Meinasin antaa lapselle nimeksi Ronja, mutta äiti
sanoi, ettei lapsi mikään ryövärin tytär ole. Ryöväri = rosvo, varas.
Kommentit (34)
Ronjasta tule heti mieleen ryövärintytär, mutta tuohan on mukava mielleyhtymä. Hyvä, perinteinen kirja.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:38"]
Ryöväri = rosvo, varas.
[/quote]
ohis: Luuletko, että joku ei tietäisi että ryöväri tarkoittaa rosvoa?
Mun pojasta piti tulla Mikko, mutta äiti sanoi ettei tuo nyt mikään mallikas ole. Kakkii housuun ja kaikkea.
Tytöstä piti tulla Liisa, muttei tää Porvoo nyt niin Ihmemaa ole..
MUN MIELESTÄ Ronja on tosi ruma nimi. Mulla on 1 hyvä kaveri ja 1 hyvänpäivän tuttu jolla on tuonnimiset tyttäret ja kyllä saa aina kieliposkessa sanoa niiden lasten nimet. Ronja. RONJA. Särähtää tosi pahasti mun korvaan.
Makuasioitahan nää. Nämäkin siis.
Meidän tytöstä piti tulla Emma.Mut voi,ei se luvannutkaan olla mun omani.
Mun tytöstä piti tulla Lumia, mutta ei se mikään Nokia oo.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 10:22"]
Mun tytöstä piti tulla Lumia, mutta ei se mikään Nokia oo.
[/quote]
Näin lehdessä jollain tytöllä nimen Lumia, ihan äkkiseltään ei tule mieleen toista yhtä karseeta. En edes tiennyt, että se on ihmisen nimi, mutta kai sitä nykyisin keksimällä keksitään erikoisia nimiä.
Ihana nimi! Kai annoit lapsellesi nimen Ronja! se on kaunis, raikas ja rohkea nimi, tyttärellesi! Yksi maailman kauneimmista nimistä!!!! itse inhoan nimiä kuten, Juliaana, Jessica, Janniina yms. Ronja, se on hyvä!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:12"]
Minä meinasin antaa Risto, mutta äiti sanoi että eihän tuo mikään reipas ole
[/quote]
Oisin kanssa halunnut antaa Riston, mut mies oli sitä mieltä että räppääjät ei ole oikeita muusikoita. Nyt meillä onkin kotona Mozart.
Mä luovuin siitä nimestä sitte äiteen mielleyhtymän vuoksi
Mun kaverin on ammatiltaan poliisi ja hänen tyttönsä sai nimen Ronja. Se on nyt Ronja poliisintytär.
Ei koskaan kannata etukäteen paljastaa lapsen tulevaa nimeä, jos epäilee että usko siihen nimeen horjuu negatiivisista kommenteista. Aika harvoin se nimimaku kenelläkään ihan natsaa ja kohteliaskin ihminen saattaa paljastaa antipatiansa ilmeillä. Itse olen kertonut vasta kun itsellä on varma olo, niin että toisten mielipiteillä ei enää ole mahdollisuutta vaikuttaa. Naaman vääntelyä on kyllä tullut, mutta siinä vaiheessa sillä ei ole enää väliä. Sitä paitsi nekin ihmiset kyllä tottuu siihen nimeen, jos lapsesta tykkäävät. Niiden ihmisten nimet on aina ihania, joita rakastaa.
ja ton takia piti luoda uus keskustelu.oisin ite antanu kans omalle tytölle nimeks ronja mut samasta syystä en antanu.
Voi jessus :D annoitko sitten yasmin, että on prinsessa?
Tyttäreni nimi on Ronja, eikä ole kymmeneen vuoteen vielä haitannut tuo...
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:59"]
Voi jessus :D annoitko sitten yasmin, että on prinsessa?
[/quote]
tai e-pilleri?
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:14"]
Minä meinasin antaa kans Ronja, mutta äiti sanoi että eihän tuo muksu ole tyttö lainkaan :(
[/quote] Ronja sokeantytär :D