Paljonko sinulla on lainaa? Ikä? Minkälainen asunto?
Kommentit (65)
Olen 25-vuotias, minun 50% omakotitalo (220m2 järvenrannalla, kaupungissa), kesämökki 40 km kaupungista, rannalla sekin. Minulla lainaa 105 000 €
Ikä 27. Lainaa 3400. Rivitalo kolmio keskisuuri kaupunki, parempi alue.
Lainaa yksin 95 000€. Rivitalo asunto Helsingissä 60m2. Juuri harkitsen pitäisikö tehdä 20 000€ ylimääräinen lyhennys vai sijoittaa se raha muuten. Ai niin ikää 35v.
Ikä: 35
Lainaa: ei ollenkaan
Asunto: omakotitalo 250 neliötä, maalla, järven rannalla
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:26"]
Ikä: 35
Lainaa: ei ollenkaan
Asunto: omakotitalo 250 neliötä, maalla, järven rannalla
[/quote]
siis maaseudulla :)
t.40
Lainaa 0 euroa, kulutusluottoa n. 6000 euroa yhteensä (autolaina, visa).
Ikää 38 vuotta ja asun vuokralla.
Ja ennen kuin kukaan kysyy, myimme erotessa ok-talon ja päätin etten enää ikinä osta asuntoa omaksi.
Lainaa 200 tonnia miehen kanssa suunnilleen puoliksi ( josta asuntolanaa 150 tonnia). Ikää 42 vuotta ja 2000 luvun alussa rekennettu 200 neliön omkotitalo.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:41"]
Omakotitalo ei ole "asunto", ja mistä ihmeestä tiedät talosi arvon? Oletko myymässä ja saanut jo tarjouksia? Ihmisillä on kyllä niin kummalliset käsitykset talojensa "arvosta", joka on yleensä ihan muuta kuin todellinen markkina-arvo.
[/quote]No höh, pilkunnussintaa. Asunto on omakotitalossa, asunnon lisäksi on usein esim. autotalli, varasto yms. Kyllä minä tiedän että taloni arvo on jotain 400.000€ ja suunnilleen sen siitä saisi jos nyt pistäisi myyntiin. Tarkkaa hintaa ei tietenkään tiedä muuten kuin myymällä, mutta kyllähän toteutuneista kaupoista voi hyvin päätellä mikä oman arvo on. Tiedän myös että autoni arvo on noin 20.000€, se siitä hyvitettäisiin jos sen lähtisi vaihtamaan uuteen.
Minulla lainaa 130 000 e. Meitä asuu minä, mieheni ja 2 lasta.
Laina on 90 neliön kerrostalosta jossa kaikki remontit tehty. Talo 70-luvulta. 40 km Helsinkiin.
Olen 30-vuotias ja 50 vuotiaana tämä pitäisi olla maksettu =)
Olen 46 vuotta, lainaa miehen kanssa puoliksi n. 225 000 €, 140 neliöinen 4 h ja keittiö Helsingin kantakaupungissa. Lainaa on alle kolmasosa asunnon arvosta, mutta putkiremonttia pukkaa, joten kohta tarvitaan n. 100 000 € lisää lainaa.
Ikä 28 vuotta. Lainaa 100 tuhatta. Miehen kanssa puoliksi ostettu vajaa 100 neliömetrin kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungista.
Minulla on noin 76 000 euroa asuntolainaa, asunto on 38 neliön kerrostalokaksio 4km Helsingin keskustasta. Lisäksi luottokortti, tällä hetkellä maksamista odottaa noin 900e luottolasku. Olen 26v.
Meillä on lainaa yhteensä 310 000 e, josta yhtiölainaa 190 000 e (tulee tosin maksuun vuoden päästä)
Asutaan uudessa rivarissa melko lähellä Helsingin keskustaa.
Ja ei, emme muuta huisin helvettiin, paitsi jos on pakko. Vaikka aika kallista asumistahan tämä on.
Eiköhän se ole nähty jo, että hyvien asuntojen arvo pääkaupunkiseudulla ei laske ihan heti.
Ja olen 37 v.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:55"]
Meillä on lainaa yhteensä 310 000 e, josta yhtiölainaa 190 000 e (tulee tosin maksuun vuoden päästä)
Asutaan uudessa rivarissa melko lähellä Helsingin keskustaa.
Ja ei, emme muuta huisin helvettiin, paitsi jos on pakko. Vaikka aika kallista asumistahan tämä on.
Eiköhän se ole nähty jo, että hyvien asuntojen arvo pääkaupunkiseudulla ei laske ihan heti.
Ja olen 37 v.
[/quote]
Rivari lähellä Helsingin keskustaa :) Huomaa, että meillä on eri käsitys siitä mikä on lähellä keskustaa, edes melko lähellä.
Lainaa yhdessä aviomiehen kanssa n. 200 000€, ikää 32v ja kotina 2008 rakennettu omakotitalo 160m2 5h+k saaristossa 30km Turkuun.
140 000 € 75 neliöinen kolmio Espoosta, ikää 42v ja yksinhuoltaja
Lainaa on 145 000 €, ikä on 30-vuotta ja asunto on rivitalokolmio kehyskunnassa palveluiden vieressä.
Tässä taloyhtiössä asunnot ovat menneet 1-5 viikossa ja pyyntihinta on ollut hieman alle 170 000 €. Keväällä meni vielä viikossa, nyt tämän syksyn aikana naapuriasuntoa myytiin 5 viikkoa.
Ostimme asunnon viime vuonna, se on meidän ensimmäinen omistusasunto.
Mun osuus lainasta eli puolet noin 60t euroa. Pieni omakotitalo kivan kokoisella tontilla pk-seudulla.