Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidinmaidon luovuttamisesta

18.07.2006 |

eli kuinka paljon teillä on tullut ylimääräistä maitoa kun olette alkaneet luovuttamaan?

Onko olemassa jotakin minimi määrää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämaitoa kannattaa luovuttaa, oli sitten kyse yhden ainoan maitoerän luovuttamisesta tai pitempiaikaisesta hommasta. Juuri oli sanomalehdessä alkukesästä pitkä juttu, miten kesällä on suuri pula luovutetusta maidosta kun äidit viettää kesälomaa eivätkä juurikaan luovuta. Eli jos yhtään tuntuu että voisit luovuttamaan alkaa, ala ihmeessä! Ämaito on kultaakin kalliimpaa sairaalassa.

Itse luovutin neljä kuukautta. Joinakin päivinä ylimääräistä jäi useita desilitroja, joinakin ei yhtään. Pienikin määrä on tarpeellinen, eihän pieni keskonen/vastasyntynyt montaa millilitraa edes kerrallaan jaksa syödä.

Vierailija
2/3 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä maitoa tulee päivittäin pakastimeen n.4-6dl eli alkaa olla jo hyvä " hätävara" omaan tarpeeseen.

Kuinka " rasittavaksi" koit luovuttamisen, mm. hygienia ym asiat?

Mietityttää kuinka käytännössä onnistuu kun on myös tuo esikoinen huomiota hakemassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on hyvin maitoa =)

Minä en kokenut hygieniaa enkä pumppailua rasitteena. Kun joka tapauksessa olisin joutunut pumppaamaan, miksi ei ottaa maitoa talteen ja antaa hyvään tarkoitukseen? Hygieniaa joutuu jossain määrin noudattamaan omaan tarkoitukseenkin lypsäessä, eikä sairaalan vaatima hygienia ollut paljoa sen kummallisempaa. Rinnat piti pestä lämpimällä vedellä ja käsissä pyöritellä käsidesiä. Siinä se. Pumpun keittely oli tuttua jo muutenkin ja minulla oli kaksi pumppua, se helpotti keittämisen tarvetta. Täällä Oulussa sairaalan " maitomies" haki maidot kerran viikossa kotoa pakastimesta, itse ei tarvinnut kuin oven avata niin hakija teki kaiken muun. Jätti samalla uudet pullot ja muun tarpeellisen. Oli vaivatonta kaikin puolin.