Miksi huomaan heti erilaisuuden, esim.jos joku on lihava tai poikkeava nenä tms. Tätä piirrettä aina ihmetellyt itsessä.
Haluaisin tästä eroon, toedän että itsellä huono itsetunto.
Kommentit (12)
Mä oon luullut, että on ihan normaalia huomata eroavaisuuksia.
Kaikkihan on erilaisia kuin sinä. Huomaatko erilaisuuden myös muissa kuin ulkoisissa asioissa?
Ei siinä sinänsä ole mielestäni vikaa, että huomaa erilaisuuden, kunhan ei käyttäydy asiattomasti sen takia tai oleta, että ominaisuus määräisi millainen se ihminen on muuten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja nämä eroavaisuudet helposti jää tuntomerkeiksi myöhemmin "ainii se oli se joka oli pyörätuolissa/isonenäinen/jolla oli punaiset pitkät hiukset".
Mitä tutummaksi kyseinen ihminen käy, sitä vähemmän näihin piirteisiin enää kiinnittää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Enkä kyllä sanoisi, että lihavuus olisi kovinkaan poikkeavaa, tuntuu vaivaavan lähes joka toista. Enemmän poikkeavana pidän todella kaunista tai rumaa ihmistä, jotakin sairautta joka näkyy ulospäin tms. Jokaisen kasvoista löytyy joitain ”virheitä” mutta myöskin jotakin kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kaikki huomaavat, ero on siinä kuinka muodostat käsityksesi ihmisistä näiden huomioiden perusteella ja miten nämä huomiot jäävät mieleesi. Huonolla itsetunnolla varustetuilla ihmisillä on taipumus etsiä vikoja muista, kun joku muu ehkä ohimennen tekee huomion ja sitten unohtaa sen.
Kaikki huomaa erilaisuudet, mutta vaan tyhmimmät alkavat puhumaan niistä ääneen.
En ymmärrä ongelmaasi. Yleensähän ihmiset erotetaan toisistaan juuri siten, että he näyttävät toisistaan erilaisilta. Miten sinä siis ajattelet, että toiset havainnoivat ympäristöään?
Koska olet pohjimmiltsi suvaitsematon. Omat arvosi ovat ristiriidassa yleisen, yleisesti hyväksytyn mielipiteen kanssa. Tonnäköisesti julkinen mielipiteesi on sellainen, kuin sen halutaankin olevan, ja sanot mitä sinun halutaan sanovan, koska se on hyväksyttyä. Pääsi sisällä sitten jylläävätkin ihan muut ajatukset ja mielipiteet, jotka kyseenalaistavat hyväksytyt ajatusnormit. Lakkaa ajattelemasta, muista itsesensuuri. Näin pärjäät loistavasti maailman onnellisimmassa maassa. (Jos meni liian kryptiseksi, sori siitä, en aio purkaa tätä yhtään enempää auki).
Yrität varmaan etsiä muista vikoja huonon itsetuntosi takia. Minä taas en kiinnitä mitään huomiota toisten ulkonäköön, en lihavuuteen, hiuksiin, kasvonpiirteisiin. Hävettää aina, kun kaveri esim. laivalla kuiskuttelee ja tirskuu lihavien ihmisten perään. Oman itsetuntoni vahvuudesta en tiedä.