Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi ostaa kanaa??

Vierailija
12.02.2009 |

En siis tarkoita broileria vaan kanaa? Kun olin lapsi, sitä myytiin kaikissa kaupoissa mutta nykyään tarjolla on vain ällöbroileria höystettynä hormoneilla,lisäaineilla ja antibiooteilla.

Myydäänkö Suomessa edes missään kanaa? Tanskassa esim. se kuuluu ihan normaaliin arkiruokavalioon mutta eipä taida suomessa löytyä edes Stockalta.

Ärsyttävää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan kauppahallista? Eipä ole tullut kysyttyä.

Joskus vuosia sitten ostin kanaa pakastettuna. Se oli kammokokemus kun kanan peffasta piti leikata kaiken maailman roikaleita ja rasvaklönttejä! UUUUH!

Vierailija
2/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan kauppahallista? Eipä ole tullut kysyttyä.

Joskus vuosia sitten ostin kanaa pakastettuna. Se oli kammokokemus kun kanan peffasta piti leikata kaiken maailman roikaleita ja rasvaklönttejä! UUUUH!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ällistyttävää, että suomalaiset tyytyvät mussuttamaan suu messingillä broileria, jotka varsinkin marinoituna ovat varsinaisia lisäainepommeja. Ja niinkuin ap mainitsi, vielä hormoneilla ja jopa antibioottien voimalla kasvatettuja.

En asu pk-seudulla, joten Hakaniemen halli ei tule kyseeseen. Mutta täytyy aktivoitua selvittämään asiaa.

Vierailija
4/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihanaa kun pitkään kypsyttää kanapataa. Siinä on makua ihan erilailla kuin broilerissa

Vierailija
5/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa mun mielestä mistään.

Siis ei Stokkan herkusta eikä halleista. Itse asiassa mä kuuntelin joskus Erkki Toivasen haastattelua ja hän kertoi, että hän tuo kanaa Englannista pakastettuna käsimatkatavaroissa.

Mä ihmettelin kanssa kun siinä ruokaketjussa joku kertoi käyttävänsä oikeaa kanaa. Ei taatusti asu Suomessa taikka sitten pitää itse kanoja ja kynii ne.

Vierailija
6/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaista kananpoikaa.

en sitten tiedä tarkemmin mitä tuo kananpoika tarkoittaa.

suomalaiset pistää suuhunsa ihan mitä tahansa.

finfoodista käy ilmi, että tosiaan kanaa ei saa

http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0/96140C0F0231EB44C22564F40038C2…

Vierailija
7/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaista kananpoikaa.

en sitten tiedä tarkemmin mitä tuo kananpoika tarkoittaa.

Vierailija
8/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kokonaisena pakastealtaasta. Ihan niin kuin silloin kultaisessa nuoruudessa 80-luvulla...

Vierailija
9/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoramyyntinä miltä tahansa munatilalta...

Vierailija
10/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintujen teurastuksessa ei yleensä käytetä tainnutuksen varmistusta, miten joku voi syödä rääkättyä eläintä.

Vierailija
11/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tääll pirkanmaalla S-Markettien pakastealtaista monesti löytyy kanaa.

Vierailija
12/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, mitä lapsuudessa syötiin.

Vierailija
13/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kokonaisena pakastealtaasta. Ihan niin kuin silloin kultaisessa nuoruudessa 80-luvulla...

Vierailija
14/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee kaupasta niin ei tunnu niin pahalta.

suoramyyntinä miltä tahansa munatilalta...

Vierailija
15/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla nuo pakastealtaan "kanat" olivat kyllä pakastebroilereita ja ovat edelleen

Kyllä sieltä altaasta löytyy myös kanaa. Broilerissa lukee broiler ja kanassa lukee kana.

Vierailija
16/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä hakaniemen etnisistä kaupoista löytyy pakastettua kokonaista kanaa.. muistaakseni tulee belgiasta.

Vierailija
17/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voi perustaa sen oman kanalan;)

Kukkopoikia ku pukkaa munista tulemaan puolet, niin on niistä melkoista ylitarjontaa. Munitukseenkaan ei kaikkia saa. Tosin varmasti moni syö itse omat kukkopoikansa, kun ne on tarpeeksi isoiksi kasvaneet.

Ja uskoisin suurimman osan kasvattajista olevan sen verran vastuulllista väkeä, että eivät anna elävänä, että ei tarvitse itse teurastaa vaan haluavat, että heidän kanansa (kukkonsa) saavat nopean ja kivuttoman lähdön.

Kanan tappoon ei tarvita teurastajan valtuuksia.

Vierailija
18/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo ylempänä sanoikin, kanassa lukee kana ja broilerissa broileri... Vai väitätkö, että marketissa myytävä KANA onkin oikeasti broileria... Ihan vaan, koska se myydän marketissa eikä "etnisessä ruokakaupassa"... :-D :-D

Te ootte niin ihania.... Sekä ap että muut lisäainehihhulit, jotka eivät näe metsää puilta...

Vierailija
19/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakasteenakaan, vain sitä pakastebroileria. Kanaviillokkia siis haluaisin tehdä. Kerro ihmeessä, minkä ketjun / kaupan altaasta mahtaa olla kysymys!

Kyllä sieltä altaasta löytyy myös kanaa. Broilerissa lukee broiler ja kanassa lukee kana.

Vierailija
20/32 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo ylempänä sanoikin, kanassa lukee kana ja broilerissa broileri... Vai väitätkö, että marketissa myytävä KANA onkin oikeasti broileria... Ihan vaan, koska se myydän marketissa eikä "etnisessä ruokakaupassa"... :-D :-D

Te ootte niin ihania.... Sekä ap että muut lisäainehihhulit, jotka eivät näe metsää puilta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi