Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei Amazon UK hyväksy osoitettani?! Pikaisen neuvon tarpeessa!

Vierailija
09.10.2013 |

Kun yritän tilata Prismacolor-värikyniä englannin Amazonista, tulee ilmoitus: We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination.

Kuitenkin täsmälleen sama osoite kelpaa USA:n Amazonille. Mikä siis on ongelma? En viitsisi tilata USA:sta ettei paketti jäisi tulliin (hinta 65,12$). Mutta jos ongelmalle ei löydy ratkaisua, ei muukaan auta.. Joten mikä neuvoksi? Kokeilin kahta eri osoitetta, "county"-kohdan kokeilin jättää tyhjäksi, laittaa -, FI, Finland tai Satakunta, mutta ei auttanut.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBayta ei kannata suosia jos Amazonista saa saman tuotteen. eBayssa on liikkeellä niin paljon piraattituotteita (kyllä, piraatteja tehdään aivan kaikesta) ja kaikennäköistä sakkia myyjinä, että jos haluaa varman päälle pelata niin kannattaa tilata Amazonista. Lisäksi Amazonissa välttyy PayPalin kanssa pelleilyltä. Jos Amazonista ostaa joltain muulta myyjältä, korttitiedot jäävät Amazonille eikä niitä välitetä myyjälle vaan Amazon hoitaa sen laskutuspuolen.

Vierailija
22/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan Amazon oli tosi kallis? Samainen 72 kynän paketti maksaa USA:sta tilattuna 48e, Englannista 71e ja Saksasta 109e? Vilkaisin eBaysta myös ja ainakin englannin versiossa näytti olevan kalliimat hinnat kuin englannin Amazonissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Saksan Amazonin hinnat on korkeemmat useemmassakin tuotteessa mitä .uk:ssa ja com:ssa.

Vierailija
24/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:15"]

Saksan Amazon oli tosi kallis? Samainen 72 kynän paketti maksaa USA:sta tilattuna 48e, Englannista 71e ja Saksasta 109e? Vilkaisin eBaysta myös ja ainakin englannin versiossa näytti olevan kalliimat hinnat kuin englannin Amazonissa.

[/quote

Kaikki kaupat hinnoittelee itse tuotteensa. Saat samasta amazonistakin ostaa samaa tuotetta monella eri hinnalla. Kannattaa muuten vilkaista onko tuotteen valmistajalla/valmistuttajalla omaa verkkokauppaa ja googlata kyseinen tuote... joskus saattaa löytyä hyviä tarjouksia niinkin

Vierailija
26/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkiä täytyy sanoa, että jos päädyt tilaamaan USAsta niin alv+tullikulut lasketaan tavaran hinnan ja toimituskulujen yhteissummasta, ei pelkästä tavaran hinnasta. USAsta tilattaessa toimituskulut saattaa olla ihan älyttömät, joku 20-30 eur ei ole mikään harvinaisuus pienellekään tavaralle.

Vierailija
27/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fulfilled by Amazon" -tuotteissa lukee (ainakin Amazon UK:ssa) pääsääntöisesti vain "Domestic shipping", ei international. Ainakaan en ole itse törmännyt yhteenkään "fulfilled by Amazon" -tuotteeseen, jonka olisin saanut tilattua Suomeen. En tiedä miksi näin on. Eiköhän se muutu vielä tulevaisuudessa, koska ei ole mitään syytä, miksei Amazon voisi toimittaa näitä tavaroita ulkomaillekin.

Itsenäiset Marketplace-myyjät sitten lähettävät milloin minnekin - jokainen päättää itse - ja postikulutkin ovat vaihtelevia. Kannattaa muistaa, että näiltä itsenäisiltä myyjiltä tilatessa on ihan sama kuin tilaisi esim. eBaysta. On Amazonin kautta feikkituotteitakin myyty (vaikkei Amazon itse niitä myy).

Vierailija
28/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jokusen "fulfilled by Amazon"-tuotteen onnistunut tilaamaan UK:n ulkopuolelle. Mutta riippuu tosiaan ihan myyjästä tuokin.

Vierailija
29/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut valmistajat määräävät mille alueelle kukin myyjä saa myydä. Se siitä vapaasta kaupasta ja liikkuvuudesta :-/ Esimerkiksi USAsta ei pysty tilaamaan Levi's-farkkuja Eurooppaan. Jos myyjä jää kiinni siitä niin liikkeeseen ei enää toimiteta mitään Levi's tai Dockers-tuotteita. Joo, vapaan yrittämisen mallimaa.

Välillä taas myyjä sanoo, että ulkomaille postittaminen on hankalaa tai paketit tuntuvat "katoavan" matkalla ja asiakas vaatii hyvitystä. Siihen on paha sanoa mitään.

Amazonin UK ja DE eroavat hinnoittelullaan välillä kummallisesti. Välillä toinen on selvästi kalliimpi jossain tuotteessa, jossain muussa taas postikulut ovat toisessa moninkertaiset. Aina pitää tarkistaa. Nykyään UK-Amazonista saa vähän isommat tilaukset ilman postikuluja, jos myyjänä on oikeasti Amazon eikä joku kumppani. Pitää vain huomata valita oikea toimitustapa, itse kauppa ei sitä ehdota.

Vierailija
30/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin retardia ettei pysty filtteroimaan pois sellaisia tuotteita joita ei pysty ostamaan.

Vierailija
31/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:08"]

eBayta ei kannata suosia jos Amazonista saa saman tuotteen. eBayssa on liikkeellä niin paljon piraattituotteita (kyllä, piraatteja tehdään aivan kaikesta) ja kaikennäköistä sakkia myyjinä, että jos haluaa varman päälle pelata niin kannattaa tilata Amazonista. Lisäksi Amazonissa välttyy PayPalin kanssa pelleilyltä. Jos Amazonista ostaa joltain muulta myyjältä, korttitiedot jäävät Amazonille eikä niitä välitetä myyjälle vaan Amazon hoitaa sen laskutuspuolen.

[/quote]

Paypal pelleily? Paypal on ehdottomasti helpoin ja nopein tapa maksaa ulkomaan tilauksia (myös muualtakin kuin eBaysta tehdyt ostot). Ei minun ole koskaan tarvinnut pelleillä sen kanssa. Eikä minulla ole mitään huonoja kokemuksia eBaystakaan. Kyllä siellä pystyy itse valitsemaan sen, että minkälaiselta myyjältä tuotteet huutaa.

Vierailija
32/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on ainakin tulleet kerta toisensa jälkeen ilman ongelmia. Samoin jotkut dvd-boksit. Nämä siis Amazonin itsensä myyminä. Jotain kirjaa jouduin etsimään noista "muut myyjät" linkeistä, ja noissa oli välillä mainittu että toimitetaan vain usa:han.

Vierailija
33/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä vasemmalta myyjälistauksesta kun valitsee myyjäksi Amazon.uk niin tulee tilaukset Suomeen . Se näyttää silloin vain ne hakutulokset joissa myyjänä on Amazon .

Vierailija
34/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaisi opetella lukemaan. Jos sanotaan selvästi, että tuotetta ei voida lähettää ko. osoitteeseen, ei se tarkoita, että osoite on väärä, vaan että ko. maahan ei ko. tuotetta toimiteta. Ei kai Amazon tiedä, oletko Peräpohjolasta vai Peräaukosta, mutta se ymmärtää sanan Finland. OMFG mikä n00b

Vierailija
35/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viime jouluksi halusin ostaa erään tuotteen mutta UK tai US amazon ei toimittanut kyseistä tuotetta suomeen. Tilasin sitten lopulta amazon.de osoitteesta ja sieltä tuli perille asti ajoissa joskin hieman hintavampana.

Vierailija
36/36 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri maiden eri verotuskäytännöt (lait) ovat syynä siihen, että joidenkin tuotteiden kohdalla tulee ilmoitus "Sorry, we do not ship to your country". Kiittäkää Suomen verottajaa tästä lahjasta teille!