Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Harrastuksena" ripsien teko = 600€ viikossa käteen

Vierailija
10.10.2013 |

Kaverini sanoo harrastavansa ripsien tekoa kotona kavereilleen ja heidän kavereille.

Tienaa tosiaan tällä "harrastamisella" vähintään 600€ viikossa suoraan omaan tassuunsa.

On siis kotiäiti ja hänen luonaan käy vaihtelevasti päivän aikaan ja iltaisin tuttuja ja heidän tuttujaan laitattamassa ripset kuosiin josta kaverini ottaa 40€/laitto.

Kyselin kerran että josko hän laitaisi itselleen toiminimen mutta hän suorastaan kauhistui että sittenhän pitäisi maksaa veroja!

Niin...ihan kiva harrastus.

Ja joo, olen kyllä katkera :(

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus hankkikaa elämä. 

Vierailija
2/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä riski jos tekee toiminimen, sillä asiakkaiden loppuessa ei yrittäjänä saa esim. työttömyystukea. Olisiko freelancernimike parempi. Verot on maksettava joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsienteko on kuitenkin aikaa vievä prosessi, kestää 2-3 tuntia huolellisesti laitettuna.

En jotenkin usko tohon 600 euroon. 15 ripset viikossa, eli joka päivä väh.kahdet. Kotiäitinä? 15x 2h laittoa tekee 30 tuntia viikossa.vähintään.

Vierailija
4/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:32"]

Voi jeesus hankkikaa elämä. 

[/quote]

no on tuollaiset reilun kahden tonnin tulot kuukaudessa aika merkittävät, että varmasti verottajaakin kiinnostaisi.. (eri asia jos tekisi näitä ripsiä satunnaisesti ja kuukaudessa kertyisi max 100-200e, eli olisi verrattavissa vaikka siihen että kävisi lapsia hoitamassa ja saisi siitä "taskurahaa")

Vierailija
5/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien ripsien laittoon voi mennä se pari tuntia, huoltoon menee max.tunti.

Täytyy olla kyllä aika hidas sorminen laittaja jos saa menemään tuon 2-3tuntia.

40€/tunti on jo ihan hyvä tuntipalkka ja vielä ilman veroja ym.vähennyksiä.

Vierailija
6/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettele itsekin ripisen ja kynsien laitto ja ala tienaamaan.

Vituttaa tollaset katkerat ämmät

Vierailija
7/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään usko,  20 asiakasta viikossa ja muka jotain tuttuja vaan. Pitäähän sen jossakin ilmoitella saadakseen asiakkaita jatkuvasti.

Ei noita ripsiäkään tarvi uusia kun kai jotakin 3 kk välein.

Noh, vaikka olisi tottakin ja olisi mun tutusta kyse niin ei toi mua vituttaisi. Koska eihän toi raha olisi mitenkään multa pois. Miten olisikaan.

Jokainen tienatkoon niin paljon kun pystyy ja hyvä niin.

Vierailija
8/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:49"]

En mäkään usko,  20 asiakasta viikossa ja muka jotain tuttuja vaan. Pitäähän sen jossakin ilmoitella saadakseen asiakkaita jatkuvasti.

Noh, vaikka olisi tottakin ja olisi mun tutusta kyse niin ei toi mua vituttaisi. Koska eihän toi raha olisi mitenkään multa pois. Miten olisikaan.

[/quote]

Ne uusitaan n.3-4 VIIKON välein, ei kuukauden..huoh.

Vierailija
9/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:49"]

[/quote]

Ne uusitaan n.3-4 VIIKON välein, ei kuukauden..huoh.

[/quote]

Ei se silti selity, ei pelkillä kavereilla voi saada joka viikolle tuota väh.15 asiakasta pelkästään kavereista. 

Mä olen kouluttautunut ripsien tekoon, mutta olen lopettanut ne hommat kannattamattomana. Miksikö? Ihmiset käy mieluumin pimeällä tekijällä tuolla 40 e hinnalla, kuin oikeasti koulutetulla, veroja maksavalla ja laadukkaita tavaroita käyttävällä tekijällä.

Vierailija
10/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:48"]

No opettele itsekin ripisen ja kynsien laitto ja ala tienaamaan.

Vituttaa tollaset katkerat ämmät

[/quote]

Ei tässä ole kyse katkeruudesta vaan oikeudenmukaisuudesta. Työstä kuuluu maksaa veroja, jotta yhteiskunta pysyisi pystyssä. Lisäksi pimeät työt ovat yksi syy siihen, että yrittäminen on Suomessa niin vaikeaa. Suurinta osaa asiakkaista kiinnostaa hinta, ja hinnalla on vaikea kilpailla, kun pimeän työn tekijä ei joudu maksamaan muun muassa arvonlisäveroa, eläkemaksuja ja tuloveroa.

Itsekin teen työtä, jota olisi helppo tehdä sukulaisille ja tutuille pimeänä. Oma moraali ei vain anna myöten, vaan maksan kiltisti veroni ja muut asianmukaiset maksut.

Vierailija
11/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asiakasta kuukaudessa, en jotenkin jaksa uskoa. Ja kaikki kavereita? Ehkä tarkoitti 600e kuukaudessa? Sitten ois 15 asiakasta/kk, eli n.3-4/vko.

Vierailija
12/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ei se ole teiltä pois jos joku harrastaa tuollaista.  Tässä maassa ne verorahat menis vaan kansanedustajien taskuun. 

Vierailija
13/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 17:03"]

Voi luoja. Ei se ole teiltä pois jos joku harrastaa tuollaista.  Tässä maassa ne verorahat menis vaan kansanedustajien taskuun. 

[/quote]

On se, se on pois rehellisiltä yrittäjiltä. Minkähän takia pimeä työ on laitonta? Entä jos kaikki toimisi niin selkärangattomasti?

Vierailija
14/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:58"]

60 asiakasta kuukaudessa, en jotenkin jaksa uskoa. Ja kaikki kavereita? Ehkä tarkoitti 600e kuukaudessa? Sitten ois 15 asiakasta/kk, eli n.3-4/vko.

[/quote]

Ja kavereiden kavereita. Etkö osaa lukea.

Vierailija
15/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin aiemmin oli  niin ettei veroja tarvitse maksaa jos sitä tehdään harrastuspohjalta ja maksu on vapaaehtoinen. Mun tuttu entinen kampaaja, leikkeli hiuksia iltaisin harrastuksekseen (tästä tosin aikaa jo reilu 10v). Kaikkihan hänelle maksoi, mutta maksu oli kuitenkin vapaaehtoinen. Hän vain sanoi asiakkaalle että maksu on vapaaehtoinen, mutta yleensä asiakkaat ovat maksaneet n.10-15e/leikkaus.

Vierailija
16/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:46"]

Uusien ripsien laittoon voi mennä se pari tuntia, huoltoon menee max.tunti.

Täytyy olla kyllä aika hidas sorminen laittaja jos saa menemään tuon 2-3tuntia.

40€/tunti on jo ihan hyvä tuntipalkka ja vielä ilman veroja ym.vähennyksiä.

[/quote]  Kyllähän tuo on selvää hämärätoimintaa. Verot pitäisi maksaa tuostakin, eihän se eroa millään tavalla muunlaisesta työstä. Tekijällähän on selvät taksat. VEROTTAJAA!!

Vierailija
17/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työkaverit käyneet juuri tuollaisella ripsipuoskarilla. Ihan hirveätä jälkeä useimmilla, peräti yksi taitaa jatkaa tuota touhua.

Vierailija
18/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä se sitten, miksi täällä itket. Verottaja on taatusti kiinnostunut sen touhuista.

Jaa, ettei löydy todisteita. No, soita sille, juttelet ihan niitä näitä ja sitten johdattelet jutun sen bisneksiin ja sanot ettet kyllä oikeastaan usko että tollaisia summia voisi noilla hommilla tienata. Annat sen lörpötellä, mutta nauhoitat sen puhelun ja siinäpä sulla on todisteet.

Vierailija
19/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja joo, mutta tuonkin "yrittäjän" tarina olisi varmaan sellainen että jos ei saisi tai voisi pimeänä tehdä niin sitten ei tekisi ollenkaan koska muuten olisi kannattamatonta. Mikä olisi siis lopputulos jos pakotettaisiin lopettamaan tai pistämään toiminimi pystyyn jota ei pistä. Jos tyyppi lopettaa niin on sitten köyhempi, ei mitään muuta. Joka tapauksessa valtio ei saa mitään kummassakaan vaihtoehdosa.

Vierailija
20/61 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tässä on terveysriski, ei tiedä mitä aineita kotipuoskari käyttää, ei ole vakuutuksia.. ei mitään. 

Jos liima onkin halpaa laatua ebaysta tilattu, niin ei voi tietää mitä silmissäsi kannatkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi