Eksäni syövyttää nykyistä suhdettani
Olen nykyiseni kanssa seurustellut nelisen vuotta. Eksäni, tai "eksäni", kanssa meillä oli ennen tätä päälle vuoden verran tapailua, hän ei halunnut sitoutua (ei ole koskaan elämässään seurustellut). Juttumme päättyi kun tapasin nykyiseni.
En mitenkään haikaile eksäni perään. Silti hän ilmestyy uniini tasaisin väliajoin ja aamulla herätessäni mieleni on haikea ja alan ikävöimään häntä. Tätä kestää päivän, pari, kunnes hän taas unohtuu - seuraavaan uneen asti.
Ollaan tässä pari kertaa törmätty baarissa eroamisemme jälkeen ja hän on avautunut miten ajattelee mua vieläkin kun ei ole niin helppo unohtaa ym....
Tää tuntuu jotenkin väärältä nykyistäni kohtaan vaikka häntä rakastankin ja hänen kanssaan haluan olla. Miksi näen vielä näin monen vuoden jälkeen unia eksästäni ja miksi se saa tuollaisia tunteita aikaan?
Kommentit (4)
Hui, onpa samanlaiset huolet täälläkin. En siis ikinä vaihtaisi miestäni entiseen tapailukumppaniini, mutta joku asia varmasti jäänyt aikoinaan käsittelemättä, kun toinen vieläkin kummittelee mielessäni. Olisi ihana kuulla, että tämä "exä" olisi löytänyt itselleen ihanan naisen.
"Olisi ihana kuulla, että tämä "exä" olisi löytänyt itselleen ihanan naisen."
Näin minäkin sanoin entiselleni viimeksi kun baarissa törmättiin. Tai tilannehan eteni siihen että hengattiin porukassa siellä baarissa ja pilkun jälkeen jäätiin vielä kahdestaan pihalle pitkäksi aikaa keskustelemaan niitä näitä. Vaihdettiin kuulumisia, muitseltiin meidän yhteisiä aikoja ja silloin hän sitten kertoikin että ajattelee mua vieläkin.
ap
Et kunnollat tutustunut exääsi tapailun aikana ja nähnyt niitä huonoja ja ärsyttäviä puolia. Nyt kun suhteesi alkaa arkipäiväistyä, pohdit alitajuntaisesti, olisiko mies parempi. Ja tuskin on. Ajatus johtuu vain harhasta, koska et tosiaan häntä niin kovin hyvin tunne. Ilmiö on vähän sama kun tutustuu netissä ihmiseen. Hänestä ei tiedä kaikkea ja mieli alkaa täyttää aukkoja positiivisilla asioilla.
Suhteemme on arkipäivistynyt jo aikoja sitten. Itseasiassa alkuhuumamme nykyiseni kanssa kesti muistaakseni suhteellisen vähän aikaa. Mutta voi tuossa ehkäpä piillä jokin totuuden siemen.
Eksäni onnistui aiheuttamaan minussa sellaisia tunteita mitä kukaan ei ole hänen lisäkseen aiheuttanut ja ehkäpä kun nykyisessä suhteessa menee niin tasaisesti niin tahtoisin taas kokea, tuntea.