Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessämme kaikilla lapsilla on mt-ongelmia, mutta äitini pitää lapsuuttamme hyvänä.

Vierailija
04.09.2020 |

Ja muut sisarukset ovat kuolleet - osa on tehnyt itsemurhan.

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, koska meillä sama ja minä olen se äiti.

Jostain syystä 90-luvulla syntyneillä, elämässä erinomaisesti menestyneillä pitää olla joku vihollinen, josta terapiassa kertoa. Meidän lapsilla se on lapsuus, suorastaan hirveä.

Vierailija
2/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä 90-luvulla syntyneillä, elämässä erinomaisesti menestyneillä pitää olla joku vihollinen, josta terapiassa kertoa. Meidän lapsilla se on lapsuus, suorastaan hirveä.

Ap. Ainakin meidän perheessä ongelma oli tunnekylmyys ja väkivalta. Sekä se, että lapset asetettiin ominaisuuksien mukaan arvojärjestykseen. Sekä lapsia kohdeltiin eriarvoisesti. Myös piti kilpailla sisarusten kesken. Ja mikään ei riittänyt vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ainakin meidän perheessä ongelma oli tunnekylmyys ja väkivalta. Sekä se, että lapset asetettiin ominaisuuksien mukaan arvojärjestykseen. Sekä lapsia kohdeltiin eriarvoisesti. Myös piti kilpailla sisarusten kesken. Ja mikään ei riittänyt vanhemmille.

Oivoi. Jaxuhali. Olitko sinä se ruma ja tyhmä?

Vierailija
4/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ehkä juurikin osa ongelmaa, ettei äiti näe/osaa käsitellä mitään omia puutteitaan? Puutteet voi olla ihan jonkinlainen tunnekylmyys tai kyvyttömyys hyväksyä omia lapsiaan heinä itsenään. Tai todella jäykät käsitykset siitä, kuinka lasten pitää elää. Ei puutteiden tarvitse välttämättä olla mitään vakavaa väkivaltaa tai päihdeongelmia. Toki kaikki vanhemmat eivät suostu myöntämään edes niitä.

Vierailija
5/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi siskoa ja meillä kaikilla on jonkinlainen syömishäiriö. Silti äitini yrittää tunkea sitä omaa "lohduta/lahjo ruoalla" -ideaa minunkin kotiini. Ja hän arvostelee minua jatkuvasti, vaikka itse oli äitinä pohjanoteeraus.

Vierailija
6/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tutua.

Omassa lapsuudessa oli yleistä että ongelmat piilotettiin, niistä ei puhuttu, ei vaikka apua olisi tarjottu.

Näistä tavoista aletaan onneksi nykyään pääsemään eroon...

Vierailija
7/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluille syntyy hulluja lapsia, etenkin Itä- ja pohjois-suomen alueella.

Suellä haetaan elänkumppaniksi sukulainen naapurista.

Vierailija
8/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluille syntyy hulluja lapsia, etenkin Itä- ja pohjois-suomen alueella.

Suellä haetaan elänkumppaniksi sukulainen naapurista.

Ehkäpä he eivät sitten tajua mikä on normaalia.

Vierailija
9/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Jaxuhali. Olitko sinä se ruma ja tyhmä?

Moikka Mutsi! Vieläkös ihmettelet, miksi en enää käy?

Vierailija
10/10 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin sisarukset kaikki on/oli juoppoja ja mt-ongelmaisia. Mahdollisesti sodan syytä. Seuraavassa polvessa on vähän vähemmän ongelmia, kai. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi