Onko noloa, aikuinen nainen pahoittaa mielensä kun kukaan ei muista syntymäpäivää.
Täytin 49 vuotta. En ole facebookissa joten kukaan ei saa ilmoitusta merkkipäivästäni. Kukaan ystävistäni ei onnittelut. Ei yhden yhtä viestiä tai puhelua. Osan ystävistäni olen tuntenut lapsuudestani saakka eli yli 40 vuotta ja "tuoreimmat" ystävyyssuhteet ovat noin 10 vuoden ikäisiä.
Onko aikuisella ihmisellä oikeus pahoittaa mielensä tämän takia? Mielestäni on. Meillä on kaiken maailman sähköiset ja paperiset systeemit, mihin merkitä menemiset ja tapahtumat, mutta ei näköjään kaverin syntymäpäivää. Juhlitaan koirien, kissojen ja gerbiilin syntymäpäivää, mutta ihmisiä ei muisteta.
Kommentit (12)
Ei se ole noloa, vaan ihan normaalia, sillä vaihdevuodet saattaa aiheuttaa alakuloisuutta, masentuneisuutta ja itkuisuutta ihan ilman mitään näkyvää ja ilmeistä syytäkin.
Minua onnittelivat kyllä läheisimmät,ystävät, perhe ja sukua... mutta en olisi loukkaantunut vaikka olisivat unohtaneet. Oma elämäni on välillä niin hetkistä että unohtelen tuollaisia asioita.
Syntymäpäivä on sama läpi elämän, se ei muutu. Mielestäni osoittaa välittämistä ja toisen arvostusta kun laittaa vaikka viestillä onnittelut.
Ovatko muistaneet aina ennen? Siitähän se riippuu.
Suurin osa ei halua huomiota syntymäpäivänä niin ystävät ei onnittele kaikkia. Pidä ensi vuonna viisikymppiset jos ei eletä pandemiaa.
Jos 48v on muistanut niin sitten ihmettelelusin, minua muistaa äiti, sisko ja täti samalla vaativat kakkua ja pullaa, jos eivät muistaisi, en loukkaantuisi vaan ihmettelisin, jos yksi heistä unohtasi, ajattelisin sattuuhan sitä, toivottavasti ei muista ensi vuonnakaan.
Jos tuolla on sinulle merkitystä, tee syntymäpäivästäsi numero, kutsu kylään etukäteen niin osaavat reagoida. Mistäpä he tietäisivät, että kaipaat muistamista? Etenkään, jos heille itselleen vastaavalla ei ole merkitystä.
Ei ole kivaa, kun kukaan ei muista. Onnittelut synttäripäivän johdosta nyt.
Mistä ne sun ystävät tietäisi/muistaisi syntymäpäivän jos ei sieltä facesta? Ei kukaan enää niitä merkkaa kalenteriin.
Jos vaikka pyydät synttäreiden kunniaksi kahville niiin varmasti sua onnitellaan.