Kuinka aikaisin kehtaan aloittaa imuroimisen viikonloppuna?
Naapurini ovat parikymppinen pariskunta jotka ovat useampaan kertaan juhlineet aamuneljään saakka. Itse lähden siihen aikaan töihin. Tiedän siis, että he nukkuvat vielä. Usein kun tulen töistä kotiin niin heiltä alkaa valua tokkuraista, juuri herännyttä porukkaa pihalle.
Kommentit (21)
Naapurit heräilee klo 10 aikoihin, joten ala imuroida vasta sen jälkeen, kun ei tuolle imuroinnille ole mitään tärkeää kellon aikaa. Asun pienkerrostalossa.
Tässä tapauksessa heti kun bileporukka hiljenee. Imuroi erityisen tarkasti heidän asuntonsa vastaiset seinät.
Mietin hetki sitten samaa ja tulin tulokseen, että klo 10. Asun rivitalossa. Tässä ehtii hyvin ennen sitä pyyhkiä pölyt, järkkäillä kamat oikeille paikoilleen ja pestä veskin. Ja sitten imurilla wruuuum!
Riippuu naapureissta. Jos on mesottu yli hiljaisuuden alkamisen (klo 22) ja jos tuo mesominen on joka vkonloppuista, aloittaisin jo klo 8. Mutta jos on hiljaiset naapurit, eivät juhli joka vkl tms., aloittaisin klo 9 - 10.
Täältä myös ääni tuolle aikaisintaan klo 10.. Kaikki ansaitsee vkl nukkua vähintään siihen asti. Monessa asiassa vedotaan että ajattele lapsia. Mä sanon tästä imuroinnin ajasta että ajattele teinejä.
Normaalit elämisen äänet kuuluvat kerros- ja rivitaloihin, mutta vuorokauden ajallakin on merkitystä. Usein asuntoyhtiöissä on vahvistettu järjestyssäännöt, joiden mukaan hiljaisuus on tavallisimmin kello 22–07 välisenä aikana.
Sunnuntaina annetaan yleensä naapureille rauha lepoon koko päiväksi.
bilettäjien naapurissa klo 8, muutoin 9 - 10.
Riippuu siitä onko miehesi krapulassa tai ollut muuten ikävänä.
Imuri & pesukone päälle täällä klo 9 viikonloppuisin! Mielestäni ihan normaali aika. Naapureissa ei ole bilettäjiä, aivan normaalia väkeä ja lähinaapuri vie koiransa ulos jo 6 - 7 aikaan, joten olen katsonut tämän aivan sopivaksi ajankohdaksi. Ei ole kukaan huomautellut eikä kysellyt n. 14 vuoden aikana. ;)
Kerrostalo, Hki, huono äänieristys, ylin kerros
Katsoin sopivaksi laittaa nyt musan soimaan. Naapurien ei tarvitse itkeä ääntä. En luukuta kovaa ja aina kello 22 on aika hiiren hiljaista. Joskus harvoin saattaa kuulua ääntä yöllä. Silloin syy on baarista löytynyt neito.
Heh, heh imurointi voi päivällä häiritä. Kuka muka jaksaa siivota ilman päihteitä ja raskasta rokkia?
Näin syksyllä kyllä fiilistelen aika hiljaa esim. biisillä black night.
Hyvät naapurit. Kukaan ei ole valittanut. Kaikkein paras on kun vanha muori kysyi että haittaako hänen äänet? Huvitti kysymys kun eihän sieltä kuulu mitään.
Kuitenkin oikeasti kerrostaloissa kuuluu aina jotain. Jos ei kestä niin muuta pois. Puutun vain jos kuulostaa että pahoinpidellään tai muuta sellaista. Silloinkin soitan sheriffit koska ei ole mun asia puuttua.
Imuroin usein yövusta tultuani. Kotona ollaan n klo 7.30. Kahvi tippumaan ja imuri esille.
Minä siivoan aina iltapäivisin. Siivouksen jälkeen otan suihkun ja rentoudun loppuillan. En jaksaisi ottaa imuria heti aamusta esiin. Aamulla käyn kaupoissa ja touhuan kaikkea muuta.
Kaljaa voi imuroida juuri silloin kun itseään huvittaa, mutta siivoaminen hoidetaan arkena Salkkareiden aikaan!
Jos naapuri on pessyt pyykkiä yötä myöten ja vielä huruuttanut kuivuria puoli yötä, niin saattaa olla, että imurointi alkaa klo 06, kun järjestyssääntöjen hiljaisuus päättyy. Hyvää huomenta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Imuroin usein yövusta tultuani. Kotona ollaan n klo 7.30. Kahvi tippumaan ja imuri esille.
Jos "yövu" tarkoittaa yövuoroa, en tajua, miksi keität kahvia ja siivoat sen sijaan, että menisit nukkumaan?? Milloin sitten nukut?
Minusta klo 10 on sopiva aika. Oli juhlittu tai ei.
Kyllä varmaan 8.00