Oliskohan tyhmää ruveta opiskelemaan 35v:nä opettajaksi?
Mulla on ennestään yliopistotutkinto jossa sivuaineena psykologian aineopinnot. Toimistotyöelämä alkanut ottamaan päähän ja on ruvennut kiinnostamaan opettajan hommat esim. lukiotasolla. Psykologia voisi olla toinen aine, kun siitä on jo opintoja ja sitten joku siihen sopiva toinen aine...
Kommentteja?
Kommentit (13)
On. Koska kun täytät 40 niin huomaat että elämä on ohi. Vaihdevuoret alkaa ja kiinnostuu kaikkeen loppuu ja rupsahdat. nimin. kokenut.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:22"]
http://www.vauva.fi/keskustelu/3872530/ketju/voi_ei_loysin_kustumusammattini_38_vuotiaana
[/quote]
No jopas sattui, samankaltaisia aatoksia jollain muullakin! :)
Minua ei niinkään kiinnosta tuo kasvatuspuoli, vaan haluaisin opettaa enemmän aikuisempia (vähintään lukio). Eli ehkä enemmän semmoista, että pystyisi saada oppilaat ajattemaan asioita, pohtimaan, keskustelemaan jne, eikä vain pänttäämään asioita ulkoa. Psykologian rinnalle toinen kiinnostava aine voisi olla elämänkatsomustieto tai oppilaanohjaus.
ap
No kannattaa ainakin selvittää aineenopettajien työllisyystilanne. Itse opiskelen yliopistossa ainetta, josta voi hankkia aineenopettajan pätevyyden mutta ko. alan aineenopettajista on kuulemma ylitarjontaa. En tiedä miten on psykassa.
go for it. ei missan nimessa tyhmaa. sinulla on viela yli 25v tyo uraa jaljella ja jos mielummin olet opettaja kuin jotain muuta ni kannattaa ehdottomasti!!! tsemppia!!!
Mä oon hakemassa lääkikseen, ikää 33. Anna mennä vaan, ei tarvi katua vanhana!
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:48"]
Mä oon hakemassa lääkikseen, ikää 33. Anna mennä vaan, ei tarvi katua vanhana!
[/quote]
Hyvä! Tsemppiä! Ja aloittajalle: go for it! :)
Kannattaa tottakai!! Ota selvää mikä sivuaine on kysytty, jotta saisit sen avulla VAKIpaikan ja olisit työnantajallesi tärkeä. Onko mahdollista, että opiskelisit ensin opettajan pätevyyden ja sitten hakeutuisit opetustehtäviin epäpätevänä toiseen aineeseen ja työohessa laventaisit tutkintoa siihen, jota työnantajasi tarvitsee?
Koulupsykologeista on ainakin huutava pula, pääsevät valitsemaan hommansa. Anna mennä vaan, ens keväänä sisään yliopistoon! :)
Ehdottomasti opiskelemaan! Aikuisena saa huomattavasti nopeammin tehtyä opinnot kun ei aika mene bilettämiseen ja ihmissuhdekriiseilyyn niin kuin parikymppisenä :) Itsellä meni 7 vuotta ensimmäisen tutkinnon kanssa ulkomaanvaihtoineen, valmistumisen jälkeen työelämässä ja nyt äippärin ja hoitovapaan jälkeen kauppakorkeassa 39-vuotiaana. Opiskelumotivaatio ja - nopeus ihan eri luokkaa kuin "teininä", suosittelen! Tsemppiä!
Ei ole tyhmää. Mun isä opiskeli 53v. hoitajaksi (aiemmin oli raksamies) ja on onnellinen työssään :)
http://www.vauva.fi/keskustelu/3872530/ketju/voi_ei_loysin_kustumusammattini_38_vuotiaana