Nordean pankkipalvelut huoltokatkoksen vuoksi alhaalla: korttimaksaminen ei onnistu
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pääsee, ainakin lokakuun katkon aikana kaikki jotka haluavat luopua käteisestä testailla toivettaan.
Minä olen luopunut käteisestä jo vuosia sitten. Miksi kuvittelet että tarvitsen jotain ihme katkoa tehdääkseni niin?
Voit kokeilla maksaa ostoksia ilman käteistä kun pankin maksutoiminnot on kiinni pari päivää.
Käyn joka päivä opiskelijalounaalla. Se jää sitten yhtenä lokakuun viikonloppuna väliin, kun paikalliset opiskelijaravintolat ei ota enää vastaan käteistä. Pelkkä kortti kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pääsee, ainakin lokakuun katkon aikana kaikki jotka haluavat luopua käteisestä testailla toivettaan.
Minä olen luopunut käteisestä jo vuosia sitten. Miksi kuvittelet että tarvitsen jotain ihme katkoa tehdääkseni niin?
Voit kokeilla maksaa ostoksia ilman käteistä kun pankin maksutoiminnot on kiinni pari päivää.
Mikäs ongelma siinä sitten olisi? Ei minulla ole Nordeassa tiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko 20-30€/kk palvelumaksut sinusta hyvä suuntaus?
En tiedä. Olisiko sinusta joka-aamuinen turpiinveto hyvä suuntaus?
Op.fi tiedotti sivullaan myös jostain katkoista tänä viikonloppuna, mutta ilmeisesti kortit toimii. En tiedä tarkemmin, vilkaisin vain juttua.
Edelleen odotetaan vastauksia siltä karvoja kämmeniinsä kasvattaneelta käteismieheltä että missä se ongelma on kun luovuin käteisen käytöstä jo vuosikausia sitten, ja miksi en ole itse sitä millään tapaa huomannut?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikamoista, kun käteinen ei käy eikä kortilla maksaminen onnistu.
'
Miksi käteinen ei kävisi? Se on laillinen maksuväline.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen odotetaan vastauksia siltä karvoja kämmeniinsä kasvattaneelta käteismieheltä että missä se ongelma on kun luovuin käteisen käytöstä jo vuosikausia sitten, ja miksi en ole itse sitä millään tapaa huomannut?
Kun joskus tulee viikon kestävä tietoliikennekatko. Mites sitten.
Nyt nostan tilini käteisenä tyhjäksi nordeasta. Niin rahat eivät katoa ja ovat tallella itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aitkamoista, kun käteinen ei käy eikä kortilla maksaminen onnistu.
Viime su onnistui käteisen nosto, katkos silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joskus tulee viikon kestävä tietoliikennekatko. Mites sitten.
No koskas sellainen sitten tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikamoista, kun käteinen ei käy eikä kortilla maksaminen onnistu.
Miksi käteinen ei kävisi? Se on laillinen maksuväline.
Koska sitä ei halua kukaan ottaa vastaan. Ja miksi ottaisikaan, ei sitä käytä kuin huumekauppiaat.
Varmaan liikkeiden on pakko ottaa käteistä vastaan tuon katkon ajan, jos sitä ajat takaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan liikkeiden on pakko ottaa käteistä vastaan tuon katkon ajan, jos sitä ajat takaa.
Ei ole mikään pakko minkään liikkeen ottaa käteistä vastaan, ja moni ei otakaan. Eihän kaikkialla kelpaa nykyään enää edes kortti, vaan ainoa maksukeino on esim. puhelinsovelluksen kautta.
Millä pankilla olisi ilmainen pankkikortti ja -tili, jos hankkisin varalle vaihtoehtoisen kortin?
Vierailija kirjoitti:
Millä pankilla olisi ilmainen pankkikortti ja -tili, jos hankkisin varalle vaihtoehtoisen kortin?
S-Pankilla ainakin, jos ei lasketa osuuskunnan jäsenmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo olisi aika luopua käteisestä kokonaan? Käteinen on muinaisjäänne, korttimaksut nykyaikaa.
Käteisellä näet heti onko veloitus oikein ja voit myöskin korjata sen heti. Kuinka moni käy ostoskuittien kanssa läpi ostoksiaan ja vertaa niitä pankkitilitä veloitettuun summaan? Mitä olen itse huomannut, niin useimmat heitättävät kuitin kassalla roskiin, eivätkä myöskään voi myöhemmin todistaa, jos kassalla ilmoitettu ja tililtä veloitettu eivät täsmääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo olisi aika luopua käteisestä kokonaan? Käteinen on muinaisjäänne, korttimaksut nykyaikaa.
Käteisellä näet heti onko veloitus oikein ja voit myöskin korjata sen heti. Kuinka moni käy ostoskuittien kanssa läpi ostoksiaan ja vertaa niitä pankkitilitä veloitettuun summaan? Mitä olen itse huomannut, niin useimmat heitättävät kuitin kassalla roskiin, eivätkä myöskään voi myöhemmin todistaa, jos kassalla ilmoitettu ja tililtä veloitettu eivät täsmääkään.
Kerrotko vielä miten tuollainen tapahtuisi kun näen siitä maksupäätteestä mitä veloitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten tuollainen tapahtuisi kun näen siitä maksupäätteestä mitä veloitetaan?
Lisäksi näen heti maksutapahtuman jälkeen puhelimen ilmoituksesta paljonko tililtä on veloitettu ja saan sähköisen kuitin talteen.
Olisiko 20-30€/kk palvelumaksut sinusta hyvä suuntaus?