Pörssiromahdus kuulema alkoi äsken
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske. Rahat on vaihdettu kultaan joka on kätketty. Osakkeilla ei voi ostaa mitään kun maailmantalous on romahtanut mutta kulta säilyttää aina ostovoimansa.
Ja mitähän sinä sillä kullalla ostat, kun ei sillä todellisuudessa ole mitään käyttöä? Ei sitä voi syödä, siihen ei voi pukeutua eikä se lämmitä. Pelkkiä metallinpalasia.
Kullalla ostetaan valuuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske. Rahat on vaihdettu kultaan joka on kätketty. Osakkeilla ei voi ostaa mitään kun maailmantalous on romahtanut mutta kulta säilyttää aina ostovoimansa.
Ja mitähän sinä sillä kullalla ostat, kun ei sillä todellisuudessa ole mitään käyttöä? Ei sitä voi syödä, siihen ei voi pukeutua eikä se lämmitä. Pelkkiä metallinpalasia.
Siis yksinkertaisesti odotetaan että kullan ja hopean hinta nousee ja sitten se myydään pois. Nyt kannattaa ostaa kultaa ja hopeaa ja odotella hetki. Voitoilla sitten "pukeudutaan ja syödään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Mulla käteiskassa 62k€.
Missä?
Käteiskassassa pyörävarastossa.
Vierailija kirjoitti:
No romahdus todellakin tulee, tiesihän sen hölmökin jo maaliskuussa.
Lama jatkuu seuraavat kuusi vuotta. Sitten hidas nousu. Moni "rahasysteemi" on kyllä siihen mennessä muuttunut.
Moni "hölmö" teki kunnon tilin sijoittamalla maaliskuun puolenvälin tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kultaan sijoittava kertoa mitä sillä kullalla oikein tekee? Kuvitellussa talousromahduksessako kulta muuttuu halutuimmaksi hyödykkeeksi? Eli ruokaa ja asuntoja vaihdettaisiin mieluiten pussiin värillistä metallia. Miksi ihmeessä?
No katsoppa vaikka niin Turkissa on juuri tämä tapahtumassa nyt.
Cryptot säilyttää arvon. Bitcoinia löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Mulla käteiskassa 62k€.
Missä?
Käteiskassassa pyörävarastossa.
🙂
Toivottavasti rommaa 10-20% niin saan laitettua varat osakkeisiin. Vaikka en kyllä usko, että nähdään 5% suurempaa laskua.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kultaan sijoittava kertoa mitä sillä kullalla oikein tekee? Kuvitellussa talousromahduksessako kulta muuttuu halutuimmaksi hyödykkeeksi? Eli ruokaa ja asuntoja vaihdettaisiin mieluiten pussiin värillistä metallia. Miksi ihmeessä?
Perinteet, kullan historia.
Voihan tilanne kullan arvostuksen suhteen toki joskus muuttua, mutta edellisissä isoissa kriiseissä (esim. maailmansodat) se on osoittautunut hyväksi kohteeksi säilyttää arvoa.
Aika näyttää, kiire ei ole.
T. Eri
Mulla on 15 000 varattuna ja kahta lafkaa kyttään että jos pääsisi ostamaan. Sijoitan aina 5-10 vuoden tähtäimellä.
Miksi kultaa vaihdettaisiin valuuttaan? Miksi vaihtaa valuuttaa pieneen määrään metallia, jolla ei ole mitään käyttöä? Miksi minä vaihtaisin valuuttaani kultaasi ja kantaisin vielä transaktiokustannukset? Muista, että kullalla et edelleenkään osta kaupasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kultaa vaihdettaisiin valuuttaan? Miksi vaihtaa valuuttaa pieneen määrään metallia, jolla ei ole mitään käyttöä? Miksi minä vaihtaisin valuuttaani kultaasi ja kantaisin vielä transaktiokustannukset? Muista, että kullalla et edelleenkään osta kaupasta mitään.
Se aika kyllä tulee kun et osta millään muulla kun kullalla ja erityisesti hopealla.
Mikä sitä nyt laskee? Loppuiko jenkeissä valtion tarjoama koronakorvaus ja ihmisillä ei nyt oikeasti ole enää rahaa? Eikö siellä 50 miljoonaa ole saamassa häädön vuokranmaksukyvyttömyyden vuoksi?
Ei näy mitään romahdusta. Mun salkku ei ole laskenut, päin vastoin oli vähän noussut kun kävin äsken katsomassa. Missähän nyt on vika?
Vierailija kirjoitti:
https://www.helleniscope.com/2020/08/16/in-turkey-locals-sell-their-car…
Teknologiateollisuudessa on painettu paniikkinappulaa viikko sitten.
Edelleen, jos tilanne on katastrofaalisen paha, miksi kullalla ja hopealla on arvoa? Kun niillä ei edelleenkään ole mitään käyttöä. Kärjistetysti, minä en myy leipäsäkkiäni sinulle, vaikka antaisit kilon kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitä nyt laskee? Loppuiko jenkeissä valtion tarjoama koronakorvaus ja ihmisillä ei nyt oikeasti ole enää rahaa? Eikö siellä 50 miljoonaa ole saamassa häädön vuokranmaksukyvyttömyyden vuoksi?
Joka viikko tulee miljoona työtöntä lisää. Siellä on kohta 100 miljoonaa työtöntä. Talous on täysin kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy mitään romahdusta. Mun salkku ei ole laskenut, päin vastoin oli vähän noussut kun kävin äsken katsomassa. Missähän nyt on vika?
Olisit käynyt Specsaversillä!