Minkä ikäisenä ostit oman asunnon?
Milloin ostit ensimmäisen oman asuntosi, millainen oli raha- ja työtilanteesi tuolloin? Entä elämäntilanne muuten?
Kommentit (18)
18-vuotiaana ja otimme miehen kanssa aravalainan. Mies oli armeijassa ja minä opiskelija.
24v:nä, heti valmistuttuani yliopistosta ja mentyäni töihin. Ostimme miehen kanssa yhdessä kerrostalokolmion, palkat meillä olivat hyvät, mutta säästöjä ei ollut juuri yhtään. Lainaa otimme 170 000e.
Olin 34v ensiasunnon ostaja. Lapsia oli jo 3, neljäs tulossa.
Pätkätyölainen, ei säästöjä, tulevaisuus täysin epävarma. Sanomattakin siis selvä, että lainan mahdollisti miehen pitkä työura ja pankkisuhde.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:42"]
Sain asunnon lahjaksi taaperona.
[/quote]
koska opit lukemaan?
29-vuotiaana olin juuri eronnut ja luopunut ajatuksesta perheasuntoa varten säästämisestä. Olin ihan hyvissä töissä, sain helposti lainaa, ja ostin pienen kaksion Helsingistä itsekseni. Mitään muuta rahaa minulla ei koskaan ole ollut, mutta kohtuullisilla lainoilla ja normaalilla palkkatyöllä olen toistaiseksi kiinteistömarkkinoilla pärjännyt.
22-vuotiaana. Oli vielä AMK-opinnot kesken, mutta oli koko- ja osa-aikatyö jo samaan aikaan opintojen ohella. Mies oli työelämässä. Kerrostalokolmio ostettiin. Ei lapsia vielä silloin.
34v. Parisuhteesta näytti tulevan lapseton ja ostettiin remonttikohde.... Taloa etsittiin pari vuotta ennenkuin sopivan hintainen riittävän läheltä löytyi eikä ollut muita ostajaehdokkaita älyttöminen tarjouksineen.
Molemmilla tuolloin vakityö, oli ollut jo jonkin aikaa, joten säästöjäkin oli.
1,5v myöhemmin remontin keskellä eleli sitten vauvakin.
Ekan asunnon ostin 28-vuotiaana. Sitä ennen tuli rakennettua 2 taloa.
ostin ekan asunnon 19-vuotiaana kun aloitin opinnot
Olin 17v. ja lukiossa toisella paikkakunnalla. Ostin perintörahoilla kaksion. Ei töitä, vanhemmat maksoivat yhtiövastikkeen.
25-vuotiaana, kun sain vakituisen työn. Silloin asunnot olivat selvästi halvempia ja helpompia ostaa kuin nykyään. Onneksi ostin silloin!
32 vuotiaana. Sain silloin ensimmäisen vakituisen työpaikan heti 90-luvun laman jälkeen.
28 v, puoliso 38 v, rakensimme oman talon, kumpikin töissä ja vakaa talous.
Olinkohan 24v. Siivoustyö. Puolison kanssa puoliksi. Nyt olen 41v ja saman puolison kanssa omakotitalolaina. Siivoustyö edelleen. Ei säästöjä. Ehdittiin juuri saamaan tähän omakotitaloonkin laina, ennenkun tuli se käsiraha vaatimus.
Olin 32-vuotias. Muutimme miehen kanssa takaisin Suomeen, ja oli tarkoitus jäädä pysyvämmin tietylle paikkakunnalle. Vauvakin oli tulossa.
27- vuotiaana, olin töissä kaupassa, Samoin mies. 2 lasta. Otimme lainaa 165 te