Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avomieheni otti henkivakuutuksen hyväkseni

Ihan mukava kai
05.09.2020 |

Avomieheni (olemme olleet yhdessä 10v) otti sellaisen vakuutuksen, että jos menehtyisi, minä saisin 120 000e. Kertoi tästä vain ohimennen. En oikein tiennyt, mitä siitä ajatella... Oletteko te ottaneet toisillenne sen tyyppisiä vakuutuksia? Olen ihan normaalisti toimeentuleva, mies hyvin toimeentuleva. Avioliittosta emme ole enää edes puhuneet...itse sitä ehkä joskus toivoin, mies ei näe tarpeellsieksi. Näin on 10v menty. No, kai sitä kaikkeen voi varautua..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme avioliitossa, mutta totta kai molemmilla on henkivakuutus.

Sehän on minulle ainakin ihan itsestään selvää, samoin lapset on vakuutettu.

Vierailija
2/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies otti vakuutuksen siten, että mikäli kuolen niin hän saa rahaa. Toisin päin ei ole vakuutusta. Hän tienaa enemmän kuin minä. Maksan puolet kaikesta sekä omat ja lastemme menot. Itsekäs on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta summa 220 000 euroa. Tosun me ollaan nyt jo naimisissa.

Vierailija
4/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. Sä oot katsonut liikaa Friin amerikkalaisia murhasarjoja ja fantasioit nyt errä a, sulla olisi aviomies, b, se ottaisi sulle henkivakuutuksen, c, se paloittalisi sut ja d, ketään kiinnostaisi 🙄

Vierailija
5/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies otti vakuutuksen siten, että mikäli kuolen niin hän saa rahaa. Toisin päin ei ole vakuutusta. Hän tienaa enemmän kuin minä. Maksan puolet kaikesta sekä omat ja lastemme menot. Itsekäs on.

Dekkareista tuttu kuvio. :(

Vierailija
6/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa ottaa avoliitossa henkivakuutukset molemmille.

Vierailija
7/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ei kuule missään nimessä ole nyt ok tai reilua.

Vierailija
8/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin meille pariturvan, tosin olemme naimisissa. Luulin, että se kattaa vain tapaturmaisen kuoleman. Mieheni kuoli pari vuotta sitten syöpään ja yllätys oli suuri kun saimme lasten kanssa sieltä rahaa.

Vierailija
9/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pariturva, joka otettiin heti avioitumisen jälkeen. Korvaussummalla selviää pahimman ajan yli ilman rahamurheita, saa velat maksettua ja saa surra rauhassa jos ikävin asia tapahtuisi.

Vierailija
10/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on luonnollista, että kummallakin on henkivakuutus ja olemme toistemme edunsaajat.

Se vaan on merkillistä, että jos minä kuolen ensin, mies saa huomattavasti suuremman summan kuin minä saisin hänen kuollessaan ensin. Toki tiedän että se johtuu siitä että miehet todennäköisesti kuolevat aiemmin, mutta silti se tuntuu epäreilulta, kun vakuutussumma on kuitenkin sama.

Vierailija
11/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on luonnollista, että kummallakin on henkivakuutus ja olemme toistemme edunsaajat.

Se vaan on merkillistä, että jos minä kuolen ensin, mies saa huomattavasti suuremman summan kuin minä saisin hänen kuollessaan ensin. Toki tiedän että se johtuu siitä että miehet todennäköisesti kuolevat aiemmin, mutta silti se tuntuu epäreilulta, kun vakuutussumma on kuitenkin sama.

Missä vakuutusyhtiössä teillä on henkivakuutus?

Vierailija
12/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet, jos asutte Suomessa. Täällä toiselle aikuiselle ei voi ottaa henkivakuutusta.

Vierailija
13/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah, ei ole mahdollista ilman sinun allekirjoitustasi.

Keksi parempi stoori.

Vierailija
14/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. No meillä naapurin eukko näyttää olevan huonossa hapessa. Minäpä otankin vakuutuksen josta saan miljoonan kun eukko kuolee.

Joo ei mene näin.

Vierailija
15/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Sä oot katsonut liikaa Friin amerikkalaisia murhasarjoja ja fantasioit nyt errä a, sulla olisi aviomies, b, se ottaisi sulle henkivakuutuksen, c, se paloittalisi sut ja d, ketään kiinnostaisi 🙄

Täh, siis minä ap vai? Hänhän otti sen nimenomaan niin, että jos itse kuolisi, minä saan summan. Ei tule senttiäkään, jos mut paloittelisi, jos nyt rautalangasta väännetään.

Mietin vain, miten yleensä tapana avo-/avioliitoissa ja pitäisikö minunkin nyt ottaa jne kun en ole tällaisia ennen miettinyt.

Vierailija
16/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sen hengen sitten takaisin jos on henkivakuutus?

Henkivakuutus ei ole koskaan minulle auennut.

Vierailija
17/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen hengen sitten takaisin jos on henkivakuutus?

Henkivakuutus ei ole koskaan minulle auennut.

Et siis välitä läheistesi toimeentulosta kuolemasi jälkeen tai olet perheetön.

Vierailija
18/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vakuutukset on kytketty asuntolainoihin, vakuutus maksaa velan pois jos toinen kuolee. 

Vierailija
19/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan avoliitossa. meillä on henkivakuutukset ja testamentit tehty. 

Vierailija
20/21 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sadantonnin pariturva, eli molemmat katettu.