Vanhoja asioita, joille on keksitty uusi hieno nimi
Frisbeegolfkiekko - ennen oli frisbee
Legginsit - ennen oli trikoot
Meal prepping - ennen tehtiin eväät töihin - joo tiedän, että siihen voi kuulua muutakin, mutta jotkut sanovat pelkkää eväsrasioiden valmistelua meal preppingiksi. Ja muutenkin miten olisi ateriasuunnittelu?
Smoothie bowl - jos sörssää hedelmiä ja syö lusikalla, eikö se ole hedelmäsose
Kommentit (1630)
Haastava = hankala, vaikea, ei tiedetä miten asia ratkaistaan tai mitä sille tehdään.
sairauseläke = työkyvyttömyyseläke = kuntoutustuki, mikä lie seuraava nimeke tälle
Vierailija kirjoitti:
Jos työssä pitää multitaskata, pitää kaikki pallot ilmassa, pitää naruista kiinni = sekaisin oleva paikka, jossa pelkkää stressiä ja riittämättömyydentunnetta, joka johtaa väistämättä burn outiin tai irtisanoutumiseen
Useamman asian tekeminen yhtäaikaa eli multitaskaaminen onnistuu (Markus Kajoa lainatakseni) silloin, kun on käymässä korva-, nenä- ja kurkkutautien polilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolfkiekko? Minä sanon edelleen frisbee tai kiekko.
Frisbeegolfaaja
frisbeegolfaaja - frisbeen heittelijä
Frisbee oli aikoinaan se "hieno" sana : )
Kombucha=volgansieni 1970-luvulla, moniko joisi yhtä innoissaan volgansieniteetä?
Vierailija kirjoitti:
Tiedostava = aktiivi jossain (aate)asiassa, mutta ei halua leimaantua aktivistiksi
Tiedostava eroaa aktiivista siten, ettei viitsi tehdä mitään asian hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kombucha=volgansieni 1970-luvulla, moniko joisi yhtä innoissaan volgansieniteetä?
No minä juon innoissani, tykkään volgansieniteestä, koska se on simamainen, mutta ei niin makea. Kieltämättä huvitti, kun tajusin että kombucha on sama asia.
Ja minulle se on aina ollut (ja tulee olemaankin) juuri volgansieni, oppi on peräisin hurjaa hippinuoruutta eläneeltä isotädiltäni.
Kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja = emme ole palkanneet riittävästi henkilökuntaa
Yx23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolfkiekko? Minä sanon edelleen frisbee tai kiekko.
Frisbeegolfaaja
frisbeegolfaaja - frisbeen heittelijä
Frisbee oli aikoinaan se "hieno" sana : )
Ufokkia me heiteltiin 70-luvulla.
Ostamissani smoothieissa on ollut maitotuote pohjana, jäätelö tai jogurtti. Vain hedelmää ja muuta kasvia sisältävät ovat olleet nimeltään fruitie.
-Hiihtoloma-Nykyään talviloma
-Ennen puhuttiin vain hammaslääkäreistä-Nykyään on erikseen suuhygienisti, mutta on myös hammaslääkäreitä, ilmeisesti hammashoitaja on se suuhygienisti.
Alennusmyynti oli ennen alennusmyynti tai ale, nyt se jostain syystä sale.
Vanhapiika, vanhapoika = sinkku
Eronnut rouva, eronnut mies = sinkku
Toimistoapulainen = toimistoassistentti
integrera sisältyvä samaan ryhmään esim.
Segregera ei osaa soputua ryhmään
Näitä käytetään usein politiikassa.