Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino-ongelmaiset askaroivat aina ruoan kanssa. Suunnittelevat, mitä syövät, ajattelevat ruokaa, punnitsevat ja niin edelleen. Oikeasti

Vierailija
04.09.2020 |

pitäisi vain syödä niin kuin luonto tarkoittaa, nälän mukaan. Elimistö tietää, mitä tarvitsee. Eivätkä hoikat ihmiset ajattele ruokaa koko ajan eivätkä punnitse. He vain elävät kuten luonto on tarkoittanut.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aivan oikeassa.

Vierailija
2/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikalla ei ole nälkä- eikä mieliteko-ongelmia niin paljon.

En mäkään mieti jatkuvasti, mistä saisi ostettua huumeita, kun en ole riippuvainen niistä. Jännä juttu, että nistillä ne ovat koko ajan mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Aloitan jo aamupalalla miettimään mitä tehdä lounaaksi. Ja lounasta tehdessä mitä tehdä iltapalaksi tai huomiseksi. Työeväitä puuhailen pitkin iltaa ja mun pitää saada huolehtia myös perheen eväistä. Kauppalista kasvaa sitä mukaan kun pohdin mitä huomenna töiden jälkeen söisi nopeasti ennenkuin alan tehdä ruokaa.

Vierailija
4/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ap. Ongelmana näenkin vain sen, että miten tästä pääsisi eroon? T. Ylipainoinen ruuan ajattelija 

Vierailija
5/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut vegaaneista, kasvissyöjistä, urheilijoista, salityypeistä, liikunnan harrastajista ym. jotka miettivät koko ajan tarkasti syömisensä. Niin tekee myös moni paino-ongelmainen.

Vierailija
6/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään mieti jatkuvasti, mistä saisi ostettua huumeita, kun en ole riippuvainen niistä. Jännä juttu, että nistillä ne ovat koko ajan mielessä.

No ihan samalla tavalla on nälkä ja mielitekoja kuin lihavallakin! Sitä vaan valikoi mitä suuhunsa laittaa ja miten paljon. On itsekuria lopettaa ajoissa.

Olen hoikka ja minulla on nälkä n 3-4h välein, himoitsen jäätelöä ja kakkuja mutta lähes kaikki herkut käy. Mutta mun ei tarvitse heti mennä nälkään tai himoihin mukaan vaan kestän niitä esim seuraavaan ruoka-aikaan saakka. Ja syön vain sen mitä tarvitsen, en ähkyyn ikinä. Tiedostan normaalin annoskoon enkä santsaa ikinä, en kaavi ruuanjämiä kattilasta enkä lasten lautasilta. Enkä osta herkkuja kotiin ( mies kyllä tuo).

Vierailija
7/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan samalla tavalla on nälkä ja mielitekoja kuin lihavallakin! Sitä vaan valikoi mitä suuhunsa laittaa ja miten paljon. On itsekuria lopettaa ajoissa.

Olen hoikka ja minulla on nälkä n 3-4h välein, himoitsen jäätelöä ja kakkuja mutta lähes kaikki herkut käy. Mutta mun ei tarvitse heti mennä nälkään tai himoihin mukaan vaan kestän niitä esim seuraavaan ruoka-aikaan saakka. Ja syön vain sen mitä tarvitsen, en ähkyyn ikinä. Tiedostan normaalin annoskoon enkä santsaa ikinä, en kaavi ruuanjämiä kattilasta enkä lasten lautasilta. Enkä osta herkkuja kotiin ( mies kyllä tuo).

Eli siis ajatteletko sinä sitä ruokaa/herkkuja yhtä paljon kuin lihava vai et?

Vierailija
8/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut vegaaneista, kasvissyöjistä, urheilijoista, salityypeistä, liikunnan harrastajista ym. jotka miettivät koko ajan tarkasti syömisensä. Niin tekee myös moni paino-ongelmainen.

Monilla mainitsemistasi on jonkinasteinen syömishäiriö. Kuten myös monella paino-ongelmaisella.

Vierailija
9/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä ajatellaan ruokaa koko ajan😂 Kun olemme koko perhe/ystäväporukka syömässä jonkun luona puhutaan jo siitä mitä seuraavalla kerralla syödään. Huokaillaan jokaista herkullista suupalaa erikseen, vaihdellaan reseptejä jne. Aikuiset tyttäret testaavat kakkureseptejä ja niitä maistellaan joka viikko. Lapset oppivat arvostamaan ruokaa ja yhdessä syömistä siitä hetkestä kun pystyvät istumaan syöttötuolissa. Katsomme päivittäin ruokaohjelmia ja kokeilemme uusia reseptejä. Aika paljon pyörii ruuan ympärillä vansinkin nyt kun on paljon aikaa.

Olemme kaikki hoikkia tai normaalipainoisia. Vähän voi olla osuutta geeneilläkin mutta annoskoot, valinnat ja arkisyöminen varmaan merkitsee enemmän. Juhlissakin ruokia maistellaan vähän kaikkea eikä ns ruotsinlaiva-annosta.

Vierailija
10/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepjep...kaverini, paino-ongelmainen ei edes syö joka päivä mitään, koska unohtaa. Sitten elää sen nälän mukaan, lähtee kauppaan ja tulee takaisin mättöruoan kanssa (tietenkin, koska hän lähti elämään sen nälkänsä kanssa ja meni nälkänsä kanssa kauppaan). Minä, solakka, ajattelen ruokaa koko ajan. Syön säännöllisesti ja aina kun teen yhtä ateriaa, alan valmistella seuraavaa. Kun tulee joku pieni nälänpoikanen, mietin mitä olen syönyt tänään ja eilen ja sen mukaan sitten valitsen huikopalan. Kun käytän kaapista jonkun ruokapaketin loppuun, laitan samanlaisen heti kauppalistalle.

Vierailija
11/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jepjep...kaverini, paino-ongelmainen ei edes syö joka päivä mitään, koska unohtaa. Sitten elää sen nälän mukaan, lähtee kauppaan ja tulee takaisin mättöruoan kanssa (tietenkin, koska hän lähti elämään sen nälkänsä kanssa ja meni nälkänsä kanssa kauppaan). Minä, solakka, ajattelen ruokaa koko ajan. Syön säännöllisesti ja aina kun teen yhtä ateriaa, alan valmistella seuraavaa. Kun tulee joku pieni nälänpoikanen, mietin mitä olen syönyt tänään ja eilen ja sen mukaan sitten valitsen huikopalan. Kun käytän kaapista jonkun ruokapaketin loppuun, laitan samanlaisen heti kauppalistalle.

Hiukopala (verbi hiukoa)

Vierailija
12/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet eilisenkin ruokailuja? Eikö näläntunne kerro tarpeeksi?

Vierailija
13/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä välipalojen tyrkyttäminen, terveellistekkin, on älytöntä.  SAmoin ohjeet missä kehotetaan syömään avokadoja,pähkinöitä , tummaa suklaata, jne jne.  Ovat kyllä hyviä ruokia ja kannattaa syödä, mutta ei kaikkea samana päivänä tarvitse ammentaa.

Vierailija
14/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukopala (verbi hiukoa)

meillä se on kyllä huikopala (verbi huikoa)

Vierailija
15/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukaista - rinnakkaistermit hiukoa, huikoa.

Vierailija
16/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta ja ruokavaliosta tehdään liian iso numero. Jokainen normaalipainoinenkin haluaa olla hoikempi, alkaa ajatella liikaa syömistä, ja yleensä mitä enemmän sitä ajattelee, sitä enemmän syö. Laihduttajat lihovat lopulta.

Vierailija
17/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet eilisenkin ruokailuja? Eikö näläntunne kerro tarpeeksi?

kuten kirjoitin: valitsen syömiseni sen mukaan mitä olen eilen ja tänään syönyt.

Vierailija
18/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ajatteletko sinä sitä ruokaa/herkkuja yhtä paljon kuin lihava vai et?

Varmasti ajattelen, rakastan ruokaa ja syömistä. Pystyn vain hallitsemaan mielitekojani

Vierailija
19/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että ite en niinkään mieti ruokaa kuin pakollisena pahana joka tulee aina. Annoskokoni vain ovat päin peetä, olen nyt hoksannut kun pidin sitä hiton ruokapäiväkirjaa jonkun viikon. T. Läski

Vierailija
20/24 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on juuri se, että luonto on tarkoittanut meidät syömään kaikki kallisarvoiset kalorit, kun niitä on tarjolla, ja varastoimaan ne huolella. Ei luonnossa paastota eikä lasketa annoksia. Katsokaa vaikka miten leijonien mahat roikkuvat kun on mässäilty kunnolla raadon ääressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme