Yli viikko yli 38 astetta kuumetta menisitkö töihin?
Pari päivää pidin saikkua viimeviikolla kun lämpö 39, muuten sinnittelin töissä. Nyt ajattelin että vkl olisi parantunut mutta tuntuu vaan vuodelevosta huolimatta jatkuvan.
Pakko olisi huomenna mennä..
Kommentit (26)
Noh töissä sitä nyt jo istutaan. Yöllä oli kyllä karmeaa kun ei saanu yskimiseltä nukuttua ja verta tuli nenästä. Kuume kumminkin laski aamuksi 37.5.
Meillä ei vaan katsota ilmeisesti kotiin jäämistä hyvällä. Viimeksikin sain vinoilua puhelimessa että tottakai pitää olla saikulla jos noin "korkea" kuume (=oli silloin 38-39 astetta..)
Yöllä oli myös kiristävää tunnetta rinnassa, ei pystynyt makaamaan kuin kyljellään, onkohan joku lihas jumissa yskimisestä vai mitä? Tänään ajattelin käydä lääkärissä töitten jälkeen. Saavat kuunnella keuhkot. En ole koskaan ollut näin kauaa flunssassa :/
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:16"]
Menisin. Ei pieni kuume ole mikään syy jäädä pois työstä. Tällä hetkellä Suomi tarvitsee kaikki mukaan töihin ja turvaamaan tulevaisuutta.
[/quote]
Jos lämpöä on yli 38 astetta, kyseessä ei ole "pieni kuume". On niitä hulluja tietysti jotka tulevat töihin sairaina tarttuaen kaikki muutkin johonkin tautiin.
Noh, tuollaisen kuumeessa ja yskässä töissäkäymisen seurauksena sain itse sellaisen keuhkokuumeen, että ambulanssilla menin suoraan terveyskeskuksesta sairaalaan, teho-osaston kautta. Viikko sitten osastolla ja sen jälkeen 3 viikkoa sairaslomaa.
Mistä sen keuhkokuumeen tunnistaa?
Yöllä oli sellaisia yskänkohtauksia että luulin että tukehdun, mutta nyt taas tuntuu olevan jopa suht ok fiilis. Hikoiluttaa kylläkin mutta olen pukeutunut kuin eskimo. Alan olla kyllä samaa mieltä kuin useimmat kirjoittajat, nyt kun katson viimeviikolal tekemiäni töitä.. huh huh !! Ja en oikeasti muista, mitä olen luvannut, ja mikä on viimeviikosta unta ja mikä ei. Olisi pitänyt vaan kehdata olla koko viikko saikulla. Mutta kun työpaikan kulttuuri on "aina kuumeessa töihin.."
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:16"]
Menisin. Ei pieni kuume ole mikään syy jäädä pois työstä. Tällä hetkellä Suomi tarvitsee kaikki mukaan töihin ja turvaamaan tulevaisuutta.
[/quote]
Juurikin näin :( Mä kuulun niihin tunnollisiin, ja toissa viikon uurastin töissä vaikka yskiessä meni kaikki yöt ja henkeä ahdisti niin, että silmissä musteni. Mutta mitäpä sitä ei työnsä ja Suomen tulevaisuuden eteen tekisi. Sitten alkoivat työkaverit ja pomo jo sanomaan, että mene hyvä ihminen lääkäriiin. Noh, erittäin korkeat tulehdusarvot oli ja keuhkokuvassa muutokset. Sain 10 pv:n antibioottikuurin, limaa irrottavan kuurin ja astmakiekon. Sekä 5 pv sairauslomaa, se päättyi perjantaina. Kuuri jatkuu edelleen, ja olen onnellinen että vointi alkaa parantua ja henki kulkea. Mulla on tuleva viikko lomaa, ja en edes harkinnut että hakisin sairikselle jatkoa loman siirtoa varten. Siltikään en tajua lainaamaani kirjoittajaa yhtään pätkää. Juuri hänen kaltaistensa takia tunnolliset ja arat eivät uskalla jäädä sairauslomalle vaikka olisivat kuinka kipeenä. Ja olen kirjoittajan kanssa eri mieltä: Suomen tulevaisuus ei siitä parane, että tunnolliset raatavat töissä kuumeessa ja viimeisillä voimillaan, kun täällä on niin paljon fyysisesti tervettä työvoimaa työttöminä ja syrjäytyneinä. Ihmettelen tätä toisten kyttäämisen ja kateuden määrää :(
[/quote]
Menit töihin vaikka henkeä ahdisti? NO huh huh. Eikö käynyt mielessä että henki voi lähteä? Joskus vielä käy niin.
Olen hoitanut monia, jotka on saaneet sydänlihastulehduksen kun eivät levänneet kuumeisena. Sukulaiseni on saanut sydänlihatulehduksen seurauksena vaikean sydämen vajaatoiminnan (hoitona runsas lääkitys, ankara nesterajoitus, itseään ei saa rasittaa, sydämen tahdistinkin on...), ja ikää hällä alle 30v. Miettikää nyt vähän. Ei se työnantaja tule kiittämään, vaikka olette terveytenne uhranneet työn vuoksi. Päin vastoin, eläkepaperit tulee, kun terveys menee.
T. sairaanhoitaja