Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neuvolan täti kirjoittaa sairaslomaa..

Vierailija
12.10.2013 |

... alkuraskauden pahoinvointiin?

Jos voi, niin voiko kirjoittaa vain puhelimessa vai pitääkö mennä oikein paikanpäälle yrjöämään? :(

Olen kokeillut vaikka mitkä kikat tähän pahoinvointiin, mutta ei auta :( Olen huomannut, että mitä enemmän liikun, sitä enemmän myös oksennan. Loppuispa tämä jo ;(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkuraskauden pahoinvoinnista voi edes saada pitkää sairaslomaa, koska se usein voi äkkiäkin helpottaa. Mikäli on oikein pahaa, sitä tosin saattaa päätyä sairaalaankin iv-nesteytykseen , silloin saa varmaan pidemmän sairasloman.

Vierailija
22/28 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kirjoittaa. Ei ainakaan ole mikään yleinen käytäntö. Jos kirjoittaakin, ei voi kirjoittaa kuin max. 3vrk ja siinä ajassa tuskin raskauspahoinvointi merkittävästi vähenee. Joten varaapas lääkäriaika, niin voit saada kerralla pari viikkoa ja samalla mahdollisesti reseptin lääkkeeseen, jolla oksentelua voidaan hillitä. Jos siis on oikeasti voimakasta.

Ja todellakin kannattaa oikeasti kokeilla kaikkia keinoja, mitä vaan löytää pahoinvoinnin hillitsemiseen.

ps. sellaisissa työpaikoissa, missä sh:n todistus käy, käy myös th:n, koska th:lla on myös sh:n pätevyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön.. viimeksi kysyin neuvoja pahoinvointiin ja kovasti olen yrittänyt hyvin vähän, mutta lähes koko ajan jotain syödä.

Vierailija
24/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä neuvolan täti (tirsk! :D) kirjoitti tänään puhelimessa sairaslomaa. Hyvä, kun puhelun ajan pystyin oksua pidättään :/ Loppuispa tää jo!

Vierailija
25/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä terkkari kirjottaa kyllä jopa viikonkin mittaisen saikun (eikä pomo ole siitä valittanut mulle) ja puhelun perusteella kirjoitti kun ei heti ehtinyt ottamaan vastaan. (Soitin siis maanantaina ja ehti ottamaan vastaan vasta perjantaina ja kirjoitti silloin takautuvasti sairasloman.)
Toki terkkari ja lääkäri meilläkin jatkavat sairaslomaa pelkän soiton perusteella, ainakin yhden jatkon olen saanut vain soittamalla.
Toivottavasti pahoinvointisi helpottaa pian!

Vierailija
26/28 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu Myös TESssistä hyväksyykö työnantaja sen. Meillä käy lääkärintodistus ja epidemialuontousissa tapauksissa (flunssa, vatsatauti) 3 päivää sairaanhoitajan kirjoittama todistus. Terveydenhoitajan todistuksella ei siis voi olla missään tapauksessa pois. Ja koska raskauspahoinvointi ei ole tarttuva epidemia, edes SH:n kirjoittama ei käy.

Vierailija
27/28 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No th on kyllä myös sh, eli sitten vaan käyttää toista titteliään? Miten voi olla että sh käy mutta ei th? En usko.

Vierailija
28/28 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö  2 - 3 t välein, ja silti pahoinvointia? Kokeile syödä vähän ja usein, voit yllättyä. Jos et siis tee jo niin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi