Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekisitkö viidennen lapsen?

Vierailija
07.10.2013 |

jos sinulla olisi neljä poikaa ja haluaisit ihan kauheasti tyttären. Tekisitkö vielä lisää lapsia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viides lapsi, olkoonkin sitten vaikka se tyttö, ei tuo mitään lisää perheeseen. Kuten ei se kolmas + neljäskään lapsi.

Vierailija
2/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska viiden lapsen äidillä on .....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta kolmas ja neljäs lapsi on tuoneet perheeseen vaikka mitä lisää! Ainakin rahanmenoa ;) No ei vaan, ihan oikeasti, jokainen on oma persoonansa ja jokainen on ihan oikeasti tuonut perheeseen lisää hyvää. 

ap

Vierailija
4/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella tahtoisin lapsen ja jos olisi ihan oikeasti varaa elättää vielä yksi (tai ehkä kaksi jos tulee kaksoset...) niin tekisin. Jos tahtoisin sen tytön en tekisi.

Vierailija
5/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 22:23"]

Jos todella tahtoisin lapsen ja jos olisi ihan oikeasti varaa elättää vielä yksi (tai ehkä kaksi jos tulee kaksoset...) niin tekisin. Jos tahtoisin sen tytön en tekisi.

[/quote]

mut eikö ole tavalaan vähän epäreilua, että jos minulla olisi 4 lasta, joissa molempia sukupuolia, voisin kaikkien mielestä tehdä viidennen. Mutta koska minulla on 4 poikaa, en voisi tehdä viidettä?

Vierailija
6/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettisin tuollaiseen asiaan vastausta, en todellakaan kysyisi sitä täältä. Sellainen asia, että pitää itse miehen kanssa pariskuntana miettiä, eikä perustaa ratkaisuaan kenenkään muiden pohdinnoille. 

Vierailija
7/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nro 6 on AP, niin lue kirjoituksesi uudestaan: on eri asia haluta lasta vert. nimenomaan poika/tyttö.

Lisäksi aika moni pitää 5 "liian suurena" lapsilukuna (minulle aivan sama, jokainen tekee omat valintansa) mutta esim. tällä palstalla usein moni kirjoittaa kuinka lähipiiri alkaa arvostelemaan kun lapsia "on liikaa", ja useimmille se kolme lasta on "maksimi".

Vierailija
8/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys.

Vierailija
9/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tehnyt neljättä kun en voinut olla varma että se olisi ollut terve tyttö. Jos olisin halunnut neljännen lapsen ehdoitta olisin se laitettu tilaukseen...

Vierailija
10/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole hyvä peruste "tehdä" viidettä lasta. On kuitenkin 50% todennäköisyys saada (taas) poika. 

Vierailija
11/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 22:25"]

[/quote]

mut eikö ole tavalaan vähän epäreilua, että jos minulla olisi 4 lasta, joissa molempia sukupuolia, voisin kaikkien mielestä tehdä viidennen. Mutta koska minulla on 4 poikaa, en voisi tehdä viidettä?

[/quote]

Voisit varmaan sen viidennenkin tehdä, mutta kun haluat nimenomaan sen tytön. Jos se viideskin on poika, niin pitääkö sitten tehdä jo kuudes?

Vierailija
12/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en tiedä. Ajoin tällä kysymyksellä lähinnä sitä takaa, että pitäisikö elämänsä suurinta haavetta vain tavoitella riskeistä huolimatta? Olen aina haaveillut tyttärestä AINA! Ja minulla on vain tämä yksi elämä elettävänä. En saa toista elämää. En saa enää uutta mahdollisuutta yrittää tytärtä. Pitäisikö sitä vaan tehdä niin monta lasta kun talous kestää? Pojat eivät ole minulle mikään pettymys, heitä rakastan jokaista. Toki heitä minulla on jo niin paljon, että mielummin tytön ottaisin. Mutta paine ulkopäin on kova siihen, että lapsia ei saisi tehdä enää lisää. Sitä pidetään kauheana, että yrittäisimme vielä tyttöä. Mutta miksi sitten aina sanotaan, että unelmiaan pitää tavoitella ja koskaan ei saa antaa periksi?

ap

Vierailija
13/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 22:25"]

[/quote]

[/quote]

Epäreilua on se, että tahtoisit juuri tytön. Miksi ihmeessä? 

Vierailija
14/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä oo mitään epäreilua että toivoo tyttöä! Luulempana että moni toivoo jompaakumpaa mutta on onnellinen oli se sitten kumpi vaan ja rakastaa sitä yhtä paljon!! Mutta miksi ei saisi myöntää toivovansa tyttöä? 

Itselläni on 3 poikaa ja toivoisin lasta vielä. Olisin onnellinen vaikka olisi poika mutta tottakai olisi ihanaa saada tyttö! Miksi sitä ei saisi myöntää ääneen. S

Vierailija
15/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on väestöräjähdys meneillään. En tekisi missään nimessä.

Vierailija
16/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä tyttöä ja poikaa minä toivon vielä. Tosin rakastan lapsia ja vauvoja kaikkea sitä... En tiedä voisin vielä yrittää jos mies suostuisi, mutta ei se suostu ja hyvä niin. Silti tiedän että todennäkösesti pikku tytön tyllerö tulisi tälläkin kertaa. Mikä ettei jos talous ja pää kestää, ei se ota jos ei annakaan!

Vierailija
17/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, kannattaa mennä terapeutille puhumaan "tyttökuumeesta"! Ymmärtkö Ap, että on monia ihmisiä jotka ovat toivoneet tyttöä/poikaa mutta saaneet vain toista sukupuolta. Eivät he ole alkaneet massoittain lisääntymään "oikeaa sukupuolta" varten, vaan ovat ajatelleet: no tämä oli tässä, minä on nyt kahden pojan/tytön äiti/isä ja se on tässä, näillä mennään.

Ja tottakai saa TOIVOA kumpaa haluaa, mutta siinä se hienoinen ero onkin: TOIVOO sukupuolta X vert. tekee KAIKKENSA että saa juuri nimenomaan sen tytön/pojan.

Jos AP vastaa rehellisesti kysymykseen: kyllä, tekisin viidennen lapsen vaikka jo yksi aiemmista olisi ollut tyttö --> sen kun tekemään. Jos Ap rehellisesti tyytyisi nykyisiin (olisi ehkä tyytynyt jo aiemminkin...) JOS joku heistä olisi tyttö --> ei missän nimessä enää lasta.

Rehellisyys on taitolaji, ja itsepetos on NIIN helppoa...

Vierailija
18/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi tehnyt 4 lasta, olisivat he olleet tyttöjä tai poikia. Mutta tämä viides olisi ihan tytön yritys, sillä neljä oli aina suunnitelmissa.

ap

Vierailija
19/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta samaa sukupuolta, en tekisi neljättä vaikka olisi 100% varma että hän olisi eri sukupuolta. En ole koskaan ymmärtänyt sitä että lapsia tehdään sukupuolen vuoksi.

Vierailija
20/22 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi