Haluaisitteko tehdä työtänne esim osa-aikaisesti, jos voittaisitte lotossa? Mitä työtä teette?
Itse olen ilmeisesti todella outo, sillä voisin mainiosti käydä lajittelemassa postia silloin tällöin.
(Ammatti: postinkäsittelijä)
Kommentit (19)
*huutonaurua*
*vetää henkeä*
*tirsk! tyrsk!*
*lisää huutonaurua*
En. Jätän mielelläni työpaikkani niiden huippuosaajien käsiin, jotka ovat tänne tulleet paikkaamaan karjuvaa halpatyövoimapulaa.
t. toinen aspa
Voisin tehdä, jos voin valita vain parhaat palat nykyisistä tehtävistäni (koulutus, kehittäminen). Riippuu toki voiton määrästä. Jos saisin miljoonan, jatkaisin vielä varmaan 5-10 vuotta, jos 20miljoonaa, niin lopettaisin työt kokonaan. Jos en sitten harrastuksena pitäisi ravintolaa tai konsulttifirmaa pystyyn.
Tekisin samaa kuin nytkin eli väitöskirjaa. Sen valmistumisen jälkeen jatkaisin tutkimuksen parissa, apurahojen kanssa ei olisi niin tiukkaa enää.
Palaisin entiseen työhöni tilitoimistoon. En todellakaan ryhtyisi yrittäjäksi, siinä olisi liikaa vastuuta, mutta työ itsessään oli mielenkiintoista, vaati kehittymistä ja työkaverit oli mahtavia.
Tietenkin tekisin vain muutamaa päivää viikossa ja valikoisin asiakkaani. Ehkä sieltä pienimmästä ja persaukisimmasta päästä, että tekisin hommia vähän pro bono.
Syyt, miksi en ole unelmatyössäni: en kestä sitä tulosvastuuta. Vaikka kuinka teki hyvin laskutusta, niin koko ajan odotettiin että voi vähän parantaa.
En. Muuttaisin ulkomaille nauttimaan ansaituista eläkepäivistä. Työ mahdollistaa tämän vasta vähän yli nelikymppisenä. Keikkalääkäri vuokrafirmassa.
Tekisin, kuten nytkin teen, osa-aikaisesti. Maatalousalan sekatyöläinen.
Ehei. Kyllä mä saisin aikani kulumaan harrastuksiini joihin panostaisin kunnolla.
No en kyllä missään nimessä. Siis kiva duuni softaprojarina, mutta jos mä pari milssiä voittaisin, niin saisi muut jatkaa tästä mihin jäin. Reissaisin ensin varmaan vuoden päivät, sitten ostaisin isomman kämpän ja pygäisin pystyyn jonkun oman pienen softatalon. Sielläkään en "töitä" tekisi, vaan katselisin hommia päältä ja hakisin koodareille dr.pepperia kaupasta.
"Työ" ja "haluaminen" eivät kuulu samaan lauseeseen. Mutta pakko se on töissä käydä. Jos voittaisin lotossa, en katsoisi työtäni enää sekuntiakaan.
En missään nimessä. En aio tehdä nykyistä työtäni ilman lottovoittoakaan enempää kuin on ihan pakko (uusi työ etsinnässä).
t. henk. koht. avustaja
Isäni aikoinaan sanoi, ettei terve ruumis työtä kaipaa. Tosin rahaa ihminen useimmiten kaipaa toteuttaakseen unelmiaan. Olen koulutustani- ja kiinnostustanivastaavassa työssä, jossa on paljon omaa vapautta ja hyvä palkka. Silti saisin aikan kulumaan muutenkin, jos rahaa olisi miljoonia.
En todellakaan. Laskuttaminen on ihan pskaa.
En tekisi enää työtä, ei sillä, että inhoaisin työtäni, mutta keksisin kyllä sisältöä elämääni ihan muusta.
Voisin tehdä pari vuoroa viikossa. Olisi kiva käydä juttelemassa mummojen ja muiden mukavien asiakkaiden kanssa.
Muuten voisin keskittyä enemmän vapaaehtoistyöhön ja harrastuksiini.
t: myyjä
Jos voittaisin lotossa, irtisanoutuisin. Tietysti.
Enpä taitaisi tehdä. Olen taloushallinnon sihteerinä, enkä inhoa työtäni, mutta en myöskään ole siitä niin innostunut, että tekisin ellei olisi pakko.
Jos niin iso lottovoitto tulisi, ettei palkkatyötä enää tarvitsisi tehdä, menisin vapaaehtoiseksi kirjastoon.
En missään nimessä tekisi enää työtäni. Koskaan. Olen asiakaspalvelutyössä. En vaan enää jaksa ihmisiä.