Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä tai onko joku tuttusi reputtanut yliopiston pakollisen ruotsin kurssin?

Vierailija
06.09.2020 |

Minulla on tänä syksynä edessä pakollinen kielikeskuksen ruotsin kurssi, jota odotan suurella kauhulla.

Olen alanvaihtaja, 30-vuotias, enkä ole puhunut, kirjoittanut tai lukenut ruotsia reiluun kymmeneen vuoteen. Olen työskennellyt ulkomailla ja oppinut toisen kielen niin töissä kuin tietoisesti opiskellen, ja koska en ole tajunnut ylläpitää muutenkin keskinkertaista ruotsinkielentaitoani (yo-arvosana M), on toinen kieli syrjäyttänyt sen totaalisesti.

Onko tässä riski, että reputan koko kurssin? Sattuuko sitä todella useinkin (olen nimittäin kuullut, että niin tapahtuu toisinaan)?

Ehkä saisin täältä tsemppejä ja kokemuksia!

Tack för dina reponser, jag appreciater mycket! ;)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aikuisiällä opetellut kieliä, ei ruotsi tule tuottamaan sinulle ongelmaa. Ruotsi on kuitenkin helppo kieli verrattuna moneen muuhun.

Alat viritellä nyt ruotsin tuntumaasi katsomalla päivän uutiset myös ruotsiksi tai vaikka lukemalla HBL:ää. Ja tosiaan voit lukea yliopistolla jonkun kertauskurssin, jos se varsinainen kurssi tuntuu liian vaikealta.

Vierailija
22/22 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli palaa mieleen kyllä parissa tunnissa. Ei hätää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla