Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoplop-synttäri, vanhemmat mukaan vai ei?

Vierailija
10.10.2013 |

Lapsi on menossa kaverisynttäreille. Onko sinne tapana jäädä vanhempien myös? Tietääkö joku, miten yleensä toimitaan? Hoplopissa lapset eivät saa olla valvomatta ja varmaan synttärisankarin vanhemmat eivät vilkkaan pojan perään ehdi katsomaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, montako aikuista siellä on ja minkä ikäisiä lapsia. Itse en menisi mukaan. Jos lapsia paljon ja tyyliin yksi aikuinen, en päästäisi lastani ko. synttäreille. Minulla ei todellakaan ole aikaa lorvia hoplopissa.

Vierailija
2/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jotkut vanhemmat ovat jääneet, kaikki eivät. Oletus ei voi olla, että vanhemmat jäisivät, mutta joskus on ihan kiva jäädä juttelemaan kavereiden vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut kysyä kutsun tullessa, enkä tiedä paljonko lapsia on tulossa ja montako aikuista siellä on tai miten ovat järjestäneet. Ei huvittaisi lorvia siellä itseänikään, mutta ei minulla ole varsinaista estettä jäädä. (Jos muita vanhempia on myös paikalla, toisaalta on kiva jutella heidän kanssaan.) Haluaisin vain tietää, miten yleensä on noilla synttäreillä tapana toimia.

Vierailija
4/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä vanhemmat jääneet. Pari kertaa synttärisankarin vanhemmat ovat järjestäneet kuljetuksenkin HopLoppiin, ja niin mekin teimme. Minulla on kokemusta vain 6- ja 7-vuotiaiden synttäreistä. Ehkä pienemmillä on sitten vanhemmat mukana.

Kun me järjestimme siellä synttärit, niin kyllä alle kymmenen lapsen vahtiminen sujui kahteen pekkaan ihan hyvin. Onhan tuo puisto rakennettukin niin, ettei siellä ole mitään hengenvaarallista; kunhan vahtii, etteivät tee voltteja trampalla tms.

Vierailija
5/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yhdet hoplop-synttärit lapsen kaverilla. Minä jäin sinne mukaan, koska minun lapsi oli vähän nuorempi kuin muut lapset. Muita aikuisia oli neljä ja he eivät kyllä katsoneet lasten perään, vaan kahvittelivat siellä synttärihuoneessa. Onneksi olin paikalla, muuten poikani olisi välillä ollut aivan yksin, kun ei vielä pysynyt muiden perässä.

Vierailija
6/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tapa viettää synttäreitä, esim. ala-asteelaisille. Itse en uskaltaisi viedä sinne montaa lasta ja olla heistä kaikista vastuussa.

Vierailija
7/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyä on muiden hoplopissa olevien kannalta nuo muutaman hassun (viimeksi yksi hentoääninen äiti) aikuisen kanssa olevat villit synttärijengiläiset. Viimeksi yksi äitiparka yritti pitää jöötä isolle laumalle noin 10 v. poikia, eihän siitä mitään tullut... Ei edes muistanut poikien nimiä vaan huuteli sinä siinä, älä tee sitä tai tätä. Omat alle kouluikäiset olivat paniikissa tämän lauman jyrätessä heidät toistuvasti. Eli suosittelen mukaan menoa etenkin jos tiedät että lapsesi on villi tai joukossa villiintyvä. 

Vierailija
8/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:56"]

Lapsi on menossa kaverisynttäreille. Onko sinne tapana jäädä vanhempien myös? Tietääkö joku, miten yleensä toimitaan? Hoplopissa lapset eivät saa olla valvomatta ja varmaan synttärisankarin vanhemmat eivät vilkkaan pojan perään ehdi katsomaan.

[/quote]

Me ollaan noiden synttäreiden vuoksi jouduttu matkustamaan toiseen kaupunkiin (Helsingistä Espooseen), joten ei todellakaan ajeltu edestakaisin vaan kökittiin siellä HopLopissa koko ajan. Lapsi ei myöskään halunnut jäädä yksin sinne (6-vuotias). Mutta osan vieraista vanhemmat eivät siis sinne jääneet.

Veikkaan että tavat vaihtelee ja kannattaa kutsun vp:n yhteyteen pyytää tieto (tuleeko vanhempi omasta takaa valvomaan) koska aikuisia siellä pitää olla riittävästi vahtimassa.

Itse en pidä lainkaan HipHop-synttäreistä, koska niissä tuppaa käymään niin, että päivänsankari riehuu parhaan ystävänsä kanssa ja muut eivät näe sankaria kuin pikaisesti karkkipöydässä. Ei siellä 10 lasta voi mitenkään porukkana kulkea. Itse pitäisin mieluummin synttärit, jossa kaikki touhuavat yhdessä.

Vierailija
9/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:22"]

Itse en pidä lainkaan HipHop-synttäreistä, koska niissä tuppaa käymään niin, että päivänsankari riehuu parhaan ystävänsä kanssa ja muut eivät näe sankaria kuin pikaisesti karkkipöydässä. Ei siellä 10 lasta voi mitenkään porukkana kulkea. Itse pitäisin mieluummin synttärit, jossa kaikki touhuavat yhdessä.

[/quote]

Sorry, tarkoitin tietenkin HopLop, enä tajua mistä HipHop tuli näppikselle :-D

Vierailija
10/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne vanhempien ole tarkoitus jäädä. Sankarin äiti värvää jonku toisen äidin tai kaverinsa avuksi. Näin meillä.

Vierailija
11/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:02"]

En huomannut kysyä kutsun tullessa, enkä tiedä paljonko lapsia on tulossa ja montako aikuista siellä on tai miten ovat järjestäneet. Ei huvittaisi lorvia siellä itseänikään, mutta ei minulla ole varsinaista estettä jäädä. (Jos muita vanhempia on myös paikalla, toisaalta on kiva jutella heidän kanssaan.) Haluaisin vain tietää, miten yleensä on noilla synttäreillä tapana toimia.

[/quote]

Varaudu jäämään. Sitten, jos huomaat että homma on hallussa eikä lapsesi kaipaa extra-valvontaa voit lähteä siksi aikaa asioille tai mennä vaikka kahvilaan lukemaan :-). Ja toisaalta, jos kaikkien vanhemmat jäävät niin on hyvä ettei se tule sinulle yllätyksenä vaan olet varautunut.

Ei tuota voi tietää etukäteen, miten muiden vanhemmat toimivat. Ei ole olemassa mitään HopLop-sääntöä vanhempien jäämiselle. Itse jäisin hetkeksi ja jos kaikki lähtisi ok, ilmoittaisin sankarin vanhemmille että tulen hakemaan silloin ja silloin. Menisin asioille siksi aikaa. 

Meillä ei lapsen kaveripiirissä ole kuljetuksia siis järjestetty sankarin puolelta.

Vierailija
12/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää minäkään. Ensinnäkin hirveä ajomatka, jos nyt ei ihan vieressä asu, ja sitten se, ettei sellaisissa juhlissa tehdä mitään päivänsankarin kanssa. Kaikki riehuu omillaan. Lapset voi itsekukin viedä HopLopiin halutessaan ja synttärit voi pitää kotona.  Meillä ainakin lapset järestään tykänneet kotisynttäreistä eniten.

Vierailija
13/13 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestin lapseni synttärit ja pyysin jo etukäteen pari parempaa tuttua mukaan, myös yhden isän, ja lapseni kummi oli myös vahtimassa. Tää lapsen kaverin isä oli kylläs itä mieltä, että mussa on mennyt hyvä poliisi hukkaan:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi