Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako tällainen sisustusaiheinen low-budget ig-tili?

Jojo
05.09.2020 |

Pohdinnassa uudenlainen* sisustusaiheinen ig-tili, jossa esiteltäisiin edullisia kodin sisustus- ja remontointi-ideoita. Suloinen ja kaunis koti, mutta jonka sisustus on tavallisen työläisen rahapussille sopiva. Väitän, että halvallakin voi saada hyvää, kun osaa etsiä!

Kuulostaako seuraava tutulta? Bongaat jonkun kauniin ruokapöydän tuolin ja tiedustelet kuvan julkaisijalta, mistä se on ostettu. Saat tietää sen olevan designia (ylläripylläri) ja maksavan kolmasosan kuukausipalkastasi. Jep, istuttava tuoleja saa varmasti vähän edullisemminkin. Tämä sama pätee 200 euron maljakoihin, 400 euron mattoihin ja 900 euron lepotuoliin. Ehkä olen vain köyhä, mutta en halua maksaa sisustuksesta niin paljoa.

Millainen ig-sisustustili saa sut klikkaamaan ”Seuraa”? Olisiko tällä sisustustilillä kiinnostuneita seuraajia?

* Sanon uudenlainen, koska ainakaan omiin seurattaviini en ole löytänyt vastaavanlaista tiliä. Design-tilejä on sitäkin enemmän. Jos näitä low-budget-tilejä on, linkittäkää ehdottomasti alle :)

Kommentit (18)

1/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ikeasta ostettu kaikki?

Vatkaan veivaan

Vierailija
2/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisi kiinnostaa. Plussaa olisi kyllä että esiteltäisiin nimenomaan hyvää halvalla, eikä heikkolaatuista halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MunaVatkain: Ikeastakin kyllä, mutta myös monista muista kaupoista. Ikeassa on myös hyviä tuotteita, mutta myös sitä ”paskaa” ihan samalla tavalla kuin vaikka Askossa tai Sotkassa :)

AP tässä hei!

Vierailija: Hyvyyskin lienee hyvin omakohtainen kokemus, mutta kiva, jos kiinnostusta olisi! Itse pyrin ostamaan hinta-laatusuhteiltaan hyviä

tuotteita. Ja järkeviä.

Vierailija
4/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Low budget kyllä, mutta ennemmin sellainen, missä kierrätyskamasta tuunaamalla tai entisöimällä on saatu kaunis sisustus. Ei siis mikään Ikea-Tokmanni -sisustus.

Vierailija
5/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kiinnostaa, mutta vain siinä tapauksessa, että tyyli ei ole nykytrendien mukainen, vaan persoonallisempi.

Vierailija
6/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa, ainakin siihen saakka, kun ollaan onnistuttu saamaan oikeasti kauniita sisustuksia tai sen osia.

Jotenkin aina kiehauttaa se, kun otsikossa luvataan kokonaisuuksia minibudjetilla. Ja sitten esitellään joku sekava, roskista javromuista koottu, halvan näköinen kombo. Eikä tarvitse olla retro, ollakseen halpa.

Itse sisustan niukalla budjetilla, mutta lopputulos on aina ihan näyttävä. Kirppiksellä löytyy kaunista ja hyvääkin tavaraa, merrkitavaraakin tai muutan muodikasta. En osta rumaa. Samoin, kuin kaupoista löytyy todella edullisiakin , jos vaan jaksaa etsiä.

Vierailija
7/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Low budget kyllä, mutta ennemmin sellainen, missä kierrätyskamasta tuunaamalla tai entisöimällä on saatu kaunis sisustus. Ei siis mikään Ikea-Tokmanni -sisustus.

Hmm, se jäi aloituksesta, että kyseessä kuitenkin modernihko skandinaavinen koti. Toki meillä on jotain vanhaakin joita tuunattu, mutta useampaa ”mummolan tuunattua liinakaappia” meillä ei ole ja tuskin tuleekaan . Sen tyyppisiä kanavia tiedän jo olevan olemassa, ehkei sille ole niin paljoa kysyntää :)

T. Ap

Vierailija
8/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kiinnostaa, mutta vain siinä tapauksessa, että tyyli ei ole nykytrendien mukainen, vaan persoonallisempi.

Kuten tuossa aiemmin vastasin, kyseessä on jokseenkin moderni skandikoti.

T. Ap

Vierailija
9/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostaa, ainakin siihen saakka, kun ollaan onnistuttu saamaan oikeasti kauniita sisustuksia tai sen osia.

Jotenkin aina kiehauttaa se, kun otsikossa luvataan kokonaisuuksia minibudjetilla. Ja sitten esitellään joku sekava, roskista javromuista koottu, halvan näköinen kombo. Eikä tarvitse olla retro, ollakseen halpa.

Itse sisustan niukalla budjetilla, mutta lopputulos on aina ihan näyttävä. Kirppiksellä löytyy kaunista ja hyvääkin tavaraa, merrkitavaraakin tai muutan muodikasta. En osta rumaa. Samoin, kuin kaupoista löytyy todella edullisiakin , jos vaan jaksaa etsiä.

Kiva! Koen, että meillä on kaunis koti. Ei minimalistinen tai pelkistetty, mutta erittäin siisti ja selkeä. Rumia juttuja ei meilläkään ole :D

T. Ap

Vierailija
10/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, se jäi aloituksesta, että kyseessä kuitenkin modernihko skandinaavinen koti. Toki meillä on jotain vanhaakin joita tuunattu, mutta useampaa ”mummolan tuunattua liinakaappia” meillä ei ole ja tuskin tuleekaan . Sen tyyppisiä kanavia tiedän jo olevan olemassa, ehkei sille ole niin paljoa kysyntää :)

T. Ap

Niin, ei tarvitse entisöidä vaan voi tuunatakin, jolloin sopii skandinaaviseen kotiin. Ei tuunattavan esineen tarvitse olla isovanhempien ajalta vaan esimerkiksi kasarilta tai ysäriltä. 

Vierailija
11/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ideat on tyyliin vanhasta tuunaten ja ideoiden niin saattaisi kiinnostaakin. Mulla on vanhoja huonekaluja uusiokäytössä, osa aivan eri roolissa kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Olisihan se kiva nähdä toisten idoeita :) 

Mutta jos halpa budjetti tarkoittaa Ikeaa ja kuormalavoja niin ei kiinnosta.

Vierailija
12/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, kuin kaupoista löytyy todella edullisiakin , jos vaan jaksaa etsiä.

Paras löytöni huonekalukaupan poistopisteestä oli iso palasohva joka oli ollut esittelysohvana. Olihan siinä pari tahraa jotka liike pesi pois ja varmaan muutama ihminen oli siinä istunutkin, mikä ei näkynyt eikä tuntunut. Väri oli sellainen ettei sitä suomalaiseen kotiin varmasti kukaan halua. Mulla oli melko neutraali väripaletti silloisessa kodissa joten voimakkaamman värinen sohva istui sinne väriä tuomaan paremmin kuin hyvin. Sohva oli todella laadukas ja palveli monta vuotta tuoden iloa ja väriä meidän elämään. Hintaa oli noin 4000e, maksoin 50e +kuljetuksesta satasen.  Vieläkin haikeana muistellaan kyseistä sohvaa :DD

Vierailija
13/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ideat on tyyliin vanhasta tuunaten ja ideoiden niin saattaisi kiinnostaakin. Mulla on vanhoja huonekaluja uusiokäytössä, osa aivan eri roolissa kuin mihin ne on alunperin tarkoitettu. Olisihan se kiva nähdä toisten idoeita :) 

Mutta jos halpa budjetti tarkoittaa Ikeaa ja kuormalavoja niin ei kiinnosta.

Ei oikeastaan mitään noista :)

Ideana esitellä kohtuuhintaan sisustettuun kotia, uusia ja vanhoja ostoksia / löytöjä. Siis asioita ja esineitä, joihin lähes kellä tahansa on varaa. Kuvista saa vinkkiä asetelmiin ja sommitelmiin, myös muita ideoita vaikkapa tuunausten yhteydessä. Kuormalavoja meillä ei sohvia ole, mutta kuten aiemmin yllä mainitsin, Ikeaa kyllä löytyy sisustuksessa ja huonekaluissa. Mutta niin löytyy asioita lukuisista muistakin kaupoista ;)

T. Ap

Vierailija
14/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa ensisijaisesti onko lopputulos kaunis.

Tykkään skandityylistä ja seuraan paria sellaista ig-tiliä.

Edullisesti sisustaminen ei minusta välttämättä ole mahdollista. Joko kaikki on Ikeaa tai sitten löytöjä, jotka itselleni ovat saavuttamattomissa. Ymmärrän, että niitä kirppislöytöjä voi tehdä, mutta kun olen itse autoton, ovat mahdottomia. Toisekseen asun Helsingissä, jossa ihmiset on jo hintatietoisia arvotavarasta, löytöjä voi paremmin tehdä maakunnissa, jossa saatetaan hinnoitella Aaltoa tai Kukkapuroa vahingossa väärin. Eli itselleni tällainen "sinäkin voit" -näkökulma asiaan on turha.

Mutta mielestäni sinun kannattaa vaan laittaa ig-tili pystyyn kaikesta huolimatta. Jos sinulla on hienoa tilankäyttöä ja kauniita kuvia, tulen varmasti seuraajaksi.

Vierailija
15/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa aiemmin vastasin, kyseessä on jokseenkin moderni skandikoti.

T. Ap

Moderni skandinaavinen sisustus on tällä hetkellä tosi iso trendi, eli menee tuohon mainitsemaani kategoriaan. Mutta ei hätää, koska tuo tyyli on nyt pinnalla, seuraajia varmasti löytyy, jos osaat panostaa. Minä vain en olisi se potentiaalinen seuraaja.

Vierailija
16/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa ensisijaisesti onko lopputulos kaunis.

Tykkään skandityylistä ja seuraan paria sellaista ig-tiliä.

Edullisesti sisustaminen ei minusta välttämättä ole mahdollista. Joko kaikki on Ikeaa tai sitten löytöjä, jotka itselleni ovat saavuttamattomissa. Ymmärrän, että niitä kirppislöytöjä voi tehdä, mutta kun olen itse autoton, ovat mahdottomia. Toisekseen asun Helsingissä, jossa ihmiset on jo hintatietoisia arvotavarasta, löytöjä voi paremmin tehdä maakunnissa, jossa saatetaan hinnoitella Aaltoa tai Kukkapuroa vahingossa väärin. Eli itselleni tällainen "sinäkin voit" -näkökulma asiaan on turha.

Mutta mielestäni sinun kannattaa vaan laittaa ig-tili pystyyn kaikesta huolimatta. Jos sinulla on hienoa tilankäyttöä ja kauniita kuvia, tulen varmasti seuraajaksi.

Edullinen on hyvin henkilökohtainen kokemus, ja siksi joku toinen kokee että edullisesti voi sisustaa ja toinen, että ei voi. Netti on pullollaan lukuisia nettikauppoja, joista voi tehdä edullisia ostoksia - miinuspuolena toki riski, koskaan et tiedä mitä saat kun et pääse livenä näkemään. Olen kuitenkin ottanut useampia tällaisia riskejä onnistuneesti. Koen shoppailevani kaupoissa, jotka eivät ole ehkä niitä ”tavanomaisempia” kuten esim. se paljon parjattu Ikea tai vaikka Jysk. Voisin tuoda julki näitä kauppoja ja heidän valikoimaansa.

Kukkapuroa tai Aaltoa ei juuri meilläkään näy, syystä että asumme syrjäseudulla ja kirppistely on täällä kohtuu hankalaa. Facekirppiksillä arvot taas tiedetään ja siinä menee se ”edullisuus”. Tavoitteenani olisi nimenomaan tarjota nettishoppailun ja suht yleisten kivijalkaliikkeiden kautta vinkkejä ja esimerkkejä, joihin Sinäkin voit samaistua ;)

T. Ap

Vierailija
17/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka henkilökohtaisista tileistä tykkäätte? Pitääkö pitäjän olla esillä ja kertoa päivän kuulumisia, vai riittääkö kuvat ja yleinen sisustushöpöttely?

T. Ap

Vierailija
18/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurata jos kuvat kivoja. Ei tarvi olla ammattilaislaatua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi