Ostaisitko tämän talon?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/järvenpää/15713959
En ole varsinaisesti edes taloja katsellut, mutta tämä sai jotenkin kiinnostumaan. Tulot on hyvät ja työpaikka varma, mutta asun lapsen kanssa kaksin, joten onko ihan hullu ajatus edes harkita yksin vanhan talon ostamista?
Kommentit (46)
Ei ollenkaan näytä hassummalta.
Järvenpäätä tunnen jonkin verran (olin töissä siellä) ja Kinnari asuinalueena oli muistaakseni pidetty.
Erillistalona tämä kohde vaan ostomielessä vaatii tarkkuutta; miten kustannukset ym. on jyvitetty jne.
Kiinnittäisin huomiota myös katon kuntoon.
Sata vuotta vanhaa taloa ei kannata edes harkita jos ei osaa itse korjata mitään. Et toki tästä maininnut osaatko.
Pyysin tuosta asiakirjat ja muutaman vuoden takaisen kuntotarkastuksen, ja isoimmat jutut on uusittu, mutta tietysti aina pitäisi tarkastaa perusteellisesti. Yhtiöjärjestyksessä todettu, että molemmat talot vastaa omista kuluistaan.
Vähän turhan remontoitu minulle. En myöskään tykkää kun on sauna tehty sisälle.
Ei paha ollenkaan vaan hyvä, käy katsomassa ja jos tykkään, niin tarjousta kehiin.
Melkein kaikkialla tarvitaan (ainakin) pintaremonttia. Maalit halkeilleet ja kuluneet monesta kohtaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta vanhaa taloa ei kannata edes harkita jos ei osaa itse korjata mitään. Et toki tästä maininnut osaatko.
Sepä se, kun en lähtökohtaisesti osaa, vaan sitten pitäisi opetella tekemään perusjuttuja ja käyttää ammattilaista kaikkeen muuhun.
En ehkä, en pidä keittiön mallista ( pitkulaisesta), vaikka muuten sen voisikin remontoida mieleiseksi.
Mutta pidän kyllä muuten tuontyylisistä taloista, joten ymmärrän hyvin jos olet siitä kiinnostunut ja paikkakin olisi sinulle sopiva. Ja kuten joku sanoikin niin remonttitaitoa kannattaa olla ja kuntotarkastus tehtynä.
En ostaisi.
Ei oo yks eikä kaks vanhaa taloa, jotka on pilattu remontoimalla.
On meinaan Suomessa hyvin harvassa sellaiset perinnerakentamistaitoiset remppahenkilöt, jotka osaa ottaa vanhan talon vaatimukset huomioon, remontoidessa kohdetta nykypäivään.
En todellakaan yli sata vuotiasta, siinähän on jo perusteet lahonneet.
En ostaisi, mutta jos Järvenpäässä haluaa asua, niin kyllähän tuo ihan kiva talo on. Lattiat ei ole omaan makuun, mutta kehityskelpoinen.
En todellakaan ostaisi. Miksi hankkisin itselleni työleirin ja potentiaalisen pommin? Romantisoitu typerä talohaaveilu on johtanut monet todella pahaan loukkuun ja ahdinkoon.
No jos rahat löytyy nii miksipä ei
Todella outo yhtiömuoto: erillistalo ja rivitalo ympätty yhteen. Huomasithan, että samalle tontille on siis tungettu kaksi eri asuinrakennusta ja sitten vielä autokatos? Hyvänä puolena tietysti se, että varainsiirtovero on puolet siitä mitä tavallista ok-taloa ostaessa.
Etsin asuntoa samalta suunnalta, ja tarjolla on paljon uudiskohteita, joissa neliöhinnat
järkyttävät ja pohjat epäkäytännölliset, kun mahdutetaan kolme huonetta, sauna ja kaksi vessaa alle 60 neliöön. Sitten on tarjolla paljon 70- ja 80-luvun rivareita, jotka nekään ei oikein houkuta, kun joka toisessa lukee jo esitteessä, kuinka yhtiössä on korjattu ainakin yksi vesivahinko tai yhtiössä ei ole tehty mitään merkittävää remonttia siinä 40 vuodessa. Kerrostaloissakin vähän sama jako, ja jos jotain hyvää tulee markkinoille, se katoaa tunnissa, eikä välittäjään saa edes yhteyttä, joten ymmärrän hyvin, miksi katseet kääntyy tuollaiseen kohteeseen.
Itse olen luovuttanut oston suhteen, kun tarjolla on vain p*skaa tai sitten ylihinnoiteltua uutta p*skaa.
Ap, onnistuuko näyttö tänään klo 16:00?
Vierailija kirjoitti:
Todella outo yhtiömuoto: erillistalo ja rivitalo ympätty yhteen. Huomasithan, että samalle tontille on siis tungettu kaksi eri asuinrakennusta ja sitten vielä autokatos? Hyvänä puolena tietysti se, että varainsiirtovero on puolet siitä mitä tavallista ok-taloa ostaessa.
Joo huomasin, ja varmaan tästä syystä moni talon etsijä skippaa tuon. Myös varsinainen piha näyttäisi melko pieneltä, mikä itsellesi olisi vaan plussa, mutta monelle ehkä ei.
Tosi kivan näköinen, mutta itse en uskaltaisi tässä elämäntilanteessa ostaa vanhaa taloa. Ikinä ei oikein tiedä millaisessa kunnossa ne on pintojen alla ja kun tiedän miten iso homma on korjata perustuksia, tehdä hirrenvaihtoja, uusia kattoa tai korjata kosteusvauriota, niin en vain uskalla. Jos tuo on samassa yhtiössä rivitalon kanssa, niin en uskaltaisi ostaa myöskään asuntoa siitä rivarista. Jos tuossa talossa on ongelmia, ne rivarilaiset maksaa sitten myös.
Ei paha.