Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaisuuteni: aion jättää kotini ja avomieheni, kun valmistun, jos saan muualta töitä.

Vierailija
06.09.2020 |

Kysyin tätä asiaa itse asiassa palstalla vuosi-pari sitten, eli mielipidettä siihen, että valitako työ vai mies.

Työ sai murskavoiton.

Tämä voitto on jäänyt kytemään aivojeni perukoille, ja olen siis tehnyt päätöksen.

Työt alalla ovat tiukassa ja luultavasti joudun muuttamaan, mikäli töihin mielin. Valitsen siis työn, jonka perässä muutan ja jätän sen (vähän), mitä olemme yhdessä rakentaneet.

Meillä ei ole lapsia. Jos niitä olisi, niin sairas en olisi. On vain me ja koti ja kotikaupunki, josta mies ei omaan työhönsä sitoutuneena voi kanssani lähteä. Se ei ole vaihtoehto.

Joten olen kamala ihminen ja lähden, kun valmistun ja jos/kun saan työpaikan. Vaikkakin toki ensisijaisesti etsin sitä omalta paikkakunnalta.

Nyt tämän tekstin jälkeen kysyn: vieläkö olette sitä mieltä, että työ on prioriteetti nro 1?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, oletko kertonut tästä suunnitelmastasi avokille, päätös on kuitenkin selvästi jo tehty. Eihän tämä ole kuin arvokysymys: valitset työn, ok mikäs siinä. Mutta jos meinasit pudottaa tämän pommin vasta sitten, kun olet jo vastaanottanut työn ja alat pakata laukkujasi niin aika kurja tyyppi olet, ehkä se toinen osapuoli haluaisi erota heti ja etsiä sellaisen kumppanin, jolle se parisuhde ja yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat on tärkeämmässä roolissa. Voi olla hiukan hyväksikäytetty olo jos vain roikotat häntä matkassa "varmuuden vuoksi", jos et työllistykään.

Jos hän taas tietää päätöksestäsi ja on sujut sen kanssa niin mikäs siinä, ehdottomasti vain metsästämään sitä unelmien työtä!

Vierailija
22/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kääntäen verrannollisessa tilanteessa. Minulla on vakituinen työ satojen kilometrien päässä miehestäni, ollut jo vuosia ennen tapaamistamme. Toivomme yhteistä tulevaisuutta, mutta työt rajoittavat. Miehen on mahdotonta saada alansa työtä asuinpaikkakunnaltani. Minä taas joutuisin irtisanoutumaan virasta ja hyppäämään tyhjän päälle, ehkä loppuiäksi sijaisuuksien ja pätkien tekijäksi. Vaakakupissa painavat asuntolaina, toimeentulo ja tuleva eläke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes keskustellut aiheesta miehesi kanssa? Mitä mieltä miehesi on etäsuhteesta? Ja millä tavoin miehen ei ole mahdollista muuttaa kanssasi sinne, mistä löydät töitä?

Vierailija
24/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok että mies ei muuta naisen työn perässä? Miksi naisen pitäisi olla työttömänä kaupungissa jossa vain miehellä on työ? Miksi ihmeessä miehen työ olisi tärkeämpi kuin naisen??

Aloittajalla ei edes ole työtä, siipeilee miehensä rahoilla. 

Vierailija
25/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies rakastaa sinua niin hän lähtee mukaasi kaupunkiin jossa työpaikkasi on :)

Aika vaikea yhtälö.

Jos miehellä mielekäs vakityö niin jättääkö nyt sitä kun nainen voi koeajalla vielä saada fudut?

Onko naisen työ paikkakunnalla, missä myös mies voi työllistyä?

Jos mies ei saa töitä, onko nainen valmis elättämään miehen?

Toisin päin myös: jos nainen ei kotipaikkakunnalla saa töitä, onko mies valmis elättämään?

Oletteko valmiita etäparisuhteeseen?

Miten alas olette valmiit elintason päästämään?

Ja ehkä tärkein, tai missä ap sinun pitäisi olla itsellesi rehellisin:

- haluatko edes etäsuhdetta tai että mies muuttaa kanssasi työsi perässä, vai onko tämä itse asiassa 'helppo tekosyy' että on pakko erota?

Vierailija
26/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok että mies ei muuta naisen työn perässä? Miksi naisen pitäisi olla työttömänä kaupungissa jossa vain miehellä on työ? Miksi ihmeessä miehen työ olisi tärkeämpi kuin naisen??

Ap ei siipeile, hän varsin selvästi kirjoitti että opiskelee. Ja opintojen jälkeen hän haluaa töihin. Missä tässä on se siipeily?

Vierailija
27/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiko outoja vastauksia olet tässä saanut. Et tietenkään voi jäädä kenties loppuelämäksesi työttömäksi vain sen takia, että sinulla on tietyllä paikkakunnalla mies ja parisuhde (niin, tällä hetkellä). Tällaista ehdottavilla ei ole nyt oikein realismia mitä tällainen elämä tarkoittaisi. He vain tuomitsevat koska et laitakaan rakkautta mieheen kaikkein tärkeimmäksi asiaksi elämässä ja tee päätöksiäsi miehen takia ja miehen vuoksi. Eivät osaa ajatella sitäkään, että jos mies kyllästyy sinun työttömän elättämiseen vaikka viiden vuoden kuluttua, onko sinun siinä vaiheessa enää mahdollista saadakaan enää työpaikkaa muualta.

Aika jännää. Sinun pitäisi loppuelämäsi laittaa uhkapeliin, koska Rakkaus Mieheen Pitää Olla Maailman Tärkein Asia. Paha paha juttu, jos nainen haluaa tehdä töitä. Tässäkään ei erityisesti keskusteltu siitä olisitko sellainen Paha Uraihminen. Vai riittikö heille halveksuntaan se, että ymmärrät tämän tosiasian: Suomessa elämiseen tarvitsee rahaa, ja sitä varten pitää tehdä töitä.

Hauskaa muuten, että paria ulia oli jo tuominnut ap:n loiseksi siitä, että hän ei aio loppuelämänsä oletettavaa 40-50 vuotta olla työttömänä miehen elätettävänä, vaan haluaa itse elättää itsensä töillä.

Vierailija
28/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää salata tuo puolisolta. Ihan sama jäätkö vai lähdetkö, mutta asioista pitää puhua rehellisesti.

Vierailija
29/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voit vain sinä ratkaista. Kuvittele elämäsi 20 vuotta eteenpäin kummassakin tilanteessa. Jos haluat molemmat, etäsuhdekin voi toimia, aikansa ainakin, kerralla ei tarvitse sulkea kumpaakaan vaihtoehtoa pois.

Minä todellakin olen etäsuhteen kannalla! Toivottavasti mieskin on, mutta hänen luonteelleen se ei välttämättä ihan sovi. Sitä täytyy varovasti tiedustella.

Ap

Entä etäperhe?

Onko niin että siinä vain seurustelette, vai pitäisikö teidän myös jutella haaveistanne perheen suhteen.

Kumpi teistä joustaa siinä enemmän?

Siinä vaiheessa kun 'etäydinperhe' ei ehkä ole optimaalisin, tai sitten saa kyllä molemmilla olla valtavan mielekkäät työt.

Vierailija
30/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka jotkut voivat laskelmoida parisuhteessa tolleen. Itse kun tajusin ettei suhteemme toimi, otin ensin etäisyyttä poikaystävääni (jotta hänkin ymmärtää että jotain on pielessä) ja kyllä sitten varsin nopeasti ilmoitin haluavani erota.

En todellakaan pystyisi vuosikausia elämään ihan normaalisti parisuhteessa ja harrastaa seksiä hänen kanssaan, samalla kun olen jo päättänyt jättää hänet.

On meitä moneksi näköjään.

Vierailija
31/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei siipeile, hän varsin selvästi kirjoitti että opiskelee. Ja opintojen jälkeen hän haluaa töihin. Missä tässä on se siipeily?

Ap maksattaa opintonsa miehellä...tuskin ap elää nyt pelkällä opintotuella vai mitä ap?

Vierailija
32/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roiku tuossa suhteessa vielä sen aikaa, että oikeasti saat sen työpaikan ja vähän säästöjäkin. Yksin asuminen on kallista.

kuten olet tähänkin asti tehnyt, loinen. Piti vaan saada elättäjä opiskelujen ajaksi

Vierailija
33/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen (mies käy töissä, eli hänellä suurempi elatusvastuu) mutta kun valmistun niin se on heippa!

Tuo on härskiä siipeilyä ja hyväksikäyttöä.

Ap keskustelkaa jo nyt niin mieskin ehtii pohtimaan omaa kantaansa, ja ainakin sinä pelaat sitten avoimilla korteilla. Ehkä mies sitten haluaa jatkaa puolison etsimistä jo heti eikä vasta mahdollistettiin sinun opiskelusi.

Vierailija
34/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on länsimaissa nykyään ihanne, että työ/unelmat ihmissuhteiden edelle.

Rakastatko miestäsi? Tavallaan löydät kyllä uuden miehen, mutta tuskin saat enää vanhaa takaisin.

Turha tästä on mitään maailmanlopun ennusmerkkejä kaivaa. Ap ei rakasta miestään. Jos rakastaisi, hän ei edes miettisi asiaa. Tämä ei ole länsimaisen kulttuurin rappio. Yksi parisuhde vain alkaa tulla tiensä päähän.

Vierailija
35/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi helvetti mikä kuvotus olet.

Seurustellut kolme vuotta ja pari vuotta sitten jo täällä eroa pohdit ja sitten päätöksen teit jäädä ja hyötyä hänestä siihen asti et pärjäät omillaan.

Toivottavasti karma kopsahtaa suhun, sä sen ansaitset

Vierailija
36/36 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies voi lähteä sinun mukaasi? Sä saat sen työpaikan ja vielä miehesikin elämään kanssasi! Vai eikö miehelle sovi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan