Astmaatikot ym. herkät, haittaako teitä suitsuke?
Astmaatikkoystäväni on tulossa kylään ja mietin onko täällä liian vahva tuoksu. en oo nyt niitä polttanut mutta jäähän se kämppään
Kommentit (8)
Mulla käheytyy helposti ääni, nenää polttelee ja se menee tukkoon voimakkaista hajuista, myös henkeä voi ahdistaa. Kiva kuitenkin, että ajattelet ystäväsi hyvinvointia, etkä polta suitsukkeita, kun hän on vierailulla. Toivotaan, että oireita ei tule, jos tuoksu olisi ehtinyt jo haihtua suurimmaksi osaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käheytyy helposti ääni, nenää polttelee ja se menee tukkoon voimakkaista hajuista, myös henkeä voi ahdistaa. Kiva kuitenkin, että ajattelet ystäväsi hyvinvointia, etkä polta suitsukkeita, kun hän on vierailulla. Toivotaan, että oireita ei tule, jos tuoksu olisi ehtinyt jo haihtua suurimmaksi osaksi.
Joo ei kai kukaan ole niin hölmö että noin tekisi, toivottavasti. Mut onneksi on vielä lämmin nii voi pitää kuitenkin ikkunaakin auki varmaan.
Tosi mahtavaa että ajattelet ystävääsi asiassa! Jos et ole johonkin hetkeen mitään poltellut, en usko että ongelmaa on. Mutta varautukaa ulkotiloihin kuitenkin jos ottaa henkeen?
Nimim. itse kyläillyt ja saanut astmakohtauksen kissataloudessa jossa ei viitsitty edes imuroida/siivota ennen vierailua ja allegialääkkeet pettivät samassa yhteydessä...
En edes ole herkkä ja käytän itsekin voimakkaita Parfyymeja, mutta suitsukkeet on kyllä saata nasta. En ymmärrä millainen rautakeuhko pitää olla, etteivät ne käy henkeen. Saatika kenen mielestä ne tuoksuvat hyvälle, vielä ei ole miellyttävää tullut itselle vastaan, kaikki haisevat (yllätys) poltetulle wunderbaumille.
Kyllä. En ole astmaatikko, mutta suitsukkeista tulee pää kipeäksi.
En ole astmaatikko tai allergikko tai muutenkaan erityisen tuoksuherkkä. Suitsukkeiden tuoksua en vain voi sietää. Se on niitä harvoja tuoksuja jotka alkaa kuvottaa. Joten voisin hyvin kuvitella että herkemmälle se on kidutusta.
Ei haittaa. Olen ollut vakavasti astmainen 16 vuotiaasta eli 66 vuotta. Poltan itsekin suitsukkeita ja käytän parfyymejä. Siksi on olemassa ennaltaehkäiseviä ja kohtaukseen tarkoitettuja lääkkeitä.
Eri asia tietysti on, että pidän vain harvoista tuoksuista.
En anna sairauden rajoittaa mitenkään elämääni vaan nautin täysillä myös hienostuneista tuoksuista.
Kiva, että nykynuoretkin käyttävät suitsukkeita. Ne tuovat viihtyisyyttä asumiseen.
Mua kyllä haittaa, mutta en keksi, mitä voisit asialle tehdäkään, niin että kai Tuossa on vain toivottava parasta.