Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvaselvitys

Vierailija
05.09.2020 |

Onko kukaan joutunut lopettamaan työskentelyn, jos turvaselvitys ei ole mennyt läpi? Oletteko saaneet ns potkut tämän takia? Tarkoitan, että olette työskennelleet yrityksessä useamman vuoden, jonka jälkeen turvaselvitys tehdään, joka ei mennyt läpi?

Kommentit (15)

1/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdallani on aina mennyt läpi, vaikka tietääkseni turvaselvitys tehtiin vain sen yhden kerran, kun otin tehtävän vastaan.

Turvaselvityksiä ei tehdä huvin vuoksi. Ihmiset ovat suurin yksittäinen turvallisuusriski.

Jos kohdallasi turvaselvitys tuo esille ongelmia, työnantaja toivottavasti pysyy siirtämään sinut tehtäviin, joissa et ole sille riski.

Vierailija
2/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tehdään kyllä nykyään tosi paljon. Ja tietysti hyvähän se on, en sitä kiellä. Toki olen kyllä ihmetellyt myös sitä, että ensin ollaan töissä useamman vuoden, tehden samaa työtä. Sitten tuleekin eteen turvaselvitys, joka tehdään kaikille. Voi olla ettei kaikilta tämä läpi mene ja sitten ollaan patti-tilanteessa. Olen sitä mieltä että työnantajan tulisi tehdä tämä jo ennen palkkaamista. Onhan se aika erikoista että tehdään työtä monta vuotta ja sitten tulisikin potkut. Kaikki työnantajat eivät voi siirtää muihin tehtäviin, jos on kokoajan työskennellyt samassa hommassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tehdään perusmuotoinen turvallisuusselvitys 2 vuoden välein. Aina mennyt läpi.

Vierailija
4/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raskauttavaa täytyy olla jos ei läpi mene.

Vierailija
5/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se raskauttava voisi olla?

Vierailija
6/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla vaikka esimerkkinä, olisit verohallinolla töissä ja turvaselvityksessä selviäisikin, että olet syyllistynyt veropetokseen.. toki tässäkin olisi mietinnän paikka työnantajalla, kuinka toimia. Kuitenkin jos olisit ollut palveluksessa esimerkiksi useamman vuoden ja hoitanut työsi moitteettomasti. En sit tiedä, olisiko tämä perusteluna irtisanomiselle?

Vierailija
7/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se raskauttava voisi olla?

Vois olla esim. huumausainerikoksesta tuore tuomio ja töissä apteekissa.

Vierailija
8/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuusselvityksen osalta ei tosiaan riitä, että se menee kerran läpi. Tehtävissä, joissa sitä ylipäätään vaaditaan, sen pitää olla koko ajan voimassa.

Jos läpäisty turvaselvitys on ehto työsuhteelle, läpi pääsemättömyys voi olla irtisanomisperuste.

Vierailija
9/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä uskoisin et jos olisi veropetostuomio ja työskentelisi verohallinnossa, niin tämä tulisi ilmi selvityksessä. se että kuinka työnantaja siihen suhtautuisi, ni en tiedä! Toki tehdyllä ajalla on väliä, että onko aikaa 1v vai 10v, mutta uskon että tieto on sen verran oleellinen, et työnantaja tiedon siitä saa!

Vierailija
10/15 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet, että turvaselvityksessä selviää jotain, niin kannattaa ehkä jutella siitä työnantajan kanssa jo ennakkoon. Sillä voi olla vaikutusta ja asiahan tulee joka tapauksessa ilmi.

Toinen vaihtoehto on selvittää jostain, että mitkä asiat juuri sun työpaikassa ovat sellaisia, joita ei saisi olla. Voit sitten henkisesti varautua.

Näitä sattuu ja jokainen meistä joutuu toisinaan epäreiluun tilanteeseen. Tottakai se olisi pitänyt tehdä jo töihin tullessa. Ehkä joku määräys tai direktiivi on muuttunut ja se tehdään sen takia nyt?

Vierailija
11/15 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle tehdään perusmuotoinen turvallisuusselvitys 2 vuoden välein. Aina mennyt läpi.

Miksi? Selvitykset ovat voimassa 5v

Vierailija
12/15 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyrkiä vaikka poliitikoksi. Siinä ei ole mitään rajaa tai vaatimuksia. Tietty turvaselvityksen läpimenemättömyys voi tulla ilmi jossakin vaiheessa mutta se on äänestäjien päänsärky.

Vierailija
13/15 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole vähän kuin koronatesti. Se on voimassa testin tekemiseen asti, mutta kuka tietää mitä olet tehnyt heti testin jälkeen?

Vierailija
14/15 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole vähän kuin koronatesti. Se on voimassa testin tekemiseen asti, mutta kuka tietää mitä olet tehnyt heti testin jälkeen?

Nuhteettomuusseuranta testin jälkeen kestää viisi vuotta.

Vierailija
15/15 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä ja sädekehän kiillotustahan tuo työnantajilta on. On eri asia jos on tuore huumetuomio ja työskentelee apteekissa kuin se, että on joskus herran vuonna kivi & miekka "syyllistynyt" johonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi