Kuinka nopeasti pahoinvointi voi alkaa?
On pieni mahdollisuus, että olisin raskaana. Ainoa " oire" oli tämänpäiväinen pahoinvointikohtaus, joka muistutti aiempaa raskauspahoinvointia. Kuinka nopeasti pahoinvointi voi alkaa? Voiko se olla seurausta heti alkion kiinnittymisestä ja raskaushormonin noususta? Eli muutaman päivän sisällä hedelmöittymisestä. Kokemuksia?
Kommentit (5)
...kaikkien kolmen odotukseni alussa. Pahoinvointi on alkanut raskausviikkojen 6-7 tietämissä, eli toisin sanoen 2-3 viikkoa posijääneiden kuukautisten jälkeen, ja se on kestänyt todella rajuna useita viikkoja (välillä on parempiakin jaksoja, mutta oksentelu palaa parin päivän kuluttua rajuna takaisin).
Käsittääkseni ihan alussa ei tule pahoinvointia. Pahoinvointi liittyy kehittyvään istukkaan ja siitä johtuviin hormoniryöppyihin. Ensimmäisinä viikkoinaan alkio elää ruskuaispussin voimalla.
Kanelisokeri 22+4
Ja tänä aamuna testasin plussan. Menkkojen olisi pitänyt alkaa huomenna tai ylihuomenna. Äsken tuli melkein ylös asti ja kiire vessaan. Onneks pysyi kuitenkin sisällä. Eli kyllä sitä pahoinvointia on ihan alkuraskaudessakin. Pahentuu toki sitten viikolla 6-7. Kuulemma!
mulla ei ole pahoinvointia täläkään hetkellä (rv5+(6?)), mutta kiinnittymispäivänä (oletettuna sellaisena) oli tosi kuvotusolo, siitä päättelin että jotain tapahtuu, olo meni kuitenkin ohi päivässä/kahdessa, eikä edes ollut kovin paha.
Tappert
Mulla pahoinvointi alkoi tässä raskaudessa jo n. vikko hedelmöityksestä ja on vain pahentunut päiväpäivältä tähän asti...nyt alkaa jonkin verran helpottaa! Viikoja mulla nyt 6+5. Ekassa raskaudessa pahoivoitia ilmaantui vasta 8. viikolla ja oli hyvin pientä!
Pliis vastatkaa te, joilla ollut pahoinvointia...