no juo lauantaina vähemmän. Just just.
Feel you bro :D :D Toi krapulavatsa ja kahvi on aivan hirveä yhdistelmä. Eikä kyläpaikassa voi istua koko aikaa vessassakaan. Aivan hirveää kidutusta ja kuulee mahassa ne murinat, kun pieru lähtee kulkemaan suolistossa ylöspäin.
Minun mielestä ahdistavaa olla kotona vailla mitään suuntaa!
Juu, ei tarvitse lähteä tänään minnekään. Olen katsellut vain yleisurheilua telkkarista ja surffaillut netissä. Ulkona välillä sataa ja välillä paistaa. Kiva, rento päivä!
Yksin että ainoa mikä painostaa kauppaan on pakko. Lista on jotenkin kehittynyt. Vessapaperia, jotain ruokaa ja totta junassa juotavaa. Vaihda junassa m kirjain niin oikeasti totta. Oh hoh jos tähän oloon saisi naista. Saahan sitä haaveilla. Pitää nyt alkaa yrittää sinne kauppqaan.
M.49
Niin on. Olin kipeänä aikaisemmin viikolla ja makaan kotona neljättä päivää. Ei huvita lähteä yhtään mihinkään täältä lämpimän viltin alta, vaikka ulkona ilma näyttää houkuttelevalta. Katson Ranskan ympäriajoa ja mietin, että olisipa kiva lähteä käymään Pyreneiden vuoristossa sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Uusi sana minulle tuo rötvätä. Otan käyttöön.
Rötvätä tarkoittaa sotkeminsta eli kuulija lähinnä olettaa, että ap paskoi sontaa housuihinsa.
Murteissa, pääasiassa Karjalan seudulla ja Savossa, rötvätä tarkoittaa ’liata’, ’sotkea’ tai ’tuhria’. Erityisesti lapset rötväävät, ja heille onkin esimerkiksi Kurkijoella voitu toruvasti sanoa: Mitä sie tuommoseks rötviät vuatteis? Räisälässä taas äit on kieltänt rötviämästä pöytiä. Rötvääminen on yleistä myös maalatessa, piirtäessä tai kirjoittaessa, ja Pielavedellä onkin sanottu: Se kun rötväs sillä moalilla joka paikan. Samankaltaista käyttöä on samalla alueella myös verbeillä rötvellä ja rötväillä.
https://www.kotus.fi/nyt/kotus-blogi/satunnaisesti_kirjoittava_kotuslai…
Kullakin huvinsa. Minä lähdin pian herättyäni lenkille raittiiseen ilmaan. Tänään vain kävelylenkille. Poimin hetken mustikoita ja siitä ajoin ratsastamaan. Kaupan kautta kotiin ja syömään. Sitten leivoin mustikkapiirakan ja nyt odottelen mieystävää kylään.
En taitaisi jaksaa yhtäkään päivää liikkumatta sisätiloissa. Ainakaan yksin. Joku iltapäivä/ ilta saattaisi vielä mennäkin tekemättä mitään. Tai pitkä, hidas aamu.
Mutta liikkeelle mieli tekee kuitenkin jossain vaiheessa.
Ja ihan sama meillä. Koko sunnuntai pitäisi juosta jossain kahveilla, puistoissa ja muualla. Parasta on tilata se pizza ja ottaa muutama lageri, sekä makaa ihan vain rauhassa sohvalla. Ihan sama mitä vaimo on mieltä. Lapsille riittää toi pleikkari.
Rötväsin kaakaota paidanrinnukseen.
Missä muka riittää lehtiä jo nyt haravoitavaksi? Lehdet on vielä toukasti puissa kiinni.