Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt jotain muutakin flunssapöpöä liikkeellä? Kun kaikki keskittyy vain koronaan?

Vierailija
03.09.2020 |

Neljällä tutulla ollut flunssa äskettäin, oireet vilustumisen kaltaisia. Nuhaa, pientä kuumetta, aivastelua, vähän yskääkin.
Kaikkien heidän koronatestit näyttivät negatiivista.
Onko nyt jotain yleistä flunssaa liikkeellä?
Ihmiset älyää silti nyt pestä käsiään enemmän ja huolellisemmin, joten sen vuoksi tänä vuonna ei ole ollut ripuli- kuten norovirustartuntoja :) Hyvä näin!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä puhuttu jo viikkoja että koronatestaukset ovat ruuhkautunet juuri siksi kun niin monella on nyt pieni nuhakuume jonka takia sitten mennään varmuuden vuoksi testiin. Testatusta noin 0.2-0.3% on positiivisia eli muilla on joku tavallinen flunssa.

Vierailija
2/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan. Muuten vaan pari promillea testatuista hengitystieoireista on koronaa. Korona on syrjäyttänyt kaikki muut virukset, mitään muuta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tietysti mitään muuta sairautta voi liikkua, jos on korona. Muut häviää tyystin siksi aikaa.

Vierailija
4/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, normi flunssa lähti kiertämään heinäkuun puolivälissä jo. Sitä on ollut paljon liikkeellä. Käsipesut ei paljon auta. Tai sitten on jäänyt kädet pesemättä...

Vierailija
5/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin monet vilustuu nyt kun viilenee, itsekin vähän vilustunut mutten tämän takai menoja tai kontakteja rajoita.

Vierailija
6/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli ensin flunssaa ja nyt keuhkoputkentulehdus. Ärsyttää kun ei enää tunnuta tietävän muusta kuin koronasta. Kaikki muu on tyystin unohdettu ja jos tulet kipeäksi, kaikki epäilee heti että no nyt se on se korona!!!

Vierailija
7/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja erittäin ärhäkästi tarttuva vaikuttaa olevan. Kaikki lähipiiristä on/ovat olleet kipeinä vaikka on käytössä maskit, käsidesit, käsiä pestään enemmän ja kontakteja on vähennetty. 

Vierailija
8/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen syysflunssa jyllää maassa paraikaa. Meidänkin lähipiirissä monella sitä nyt.

Vierailija
9/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsea flunssa on. Ihan koko ajan saa niistää. Mut ei kuumetta, lihaskipua tai muutakaan. Töissä olen. Kuuluisko perusnuhassa mennä testiin?

Vierailija
10/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on monilla syysflunssaa, se sama joka alkaa joka vuosi kun koulut alkaa.

Keväällä ja kesällä monet luuli että siitepölyn (puut, heinät) oireet oli koronaa, ja sitten he veivät testiaikoja ja -resursseja niiltä jotka olivat oikeasti sairaita ja todennäköisemmin koronasta kärsivät.

Vierailija
11/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsea flunssa on. Ihan koko ajan saa niistää. Mut ei kuumetta, lihaskipua tai muutakaan. Töissä olen. Kuuluisko perusnuhassa mennä testiin?

Mulla sama! En muista, milloin olis ollut näin paha nuha, koko ajan nokka vuotaa. Eikä oo myöskään kuumetta. Kurkkukivulla tämä alkoi, onneks se meni ohi äkkiä.

Vierailija
12/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä perheessä kaikilla flunssa, kyse ei koronapaikkakunnasta eivätkä ole matkustelleet.

Siinä 4 hengen perheessä kävi vain 1 hlö koronastestissä ja se näytti negaa. Turha testata kaikki perheessä olevat, menee vain valtiovaroja ja verorahoja hukkaan.

Vierailija
13/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä puhuttu jo viikkoja että koronatestaukset ovat ruuhkautunet juuri siksi kun niin monella on nyt pieni nuhakuume jonka takia sitten mennään varmuuden vuoksi testiin. Testatusta noin 0.2-0.3% on positiivisia eli muilla on joku tavallinen flunssa.

ja eikö se ollut niin että se testikään ei ole 100% varma?

Koskakohan ne sylkitestit saadaan Suomeen?

Vierailija
14/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut jo 3 viikkoa sairaana. Kuumetta ei ole vain pientä lämpöä pitää yllä, mutta hakkaava kuiva yskä, lihas- ja nivelsärkyjä, todella paha väsymys, päänsärkyä, huonovointisuutta, ripulia ja yhtäkkiä saattaa oksennus lentää. 2 korona testiä tehty ja molemmat negatiivisia. Muita testejä ei sit olekaan tehty. Päivän saattaa olla ihan ok olo ja sit taas pahenee.

Vierailija
15/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut jo 3 viikkoa sairaana. Kuumetta ei ole vain pientä lämpöä pitää yllä, mutta hakkaava kuiva yskä, lihas- ja nivelsärkyjä, todella paha väsymys, päänsärkyä, huonovointisuutta, ripulia ja yhtäkkiä saattaa oksennus lentää. 2 korona testiä tehty ja molemmat negatiivisia. Muita testejä ei sit olekaan tehty. Päivän saattaa olla ihan ok olo ja sit taas pahenee.

Minulla oli noin 4 viikkoa juuri noita samoja oireita ennen burnoutia :( Stressi piti yllä fyysisiä oireita.

Lisäksi verenpaine meni ajottain matalaksi ja alkoi huimata.

Vierailija
16/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysflunssa, ihan kuten joka vuosi.

Vierailija
17/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on liikkeellä, ei kai tuota nyt tarvi kysyäkään.

Vierailija
18/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Et sä tiedä onko se perusnuha, vai mikä, jos et mene testiin.

19/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli toissapäivänä yhden illan kestänyt aivastelu ja pieni yskä, jonka olin saanut edellispäivän vilustumisen seurauksena.

Erikoista että olen tämän kevään ja kesän aikana ollut flunssa- ja vilustumisoireissa jo kaksi kertaa, vaikka olen koronan takia pitänyt turvavälit ja pessyt käsiä useammin kuin koskaan aiemmin. Aiempina vuosina olen ollut flunssassa 0-1 kertaa vuodessa.

Keväisen flunssan takia kävin koronatestissä, ja tulos oli negatiivinen.

Vierailija
20/27 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tammikuun lopulla täällä Helsingissä seminaarissa, siellä oli mukana kiinalaisia.

Heti sen jälkeen nuo lensi kotiin ja oliko se peräti niin että päivän parin päästä tuo Wuhan eristettiin. Olimme kaikki seminaaripäivillä samassa ruokapöydässä, samassa hississä, samassa salissa!

Muutama päivä tuon jälkeen sairastuin sitkeään keuhkoputkentulehdukseen joka kesti melkein viikon.

Minulle naurettiin kun epäilin sairastuneeni koronan, että "ei sitä kiinakoronaa Suomeen asti tule".

Ketään ei kiinnostanut testata, missään vaiheessa. Sanoin pomolle että teen vielä tervehdyttyäni etänä töitä ainakin viikon koska en halua tulla toimistollemme yskimään ja yskällä muita häiritsemään tai pahimmassa tapauksessa mitään kehenkään tartuttamaan. Hänen puolestaan tämä oli ok.

En tiedä edelleenkään että sairastinko koronan. Jälkeenpäin mietin että tein hyvän ratkaisun tuossa kun jäin etätöihin vielä noin pariksi viikoksi sairasloman jälkeen ja kuljin muutenkin seminaarin ajan työmatkat omalla autolla joten tuskin ehdin tartuttaa ketään missään.

Saisiko näin jälkeenpäin selville että sairastiko tuon? Tuskin saisi satavarmaa vastausta, enkä usko että olen ainoa Suomessa jolle käynyt tammi-helmikuussa näin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi