Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tiedostanut mieliala muutokset e-pillereiden...

Vierailija
06.09.2020 |

Mietin kovasti että oletteko te naiset pystyneet tiedostamaan jos e-pillerit ovat olleet syyllisiä mieliala muutoksille? Vai epäiletkö että pillerit ovat saattaneet vaikuttaa? Tietenki olisi kiva kuulla että jos olette vakaasti sitä mieltä ettei pillerit vaikuta ollenkaan.

Ps. Taustaa aiheelle, tapasin mahtavan naisen joka oli kaikinpuolin täydellinen. Nainen halusi nopeasti aloittaa pillerien käytön. Kysyin onko niissä ollut haittavaikutuksia, ei ollut muka mitään. Kuitenkin pillereiden aloittamisen jälkeen koko homma oli täyttä alamäkeä. Ihme kiukuttelua joka asiasta. Minun oli pakko erota. Olen ihmetellyt hommaa jo pidempään ja sain ahaa elämyksen että muutos osui pillereiden käyttöön.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit voi aiheuttaa tuota jos ei ole itselleen sopivat. Voi joutua kokeilemaan moniakin pillereitä. Haasteellista voi olla tunnistaa mikä johtuu pillereiden käytöstä mutta kyllähän ne tunnetiloja latistaa jonkin verran aina.

Vierailija
2/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tutkittu myös että pillerit muuttavat myös millaisiin kumppaneihin ihastuu. Joka kyllä kuulostaa uskomattomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullulta tuntuisi, jos hormonikiertoon sekaantuminen ei aiheuttaisi huomattavia sivuoireita. Lääketiede ei tunnista tai pidä merkittävänä isoja, kokonaisvaltaisia muutoksia käyttäytymiseen ja persoonaan, eivätkä pillereiden käyttäjät itsekään välttämättä näitä tunnista. Ainakin vielä 80-luvulla syntyneillä on ollut hyvinkin tyypillistä aloittaa pillereiden käyttö ensimmäisen seksikumppanin kanssa, ja jatkaa raskauksiin asti ja niiden välillä. Valtavan moni nainen ei edes tiedä, minkälainen olisi ilman hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
4/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullulta tuntuisi, jos hormonikiertoon sekaantuminen ei aiheuttaisi huomattavia sivuoireita. Lääketiede ei tunnista tai pidä merkittävänä isoja, kokonaisvaltaisia muutoksia käyttäytymiseen ja persoonaan, eivätkä pillereiden käyttäjät itsekään välttämättä näitä tunnista. Ainakin vielä 80-luvulla syntyneillä on ollut hyvinkin tyypillistä aloittaa pillereiden käyttö ensimmäisen seksikumppanin kanssa, ja jatkaa raskauksiin asti ja niiden välillä. Valtavan moni nainen ei edes tiedä, minkälainen olisi ilman hormonaalista ehkäisyä.

Exä söi jo pillereitä ennen kuin tavattiin. Päätettiin yrittää alkaa tekemään lasta pillerien syönti loppui. Lasta ei tullut mutta pettämiset alkoi pillereiden lopettamisen yhteydessä.

Yllätys yllätys ollaan 80 luvulla syntyneitä.

Vierailija
5/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä söi jo pillereitä ennen kuin tavattiin. Päätettiin yrittää alkaa tekemään lasta pillerien syönti loppui. Lasta ei tullut mutta pettämiset alkoi pillereiden lopettamisen yhteydessä.

Mä itse myos petin pillerien lopettamisen jälkeen, seksiviettti kasvoi aivan käsittämättömästi, olin jotenkin aika sekaisin ja jälkikäteen en tunnista itseäni ja tekojani. Se suhde meni siinä, nyt uusi kumppani ja pelkään lopettaa pillereitä tällä kertaa, jos se aiheuttaa yhtään mitään samanlaista. Toisaalta nyt olen varautuneempi ja tietoisempi. Aion siis lopettaa koska uskon että nämä kaikki vuodet pillereillä on aiheuttaneet masennusta ja yleistä saamattomuutta. En ymmärtänyt ajatella yhteyttä pillereihin aiemmin. Haluan vapautua noista helvtin hormoneista kokonaan ja katsoa millainen ihminen olen ilman niitä.

Vierailija
6/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pillerit on antaneet pelkkiä hyviä vaikutuksia.

Vierailija
7/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa. Olen muuten äärettömän rauhallinen ja ymmärtäväinen ihminen. Pillereillä alkoi suututtamaan ja mielialat ailahtelemaan. Palauduin 3kk lopettamisen jälkeen.

Vierailija
8/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse myos petin pillerien lopettamisen jälkeen, seksiviettti kasvoi aivan käsittämättömästi, olin jotenkin aika sekaisin ja jälkikäteen en tunnista itseäni ja tekojani. Se suhde meni siinä, nyt uusi kumppani ja pelkään lopettaa pillereitä tällä kertaa, jos se aiheuttaa yhtään mitään samanlaista. Toisaalta nyt olen varautuneempi ja tietoisempi. Aion siis lopettaa koska uskon että nämä kaikki vuodet pillereillä on aiheuttaneet masennusta ja yleistä saamattomuutta. En ymmärtänyt ajatella yhteyttä pillereihin aiemmin. Haluan vapautua noista helvtin hormoneista kokonaan ja katsoa millainen ihminen olen ilman niitä.

Toivottavasti seksi viettisi kohdistuu kumppaniisi joka pystyy tyydyttämään tarpeesi sitten kun lopetat.

Vaikka miehenä inhoan kondomien käyttöä, taidan ottaa opiksi ehkä puhua pidemmän kondomin käytön puolesta seuraavan kanssa.

Vierailija
9/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti seksi viettisi kohdistuu kumppaniisi joka pystyy tyydyttämään tarpeesi sitten kun lopetat.

Vaikka miehenä inhoan kondomien käyttöä, taidan ottaa opiksi ehkä puhua pidemmän kondomin käytön puolesta seuraavan kanssa.

Suosittelen. Toisaalta valtavan monelle käyttämänsä hormonaalinen ehkäisy sopii eikä aiheuta ihmeempää.

Vierailija
10/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä e-pillerit eivät ole tehneet minua ailahtelevaiseksi tai vieneet seksihaluja, päinvastoin seksihalut ovat lisääntyneet. Pidän seksistä paljon enemmän ilman kumia, itse asiassa kondomin kanssa räpeltäminen on todella epäkiihottavaa ja luonnotonta. E-pillereitä demonisoidaan hiukan liikaa, ovat auttaneet myös runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiini merkittävästi. Mieluummin nämä "vaaralliset epäluonnolliset hormonit" ja normaali seksielämä kuin "luomuna" kivuista kärvistellen ja seksiä kondomin kera pitkässä parisuhteessa...yäk.

Vierailija
11/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on hormonivalmiste. 

Tottakai niillä on vaikutuksia naisen käytökseenkin ja juuri mm. mielialoihin. 

Sehän on tutkittu, että e-pillerit muuttavat naisen miesmaun luonnottomaksi, vähentää normaalia seksuaalista halukkuutta jne. 

Vierailija
12/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ. Itse siis söin männävuosina korkeahormonista valmistetta, jotta sain  ihon pysymään hyvänä. Järkyttäviä mielialamuutoksia. Masennus ja toivotoon olo.

Nyt olen ollut muutaman vuoden ilman pillereitä ja ero on valtava. Ei enää IKINÄ pilsuja.

Vierailija
13/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit on hormonivalmiste. 

Tottakai niillä on vaikutuksia naisen käytökseenkin ja juuri mm. mielialoihin. 

Sehän on tutkittu, että e-pillerit muuttavat naisen miesmaun luonnottomaksi, vähentää normaalia seksuaalista halukkuutta jne. 

Mikähän tää luonnoton miesmaku sitten olisi?

Vierailija
14/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta aiheuttavat. Hormonit valuvat vesistöön ja aiheuttavat tuhoa mm. kaloille.

Vierailija
15/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on naisessa. Turha syyttää pillereitä.

Vierailija
16/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä e-pillerit eivät ole tehneet minua ailahtelevaiseksi tai vieneet seksihaluja, päinvastoin seksihalut ovat lisääntyneet. Pidän seksistä paljon enemmän ilman kumia, itse asiassa kondomin kanssa räpeltäminen on todella epäkiihottavaa ja luonnotonta. E-pillereitä demonisoidaan hiukan liikaa, ovat auttaneet myös runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiini merkittävästi. Mieluummin nämä "vaaralliset epäluonnolliset hormonit" ja normaali seksielämä kuin "luomuna" kivuista kärvistellen ja seksiä kondomin kera pitkässä parisuhteessa...yäk.

Kuulostat ihan kuin exältä ennen kuin aloitti pillerit. Mutta hänellä ei ollut pahoja menkka kipuja.

-ap

Vierailija
17/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan kuin exältä ennen kuin aloitti pillerit. Mutta hänellä ei ollut pahoja menkka kipuja.

-ap

Olen ollut yhdistelmä-e-pillereillä (eli juuri niillä joita kaikki kauhistelevat) 4 vuotta eikä mitään sivuvaikutuksia muuta kuin pari ekaa kuukautta tuli tiputteluvuotoa. Sen jälkeen niukentuneet kuukautiset, kivut vähentyneet paljon. Seksihalut samat kuin ennenkin (minulla on aina ollut korkea libido). Ei muutoksia mielialassa. Joillekin pillerit oikeasti sopii, minä ilmeisesti olen yksi heistä. Toisaalta en ole ylipainoinen, yli 35 v. enkä myöskään tupakoi, kaikki nuo aiheuttavat niitä ikäviä sivuvaikutuksia pillereiden kanssa.

Vierailija
18/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei ole koko aika hymy pyllyssä ja käyttää e-pillereitä, se johtuu niistä. Jos ei käytä niin menkoista. En kiellä etteivät kummatkin joillekkin ihmisille aiheuttaisi muutoksia, mutta olen huomannut että kaikki naisten negatiiviset tunteet yleensä lykätään näiden syyksi. Koska muutenhan elämä on pelkkää auvoa.

Vierailija
19/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt minipillereitä nyt puolitoista vuotta. Sitä aiempi ehkäisy ei mielestäni tehnyt tätä, mutta nykyään haluttomuus vaivaa, en juuri kiihotu eikä seksi tunnu miltään. Kuin kehossa olisi jatkuva tunnottomuus, aivan turta. Tässä on valtava ero koko aiempaan elämään. vasta tajusin asian äskettäin, koska tilanne on kehittynyt pikkuhiljaa. Aion lopettaa pillerit nyt hyvin nopeasti.

Varmaan sen takia näistä sivuvaikutuksista mieleen ja libidoon puhutaan niin vähän ja ne on muka harvinaisia koska ihmiset eivät edes tajua että jokin on vialla entiseen nähden.

Vierailija
20/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen rauhallinen ja hyväntuulinen ilman pillereitä, niiden kanssa taas elämä oli yhtä vuoristorataa. Ihme että edes selvisin hengissä. En ikinä enää suostu hormonaaliseen ehkäisyyn mistään hinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme