Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan " tyhmä"

18.07.2006 |

Meillä kolme lasta esikoinen täyttää syksyllä viisi ja tuplat on nyt 1v8kk. Esikoinen on menossa päiväkotiin elokuun alussa ja pienten piti mennä perhepäivähoitoon syyskuun alusta. Meillä oli tiedossa ihan unelma hoitopaikka. Tälle hoitajalle on yleensä ylitarjontaa, nyt sattui sopivasti kaksi eskari-ikäistä ja vapautui siksi kaksi paikkaa.

Asiaan: pari viikkoa sitten muutaman kesälomapäivän jälkeen tein vain yhtä-äkkiä päätöksen, että jäänkin vielä hoitovapaalle. Menin viime syksynä töihin viikko äitiysloman loppumisen jälkeen, lapsilla on ollut hoitaja tähän asti kotona tai sitten iskä on hoitanut. Olen yksityisyrittäjä ja mulla on tosi lyhyt työaika 2-3,5h/pv. Tässä painavimmat syyt miksi töihin heti palasin. Pääsin joka päivä " hengähdys" tauolle kotoa. Nyt kuitenkin olen ollut viikon kesälomalla ja kaksi sairaslomalla, ja huomannut kuinka kiva on olla vain kotona lasten kanssa.

Ensi viikoksi olisi tarkoitus mennä töihin ja seuraavilla viikoilla tehdä kuuden päivän tuurausjakso. Sen jälkeen aion olla ainakin neljä kuukautta kotona.

Teenköhän nyt oikein menettäessäni tuon ihan hoitajan. Itse ajattelen kuitenkin olevani paras hoitaja lapsille, kun ovat vielä niin pieniä. Esikoisen aion silti viedä päiväkotiin 4h/pv, mutta en tietenkään joka päivä. Ehkä 3pv/vko olisi ihan sopivasti leikki seuraa.

Tässä tätä sekavaa sepustusta, toivottavasti ymmärsitte asian juuren.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet se paras hoitaja.Kaksoset kuitenkin vielä pieniä, joten kyllä he äidinkin kanssa viihtyvät vallan hyvin!!jos rahatilanne sallii niin jää vaan(tosin se henkinen puoli saattaa olla koetuksella)... :)

Vierailija
2/6 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti en oo asiaa ees ajatellut sen paremmin, koska sen puolen hoitaa tuo ukkopuolisko. Oon kans vähän miettinyt tota henkistäpuolta. Tosin ohjelmaa tulee varmasti löytymään. Kaksi kertaa viikossa on kerho, uimassa käydään kerta viikkoon ja naapurissa asuu nyt hoitovapaalla ja pian taas äippälomalla oleva paras kaverini =). Neljä kuukautta myös kuluu varmasti nopeasti ja sitten mulla on taas mahdollisuus palata töihin, kun työntekijän sopimus loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä työtä teet?

Siis jos olet yrittäjä ja teet noin lyhyitä päiviä.

Onnea valinnallesi!

Itse olen hoitovapaalla jo kuudetta vuotta.

Vierailija
4/6 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni kuljetusfirma ja oon ottanut niin vähän töitä, kuin mahdollista. Lapset on kuitenkin niin pieniä, että jos tekisin täyttä päivää en näkisi kyllä tuota nopeaa kehitystä. Nyt ainakin tuntuu ihanalle, kun on monen kuukauden työt tiedossa ja niille tekijä. Lisää töitä en vielä ainakaan muutamaan vuoteen aio ottaa kontolleni.

Vierailija
5/6 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä kuulostaa, että haluat jäädä kotiin vielä vähäksi aikaa - jos siltä tuntuu ja pystyt sellaisen ratkaisun tekemään - niin tee! Ihanaa, että pystyt ja haluat tehdä niin kuin hyvältä tuntuu!

Se hoitopaikan menetys tuntuu ehkä kurjalta, mutta myöhemmin varmasti huomaat, että se olikin se oikea ratkaisu. Me ei saatu sitä hoitopaikkaa mitä haluttiin ja vaihtoehto c. osoittautuikin kaikkia kuvitelmia paremmaksi vaihtoehdoksi - eli asiat meni parhainpäin. Nyt olen onnellinen, ettei lupauksista huolimatta saatu lapsia hoitoon sinne mikä tuntui maailman parhaalta vaihtoehdolta.

Ja vielä - teet niin tai näin - aina se on väärinpäin - jonkun mielestä! Pääasia että ratkaisu on teidän perheen kannalta paras mahdollinen juuri tällä hetkellä. Ei hoitopaikkakaan ole huono ratkaisu, mutta päätöksen saatte tietysi tehdä itse omien tuntojen mukaan ;D

tällä tavalla (itse tekemällä parhaalta tuntuvat ratkaisut) ei tarvitse koskaan katua päätöksiään jos ne perustuu omaan mielipiteeseen ja sen hetkisen tilanteen arviointiin.

Vierailija
6/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi ja mielipiteestäsi se lämmitti todella. Odottelen täällä innolla, kun saan ensi viikon työt tehtyä. Sen jälkeen saa olla kotona ja nauttia noista ihanista lapsista. Varma olen, että sekin päivä koittaa kun haluais " päästä" töihin. Silloin pitää sitten vain hetkeksi lähteä yksikseen kotoa jonnekin.